FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Glesys.se erbjuder sen igår VPS i New York. De skriver:
"Vi har jobbat i det tysta några månader på att bygga upp infrastruktur i USA, New York City och det är nu klart för lansering. Våra kunder som har sina servrar i molnet kan nu även placera sina servrar i USA om man vill. Tanken är att våra kunder kan skapa redundans på tre olika geografiska platser för att skapa hög upptid för sin tjänst. Det är också bra om man har en välbesökt hemsida som riktar sig mot amerikanare och få bättre responstider än om servern ligger i Sverige. Man kan klona servrar mellan våra olika datacenter. Vi hyr in hos i en av världens största datacenterleverantör Equinix. De har flera datacenter i New York. De har all tänkbar redundans i form av UPS och dieselgeneratorer. Det går att läsa mer om deras datacenter här." Väldigt bra tycker jag. Speciellt eftersom deras produkter är stabila och snabba! Här är releasen: http://glesys.se/news.php#i56 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Riktigt trevligt. Hoppet ifrån Falkenberg var bara ett hopp så jag funderar på om dom kör VPN över till Datacenteret..
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Om IP-Only finns i hallen kan de ha köpt IP-Onlys Ethernet-port där man får ett helt eget
switchat VLAN som är logiskt separerat från övriga kunder. Sen kan man såklart lägga på kryptering ovanpå detta för att ytterligare öka säkerheten. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Måste bara slänga in en varm rekommendation om GleSys!
Hur många serverleverantörer svarar inom 5 minuter en söndagkväll? Trodde när jag kollade min inbox direkt efter att ha skrivit en fråga till dem att det bara var en bekräftelse att dom mottagit min fråga, men det var svaret! ![]() Gjorde helt klart mitt val enkelt och jag är nu VPS-kund hos dem! ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Jag känner mig faktisk sugen på att för egen privat del sätta upp en vps i New York och testa lite
![]() |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|