Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Upprop för flexibla webbhotell!

Visa resultat för omröstning: Vad tycker du?
Nöjd som det är, även om jag inte utnyttjar allt. 21 55.26%
Vill ha mer flexibla webbhotell. 17 44.74%
Antal röster: 38. Du får inte rösta i den här omröstningen

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2011-02-25, 09:49 #1
Danieloss avatar
Danielos Danielos är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Oct 2005
Danieloss avatar

Många tittar inte ens innanför wn
Danielos är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-02-25, 09:54 #2
Altos avatar
Alto Alto är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Oct 2004
Alto Alto är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
Altos avatar

Reg.datum: Oct 2004
Citat:
Ursprungligen postat av Danielos Visa inlägg
Många tittar inte ens innanför wn

Danielos is back in town och kör sitt vanliga race..
Alto är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-02-25, 10:01 #3
Danieloss avatar

Danieloss avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Alto Visa inlägg
Danielos is back in town och kör sitt vanliga race..
Nu får du slappna av, jag menar faktiskt generellt och inte bara mig, finns flera hotell på wn som man aldrig tittar på i många lägen, samt jag försökte vara vitsig. Och hur du kan ta det inlägget som egenreklam är för mig ett mysterium, när andra gör uppenbara egenreklamsinlägg säger du minsann ingenting.

Senast redigerad av Danielos den 2011-02-26 klockan 10:57
Oläst 2011-02-26, 08:58 #4
KristianE KristianE är inte uppkopplad

Reg.datum: May 2008
KristianE KristianE är inte uppkopplad

Reg.datum: May 2008
Allt är business. Alla sätter givetvis sig själva i första rummet, men man får passa sig
för att bryta mot egenreklamsreglerna. Vissa sköter det snyggt medans andra är långt
ut i gråzonerna.

Hur som helst är detta moderatorernas sak att avgöra.

Gällande flexibla webbhotell.. De mindre leverantörerna brukar alltid kunna kundanpassa
sina tjänster. Det kanske kostar lite extra men man får skicka in en förfrågan helt enkelt.
KristianE är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-02-26, 10:01 #5
Danieloss avatar

Danieloss avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Omega Man Visa inlägg
Ska man ha fler konton eller betala för extra så blir det snabbt lika dyrt som de stora dinosaurierna. Jag kan inte se att hantering av fler domännamn, databaser (MySQL) eller e-post skulle innebära en fördyrning för webbhotellet, detta skapas ju automatiskt i det utrymme som jag redan betalar för.
Med flexibla konton, menar vi konton som är väl anpassade från början och som man sedan köper till mer resurser till, eller menar vi webbhotell som inte har fasta paket och som kundanpassar allt efter kunden och sätter pris därefter?

Senast redigerad av Danielos den 2011-02-26 klockan 10:56 Anledning: stavfel
Oläst 2011-02-26, 11:28 #6
Omega Man Omega Man är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Mar 2010
Medlem

Citat:
Med flexibla konton, menar vi konton som är väl anpassade från början och som man sedan köper till mer resurser till, eller menar vi webbhotell som inte har fasta paket och som kundanpassar allt efter kunden och sätter pris därefter?
Vi mer att vi har ett grundkonto. Detta grundkonto har en fast avgift för att täcka fasta avgifter, fakturering, administration, viss vinst osv. Detta konto medger obegränsat med hosting av domäner, e-post, MySQL-databaser. Detta konto innehåller ett grundwebbutrymme och -trafik. Ex. 1 GB utrymme och 1 GB trafik per månad. Därefter så köper man manuellt eller automatiskt till det extra webbutrymme eller trafik som man behöver i intervaller av ex. 1 GB. Helst ska man även kunna välja prestanda på webbutrymmets processering och trafikhastigheten. Den som vill ha mycket utrymme och trafik kanske nöjer sig med lite lägre prestanda för att hålla nere priset. Den som inte behöver så mycket kanske vill ha lite bättre prestanda eftersom att detta inte ger ett sådant stort genomslag om man inte behöver så mycket webbutrymme eller trafik.

