Citat:
Ursprungligen postat av tartareandesire
Fast den andelen borde väl inte skilja sig särskilt mycket från ett nyhetsbrev till ett annat?
|
Jo det kan det faktiskt göra. Det vi sett hos våra kunder är att det beror lite på hur man utformar sitt nyhetsbrev (nu har vi nyligen infört emailutskick, så jag har inte jättemycket underlag till mina teorier). När man har ett brev med kanske enbart en logo som bild och resten text så har öppningsprocenten varit betydligt lägre än när det har innehållet mer bilder. Själv fungerar jag som så att jag ogärna tillåter att visa bilder i mina nyhetsbrev som jag får om det inte är så att det verkar finnas en del som jag annars kan gå miste om, eller om layouten blir så rörig så man inte kan läsa innehållet sammanhängande.
Men för att öka på intresset för ens nyhetsbrev så är det nog som Gustav säger att man måste jobba med innehållet och "lura" användaren lite mer att inte bara slentrianmässigt läsa igenom första raden o sen gå vidare till nästa i inkorgen.