FAQ |
Kalender |
Visa resultat för omröstning: Vad tycker du? | |||
Nöjd som det är, även om jag inte utnyttjar allt. |
![]() ![]() ![]() ![]() |
21 | 55.26% |
Vill ha mer flexibla webbhotell. |
![]() ![]() ![]() ![]() |
17 | 44.74% |
Antal röster: 38. Du får inte rösta i den här omröstningen |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Många tittar inte ens innanför wn
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
|
Nu får du slappna av, jag menar faktiskt generellt och inte bara mig, finns flera hotell på wn som man aldrig tittar på i många lägen, samt jag försökte vara vitsig. Och hur du kan ta det inlägget som egenreklam är för mig ett mysterium, när andra gör uppenbara egenreklamsinlägg säger du minsann ingenting.
Senast redigerad av Danielos den 2011-02-26 klockan 10:57 |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
|
Allt är business. Alla sätter givetvis sig själva i första rummet, men man får passa sig
för att bryta mot egenreklamsreglerna. Vissa sköter det snyggt medans andra är långt ut i gråzonerna. Hur som helst är detta moderatorernas sak att avgöra. Gällande flexibla webbhotell.. De mindre leverantörerna brukar alltid kunna kundanpassa sina tjänster. Det kanske kostar lite extra men man får skicka in en förfrågan helt enkelt. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
|
Citat:
Senast redigerad av Danielos den 2011-02-26 klockan 10:56 Anledning: stavfel |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
Naturligtvis så kan man kalla stegen man köper till för paket, om man så vill. Senast redigerad av Omega Man den 2011-02-26 klockan 11:33 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
|
Citat:
Å andra sidan finns det webbhotell som begränsar allt inkl. diskutrymme, men inte mäter bandbredd, så det är ju en smaksak var webbhotellet lägger flaskhalsen så att säga. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
Om de gör det är det nog för att de inte verkligen satsar och budgeterar för den affärsmodellen. De som har fri trafik brukar ofta ha dålig prestanda. De attraherar personer som kör spelservrar och andra trafikkrävande applikationer vilket sumpar ner hela serverparken. Senast redigerad av Omega Man den 2011-02-26 klockan 11:44 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Överförsäljning är marknadsföring och ingenting annat. Man vill vara störst, bäst och vackrast på amerikanskt vis men det är få som lyckas. Tycker personligen det är ganska irriterande och onödigt men det är inte mycket att bry sig om. Är nöjd som det är kan man väl säga även om jag gärna hade sett en mer seriös bransch där man inte konkurrerade genom att rikta sig till kunder med noll koll men så ser verkligheten ut idag. Flexibla konton med handpåläggning medför bara högre priser så det är inget jag eftertraktar.
![]() |
![]() |
#10 | |||
|
||||
|
Oversell är ett måste för att vara ekonomisk. Att sitta med en överkapacitet på dyr hårdvara (lagring och backup i första hand) fungerar inte, det blir dyrare för kund och för företaget. Däremot så är det ju så att ändras utnyttjandegraden så får man ju följa med med hårdvaran och jag har aldrig varit med om att slå i taket, varken i egna företaget eller på jobbet. Den som inte sysslar med någon form av oversell skulle jag vilja göra ett studiebesök hos.
Exempel: Räknar man ihop den sålda bandbredden hos en colocationleverantör och jämför med vad den faktiskt klarar av så vill jag påstå att det inte finns någon som skulle klara av att alla kunderna maxar samtidigt. Inget konstigt alls tycker jag. |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|