Naturligtvis så kan man kalla stegen man köper till för paket, om man så vill.

Senast redigerad av Omega Man den 2011-02-26 klockan 11:33
Omega Man är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-02-26, 11:38 #7
Danieloss avatar

Danieloss avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Omega Man Visa inlägg
Vi mer att vi har ett grundkonto. Detta grundkonto har en fast avgift för att täcka fasta avgifter, fakturering, administration, viss vinst osv. Detta konto medger obegränsat med hosting av domäner, e-post, MySQL-databaser. Detta konto innehåller ett grundwebbutrymme och -trafik. Ex. 1 GB utrymme och 1 GB trafik per månad.
Fast detta konto har satt begränsingen vid diskutrymme och trafik, samt obegränsat på domäner, email osv, och det finns webbhotell som gör så. Dock är det så att dessa webbhotell ändå stänger konton/uppmanar till uppgradering till vps när man utnyttjar för mycket hårdvara. På 1G utrymme och några tusen subdomäner och med tex multi-forum eller wpmu är det enkelt att dra ner en hel server utan att överstiga begränsningar i webbutrymme eller trafik.
Å andra sidan finns det webbhotell som begränsar allt inkl. diskutrymme, men inte mäter bandbredd, så det är ju en smaksak var webbhotellet lägger flaskhalsen så att säga.
Oläst 2011-02-26, 11:41 #8
Medlem

Medlem

Citat:
Fast detta konto har satt begränsingen vid diskutrymme och trafik, samt obegränsat på domäner, email osv, och det finns webbhotell som gör så. Dock är det så att dessa webbhotell ändå stänger konton/uppmanar till uppgradering till vps när man utnyttjar för mycket hårdvara.
Å andra sidan finns det webbhotell som begränsar allt inkl. diskutrymme, men inte mäter bandbredd, så det är ju en smaksak var webbhotellet lägger flaskhalsen så att säga.
Vilka är det som stänger konton?
Om de gör det är det nog för att de inte verkligen satsar och budgeterar för den affärsmodellen.

De som har fri trafik brukar ofta ha dålig prestanda. De attraherar personer som kör spelservrar och andra trafikkrävande applikationer vilket sumpar ner hela serverparken.

Senast redigerad av Omega Man den 2011-02-26 klockan 11:44
Omega Man är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-02-26, 09:13 #9
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Jan 2004
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Jan 2004
Överförsäljning är marknadsföring och ingenting annat. Man vill vara störst, bäst och vackrast på amerikanskt vis men det är få som lyckas. Tycker personligen det är ganska irriterande och onödigt men det är inte mycket att bry sig om. Är nöjd som det är kan man väl säga även om jag gärna hade sett en mer seriös bransch där man inte konkurrerade genom att rikta sig till kunder med noll koll men så ser verkligheten ut idag. Flexibla konton med handpåläggning medför bara högre priser så det är inget jag eftertraktar.
Oläst 2011-02-26, 14:17 #10
Westmans avatar
Westman Westman är inte uppkopplad

Reg.datum: Jun 2004
Westman Westman är inte uppkopplad
Westmans avatar

Reg.datum: Jun 2004
Oversell är ett måste för att vara ekonomisk. Att sitta med en överkapacitet på dyr hårdvara (lagring och backup i första hand) fungerar inte, det blir dyrare för kund och för företaget. Däremot så är det ju så att ändras utnyttjandegraden så får man ju följa med med hårdvaran och jag har aldrig varit med om att slå i taket, varken i egna företaget eller på jobbet. Den som inte sysslar med någon form av oversell skulle jag vilja göra ett studiebesök hos.

Exempel: Räknar man ihop den sålda bandbredden hos en colocationleverantör och jämför med vad den faktiskt klarar av så vill jag påstå att det inte finns någon som skulle klara av att alla kunderna maxar samtidigt. Inget konstigt alls tycker jag.
Westman är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 20:31.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017