FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Ifall man verkar inom ett extremt konkurrensutsatt område så bör man kanske tänka om lite grann. Istället för att lägga stora summor på SEO så bör man kanske fokusera på en lite mer nischad approach eller vara lite mer kreativ i sin marknadsföring och exempelvis lägga pengarna på en genomtänkt IRL-kampanj. Om alla i ens bransch gör likadant så kan det mycket väl vara fel väg att gå. Har man pengar till allt så är det givetvis enklare men de flesta har inte det och då gäller det att investera smart.
![]() |
![]() |
#12 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |||
|
||||
|
Att köpa SEO är förknippat med vissa risker. Om SEO-bolaget använder otillåtna metoder för att ranka upp din webbsida, så kan du riskera att bli bannad ur Googles index. Alternativt så kan du hamna i extremt problematiska filter som försämrar dina placeringar. Det är ovanligt (att bli bannad, inte att hamna i filter), men man bör vara medveten om det. Det finns i princip inget större SEO-bolag som inte arbetar i gråzonen för vad Google tillåter.
Det här gäller alltså inte specifikt för just Jajja, utan det är mer en allmän varning. Bara därför att SEO-bolaget säger att "om vi inte når utlovade placeringar, så behöver du inte betala", så betyder det inte att allt är lugnt och riskfritt att hoppa på. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Är det inte Jajja som har äckligt dåligt omdömme här på forumet? Tror jag hört om dom flera gånger innan.
Senast detta: *Var visst länkad i huvudinlägget* |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Ojoj, vilka svar.
Har lite grundläggande kunskaper om SEO, och har optimerat några sidor på mer "ovanliga" sökord. Vad jag får ut per investerad krona tror jag inte är tillräckligt för att satsa. Det är ungefär 1500 sökningar per dag på det ord som är mest intressant i SEO-syfte. Känns surt att betala många tusen per månad, även om det förmodligen ger resultat. Det råder uppenbarligen delade meningar om detta, så jag får fundera en stund till innan jag beslutar... |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | ||
|
|||
|
Jajja är notoriska spammare så ska du köpa SEO så gör det från något annat företag. Det går 20 på dussinet av SEO-företag så välj ett seriöst alternativ, Jajja är det inte....
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Av alla SEO-företag vi OCH våra kunder anlitat är det bara Jajja som lyckats leverera och fortsätta leverera över tid. Sökorden vi själva har vandrar upp och ned ett par placeringar men ligger generellt alltid på placering 1-5 i Google.
Jag har tagit del av all tänkbar kritik här och på annat håll rörande Jajja, men en sak är säker - de levererar. Bättre än alla andra vi testat.
![]() |
![]() |
#18 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Citat:
Alla börjar ha koll på grundläggande SEO idag, så om två sidor har exakt lika bra on-page optimering, och lika bra "hederlig" off-page optimering, så blir ju vinnaren den som öser på med spam och "black-hat" knep. Tyvärr. Så är verkligheten på google idag. Sen kan det finnas allvarliga påföljder från Googles sida, men riskerna bedöms nog så små i förhållande till vinsterna att komma i toppen, att man tycker att det är värt att köra. Det som trumfar allt ändå, är ju fortfarande att bygga en stor, kvalitativ sajt med mängder av innehåll som besökarna uppskattar och sprider. Men det är inte lika populärt eller enkelt ;-) |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Spelar väl mindre roll om de levererar resultat vilket de uppenbarligen gör.
![]() |
![]() |
#20 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Det dåliga ryktet uppkommer oftast från "upprörda konkurrenter" som inte lyckas lika bra, har samma resurser, för något Jajja varit duktiga på är att SKALA UPP länkbyggandet. DÄR ligger 99,9% av alla andra SEO-företag ljusår efter.
De flesta SEO-företag gör samma saker som jajja, men i mycket mindre skala och då verkar det vara helt ok ... |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|