FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | |||
|
||||
Medlem
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Sant
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | ||
|
|||
Administratör
|
Nu när jag följer svenskt poltiik på distans blir det mindre engagerande än tidigare måste jag säga, även om jag fortfarande är och länge varit intresserad av det.
Mina reflektioner: Intressant att sossarna fick så starkt stöd - när enhetstaxa och sjukhusprivatisering varit några av de hetaste punkterna. Kommer det spegla på nästa riksdagsval eller är det regionalt frågar jag mig. Tragiskt med så otroligt dåligt röstdeltagande och så stort stöd för sverigedemokraterna. Får väl hoppas det är regionalt och misstroendebetonat här. Kan även S ha förvandlats till mer av ett misstroendeparti sedan alliansen kommit till? Vore illa för hela det politiska klimatet som trots allt (eller trots att jag inte tycker om Alliansen) för en gångs skull faktiskt (tillfälligt) fått två debatterande sidor snarare än en sida som mest vinner på misstroendröster.
![]() |
![]() |
#14 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
Jag la istället min kvalitetstid på att kolla Hockey-VM. Senast redigerad av MRDJ den 2011-05-16 klockan 00:27 |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | ||
|
|||
|
Citat:
vägtullar är det VGR som styr över. Göteborgs kommun styr inte ensamma här.. Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Frågar du mig så är faran med SD starkt överdriven (röstar inte på dem själv). Vänsterpartiet och MP tycker jag själv är farligare, även de etablerade partiernas sätt att behandla SD och hur SD beskrivs i PK-media är mer skrämmande och leder faktiskt bara till att SD får fler röster. Nästa gång är det ju kanske dessutom inte ett rasistiskt parti som behandlas på liknande sätt. Det är trots allt en demokrati vi lever i...
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | ||
|
|||
|
Jag bor ute i ghettot (Tynnered) och hos oss bränner de bilar i stort sett varje kväll.
I vår valkrets fick SD 10% (3:e störst, M ca 21%) och i grannkretsen 14% (näst-störst, M ca 10%). Att SD skördar framgångar är inget konstigt då de faktiskt är de enda som vågar tala om problemen istället för att blunda. Jag röstar inte på dem själv men uppenbarligen är många rejält trötta på dagens situation och missnöjespartier fungerar då. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
|||
![]() |
![]() |