FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Nykomling
|
Hej!
Jag och Midpoint kommer inte riktigt överens. Jag försöker skicka mejl via ett webbformulär med hjälp av funktionen "Fsockopen" men jag får felmeddelandet: Warning: fsockopen() [function.fsockopen]: unable to connect to 02-smtp.midpoint.se:2525 (Connection timed out) Såhär står det på Midpoints hemsida för Utgående server via webbformulär. Utgående Server: 02-smtp.midpoint.se Port: 2525 Jag har även kollat så att funktionen existerar på webbservern. if( function_exists("fsockopen")) { echo "HELLO"; } Min funktion: if( fsockopen( "02-smtp.midpoint.se", "2525" ) ) { echo "FUNKAR"; } else { echo "FUNKAR INTE"; } Hemsidan ligger hos Binero (LINUX LITE). P.S. jag vill inte använda funktionen mail(); |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Som webbhotell brukar man blockera alla utgående anslutningar som man inte specifikt tillåter. Det är knappast troligt att du lyckas ansluta på någon annan port än 80, men du kan kontakta webbhotellet och fråga vilka som tillåts.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Nykomling
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Banned
|
Varför inte använda Bineros SMTP?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Port 2525 verkar inte vara öppen, däremot 25 och 587 som är vanligt använda portar för SMTP.
https://support.binero.se/index.php?...barticleid=115 |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Flitig postare
|
annars kan du ju använda phpmailer och använda bineros smtp... funkar ypperligt! Phpmailer stödjer flertal protokoll, där ibland smtp.
|
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|