Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

nyhetsbrev (öppningsprocent)

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2011-07-20, 14:49 #11
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Jan 2004
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Jan 2004
Citat:
Ursprungligen postat av goose Visa inlägg
man får ju också ta öppningsprocenten med en nypa salt, då en del personer läser nyhetsbrevet utan att visa bilder och då registreras inte läsningen.
Fast den andelen borde väl inte skilja sig särskilt mycket från ett nyhetsbrev till ett annat?
Oläst 2011-07-20, 21:51 #12
gooses avatar
goose goose är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Jun 2007
goose goose är inte uppkopplad
Flitig postare
gooses avatar

Reg.datum: Jun 2007
Citat:
Ursprungligen postat av tartareandesire Visa inlägg
Fast den andelen borde väl inte skilja sig särskilt mycket från ett nyhetsbrev till ett annat?
Jo det kan det faktiskt göra. Det vi sett hos våra kunder är att det beror lite på hur man utformar sitt nyhetsbrev (nu har vi nyligen infört emailutskick, så jag har inte jättemycket underlag till mina teorier). När man har ett brev med kanske enbart en logo som bild och resten text så har öppningsprocenten varit betydligt lägre än när det har innehållet mer bilder. Själv fungerar jag som så att jag ogärna tillåter att visa bilder i mina nyhetsbrev som jag får om det inte är så att det verkar finnas en del som jag annars kan gå miste om, eller om layouten blir så rörig så man inte kan läsa innehållet sammanhängande.

Men för att öka på intresset för ens nyhetsbrev så är det nog som Gustav säger att man måste jobba med innehållet och "lura" användaren lite mer att inte bara slentrianmässigt läsa igenom första raden o sen gå vidare till nästa i inkorgen.
goose är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 19:29.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017