FAQ |
Kalender |
|
![]() |
#1 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Telenor och Aspiro har gått samman för att lansera den nya musikstreamingtjänsten WiMP som väl är tänkt som en konkurrent till Spotify. Tjänsten betatestas just nu:
http://www.wimpmusic.se/ Känns ju inte särskilt klyftigt att man inte redan innan start har skaffat sig wimp.se. Den lär bli dyr om de vill ha den nu...
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Nu vet jag att det säkerligen inte är Telenors fel men det känns kul att man landar på en sida som känns Telia Telia Telia.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Vad värre är att de inte heller har wimp.com och bara kanske wimpmusic.com. De verkar inte heller tro på någon lansering i andra länder, eftersom de inte registerat under tex dk, no, co.uk eller nu.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Mjo, känns ju inte helt genomtänkt, mer som ett pröva på-projekt som eventuellt ska säljas.
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
namnbyte behövs ju helt klart.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Efter att ha testat klienten i ett par timmar i går och i dag är jag dessutom inte imponerad alls. Är väl en vanesak men framför allt känns den rörig och med ett långsamt UI. Ljudkvalitén var inte heller något att hurra för.
Det största pluset är pop-up vid låtbyte, något jag saknar till Spotify (eller finns det?). |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Flitig postare
|
WiMP är stora i Norge dock. Beta-testar också klienten och det är framförallt dess UI som är fruktansvärt slött och förvirrande. Ljudkvaliten är bra. Klienten är förövrigt baserat på Adobe Air.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Att du höll med mig om allt förutom ljudkvalitén. Hm.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Flitig postare
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Medlem
|
Funderingarna går över hur framtiden kommer se ut. Kommer varje stort bolag sitta med sin egen musiktjänst? Tänker på en rubrik jag såg här om dagen som sa att sony (?) kan vara på väg att dra sig ur itunes (visserligen ingen streamad musik men funderingarna drar igång) för att starta en egen tjänst... Hur långt är steget från att dra sig ur spotify då? Försvinner en följer andra efter för att inte missa sin del av kakan och det slutar med ett virrvarr av begränsade tjänster som måste komplettera varandra. Eller?
Det är som sagt var bara funderingar. Men det känns som sånt som kan hända när alla vill ta för sig. |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|