FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Under de senaste åren har jag haft problem med e-mail servrarna på de web-hotellen jag användt. Vi har endast skickat OK, mail, men tydligen har andra som användt samma hotel inte haft lika gott omdöme.
Resultatet har blivit att mailen ofta inte kommer fram. Nu till frågan, måste man gå tillVPS eller använda gmail för att komma tillrätta med detta eller finns det shared webhosting som klarar av att hantera email servrar samt kunder på ett sätt att mail kommer fram. Om det finns något hotel som är duktigare på detta än andra så får ni berätta om detta nu. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Du skulle ju kunna köra direkt SMTP från din applikation till t.ex. Google Apps (Gmail)
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Ja, jag har börjat göra det. Dock tycker jag att det borde finnas web-hotel som klarar av att lösa mail serverproblematiken. Man skulle kunna sortera kunderna efter beteende eller på annat sätt. Men det kanske är för svårt problem för att kunna lösas genom web-hotel.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Det är en svår balansgång för ett webbhotell det där, men ett större/"kostar lite mer"-hotell bör kunna hjälpa dig med det. Annars är ju att gå via gmail ingen dålig lösning alls, tvärt om. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Medlem
|
Försök att få till en egen ip adress, det brukar lösa det mesta.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
Kan det vara så att din internetleverantör stängt av smtp på allt annat än sin egen server. Sitter du, exempelvis, med comhem måste du använda mailout.comhem.se och liknande smtp adresser på andra IPS:er Bara för att vi inte glömt en viktig sak här. Ber om ursäkt om frågan ser dum ut. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Citat:
Men som det kommit fram så är detkanske bara att skaffa en egen ip för mailservern eller gmail som återstår. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Håller man koll på alla servrars smtp trafik så kan man undvika att bli svartlistad i de flesta av fallen. Ofta får vi sms som är false positive men hellre det än det jobb som whitelistning innebär. För 100% optimera för smtp är egen ip att föredra.
|
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|