Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Blir sur för att jag drar in mail/domän pga. att hon dragit sig ur

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2011-03-27, 12:50 #1
Erik Stenman Erik Stenman är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Aug 2007
Erik Stenman Erik Stenman är inte uppkopplad

Reg.datum: Aug 2007
Du blir ju av med administration om du för över domänen och slipper problemet.
Erik Stenman är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-03-27, 13:14 #2
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Jan 2004
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Jan 2004
Att du äger den tekniskt sett i nuläget är vi alla medvetna om men liksom de flesta förstår jag inte riktigt varför du vill behålla domänen? Skicka bara in ett ägarbyte så blir du av med problemet.
Oläst 2011-03-27, 13:50 #3
pelmereds avatar
pelmered pelmered är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: May 2010
pelmered pelmered är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
pelmereds avatar

Så länge du inte ser något värde i domänen så har du ju ingen anledning att behålla den. Låt henne betala överlåtningsavgifterna så har du ju inget att förlora på det.
pelmered är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-03-27, 14:00 #4
jonthee jonthee är inte uppkopplad
Medlem

Medlem

Ojoj, jag hade bett henne dra åt ***************

Otacksamhet är ordet!

Det handlar om att ha princip, och framförallt, får personen sin vilja igenom på detta tillvägagångsätt så kommer det ske liknande situationer framöver.
jonthee är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-03-27, 19:17 #5
Danieloss avatar
Danielos Danielos är inte uppkopplad

Reg.datum: Oct 2005
Danieloss avatar

Citat:
Ursprungligen postat av jonthee Visa inlägg
Ojoj, jag hade bett henne dra åt ***************
Generellt så är det väl detta som skiljer en god företagsledare/ansvarig från de som aldrig lär komma speciellt längre än att vara anställd och endast sköta sina åtaganden gentemot sin arbetsgivare (eller kanske tom, bli avskedad).

Man kan som ansvarig aldrig be någon dra åt skogen, man måste agera på bästa möjliga sätt och inte skapa onödiga konflikter, och om man sedan förbättrar sina avtal med kommande medhjälpare så blir det ju aldrig akuellt att man ska hålla på sin "principsak" så att någon inte utnyttjar en igen.

Dvs avsluta på rätt sätt, var beredd att göra eftergifter och skapa inte fiender i onödan även om du har rätt, för det ju ofta ens eget fel då man inte har reglerat saker i avtal osv. och lär av misstagen och skapa bättre avtal och förutsättningar för att det inte ska bli konflikter och problem i framtiden.

Senast redigerad av Danielos den 2011-03-27 klockan 19:19
Danielos är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-03-27, 22:25 #6
Medlem

Medlem

Citat:
Ursprungligen postat av Danielos Visa inlägg
Generellt så är det väl detta som skiljer en god företagsledare/ansvarig från de som aldrig lär komma speciellt längre än att vara anställd och endast sköta sina åtaganden gentemot sin arbetsgivare (eller kanske tom, bli avskedad).

Man kan som ansvarig aldrig be någon dra åt skogen, man måste agera på bästa möjliga sätt och inte skapa onödiga konflikter, och om man sedan förbättrar sina avtal med kommande medhjälpare så blir det ju aldrig akuellt att man ska hålla på sin "principsak" så att någon inte utnyttjar en igen.

Dvs avsluta på rätt sätt, var beredd att göra eftergifter och skapa inte fiender i onödan även om du har rätt, för det ju ofta ens eget fel då man inte har reglerat saker i avtal osv. och lär av misstagen och skapa bättre avtal och förutsättningar för att det inte ska bli konflikter och problem i framtiden.
Jag har uppfattat det som att hBlogg.se är en GRATIStjänst!?, och att hBlogg-ansvarig startade igång en egen domän till en utav sina bloggare, för att helt enkelt vara "schyssta"?.

Att personen i fråga (bloggaren) sedan är otacksam och beskyller denna GRATIStjänst! (hBlogg.se) för en hel del saker är ju inte klokt!

Så vem i hel*ete ger efter för något sådant? Vad skulle kunna bli dålig publicitet för hBlogg.se om all fakta läggs fram? INGENTING!

Ingen företagsledning (riktig sådan, inga småföretag!) accepterar eller ger efter under liknande situationer, då kommer man ingen vart!

//Jonathan
jonthee är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-03-27, 22:29 #7
Danieloss avatar

Danieloss avatar

Citat:
Jag har uppfattat det som att hBlogg.se är en GRATIStjänst!?, och att hBlogg-ansvarig startade igång en egen domän till en utav sina bloggare, för att helt enkelt vara "schyssta"?.
Nja, så kan det vara, men jag får uppfattningen att hon fick domänen för att hon på något sätt bidrog.

Citat:
Att personen i fråga (bloggaren) sedan är otacksam och beskyller denna GRATIStjänst! (hBlogg.se) för en hel del saker är ju inte klokt!
Vet vi inte heller, vi vet inte alla fakta, vad vi vet är att vi har ett missförstånd/konflikt

Citat:
Så vem i hel*ete ger efter för något sådant? Vad skulle kunna bli dålig publicitet för hBlogg.se om all fakta läggs fram? INGENTING!
Handlar inte om att ge efter, utan mest att vara smart och göra det som är bäst.

Citat:
Ingen företagsledning (riktig sådan, inga småföretag!) accepterar eller ger efter under liknande situationer, då kommer man ingen vart!
Jo, jag och jag har kommit rätt långt.
Oläst 2011-03-27, 23:10 #8
Conny Westh Conny Westh är inte uppkopplad

Reg.datum: Aug 2005
Conny Westh Conny Westh är inte uppkopplad

Reg.datum: Aug 2005
Citat:
Ursprungligen postat av Danielos Visa inlägg

Danielos! Idag är du min hjälte, kunde inte sagt det bättre själv. Finns risk att jag kommer citera dig i framtiden!
Conny Westh är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-03-27, 23:15 #9
Danieloss avatar

Danieloss avatar

Citat:
Ursprungligen postat av ConnyWesth Visa inlägg
Danielos! Idag är du min hjälte, kunde inte sagt det bättre själv. Finns risk att jag kommer citera dig i framtiden!
ConnyWesth, jag måste verkligen buga och bocka, uppskattar det verkligen
Oläst 2011-03-27, 14:36 #10
Perben Perben är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Apr 2009
Perben Perben är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Apr 2009
Det låter som ett enkelt beslut. Du blir av med problemet om du skriver över domänen på henne, du får dålig publicitet om du inte gör det. No-brainer!
Perben är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 03:46.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017