FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
Så man får se till att köpa tillräckligt minne från början. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
Hur mycket minne bör jag köpa? Har aldrig använt mig av vps så jag har inga förkunskaper. Är det svårt att komma igång eller är det lite som t.ex cpanel? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |||
|
||||
Nykomling
|
Citat:
Det går att läsa om bl a här: http://forums.admon.org/virtualization/7394-xen-openvz-what%E2%80%99s-difference.html. Ännu en bra länk: http://hostingfu.com/article/xen-or-openvz För och nackdelar med båda som sagt men för just Java är inte OpenVZ det bästa alternativet. Senast redigerad av iamandreas den 2011-02-17 klockan 16:02 |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |||
|
||||
Nykomling
|
Citat:
Hur mycket minne kan bara du svara på. Vi brukar köra full kräm på vårt system för att simulera förväntad last och ett "worst case" och sedan slänger vi på lite extra minne på detta som buffer. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Om du inte kan administrera en burk så är nog VPS inget alternativ (om du inte kör på Managed VPS, som jag inte vet om GleSYS erbjuder)
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
De kan erbjuda managed men det står nog inte i den ordinarie prislistan.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | ||
|
|||
Medlem
|
Personligen tycker jag att Glesys är absolut bäst oavsett om du vill hosta en liten sajt, eller en enterprise site me 100k+ besökare om dan.
De erbjuder även managed hosting om man kontaktar de. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | ||
|
|||
|
Citat:
Viktig information det där. Det går att få bra prestande men risken finns att man måste lägga på en hel del extra minne för att det ska fungera smärtfritt. Och minne är dyrt vilket gör att månadskostnaden plockar på. Vilka svenska leverantörer kör Xen då? Senast redigerad av Magnus_A den 2011-02-18 klockan 12:19 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |||
|
||||
|
Citat:
|
|||