FAQ |
Kalender |
![]() |
#21 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
Tack, ska se den nu. ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |||
|
||||
Nykomling
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Tack, har svensk publik och vill därför ligga på rätt sida dammen. Inte slående billigt. Men man kanske kan gå ner lite i minne eftersom det finns swap.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Är väldigt sugen på att skaffa vps. Däremot är jag väldigt rädd för att allting kraschar en dag. Det kan väl lätt hända?
Sedan vet jag inte hur jag får igång det och då kommer jag förlora pengar på nertiden i alla mina butiker... Just nu har jag ju inte vps men då får jag support dygnet runt. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |||
|
||||
|
Du kan ha en managed VPS, då får du alla fördelarna och betalar (dyrt) för att slippa nackdelarna. Kolla SLA-avtalet noga bara!
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
CityCloud är KVM sen vet jag att Oderlands större VPSer ligger på XEN. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
1. Läste någonstans att det är dåligt att låna minne, d.v.s. beställa 512 och sen uppgradera till 1024 senare. Stämmer det?
2. Är glesys bäst i dagsläget när det gäller vps? 3. Jag kommer köra 6 joomla+virtuemart sajter med sammanlagt 20 000 unika besökare i månaden, hur mycket minne behöver jag? 4. Hur många cpu kärnor? 5. Använder mig just nu utav 6gb på mitt nuvarande hotell, då behöver jag väll alltså bara 10gb, eller är det något mer jag bör tänka på? Är det bättre att ta 20gb direkt? 6. Hur många cpu kärnor? 7. Transfer? 8. Hur många ip adresser och ska de vara ipv4 eller ipv6? 9. Vilket operativsystem bör jag kör? 10. Är sla avtal samma som som managed vps? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |||
|
||||
|
10. SLA är Service Level Agreement, ungefär ett serviceavtal där ni reglerar vad du kan kräva av din leverantör.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
Det är mitt första val i alla fall. Men det finns flera bra företag som erbjuder VPS. Kan inte riktigt svara på vika som är bäst då jag inte testat så många förutom Glesys. Citat:
Samma som förra frågan, testa dig fram. Du kommer märka om du behöver mer CPU. Citat:
Samma här, testa hur mycket du gör av med och välj en nivå som passar med lite marginal. Valfritt. En per site eller en för alla, det spelar ingen roll. Gör som du vill göra. Det är en smaksak. Personligen gillar jag Debian 6, men ta det du kan bäst. Kan du inget är Debian eller Ubuntu bra val eftersom det finns väldigt mycket information som du kan googla dig till. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Det finns nog med hackade burkar i världen som det är. |
|||