FAQ |
Kalender |
|
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
Har haft sidan uppe i snart ett år. 1500 sidor indexerade ungefär. Skapligt många inlänkar från PR0-PR4-sidor. Sidan är snällt kodad och bör inte vara något fuffens med.
Varför har jag PR0? Det enda som kan uppfattas som "mystiskt" med vår sida (som jag ser det) är att vi genom javascript skickar alla som har explorer 4 eller till en sida där de ombeds att uppgradera sin webbläsare. Adressen är http://med-TABORT-tryck.com Senast redigerad av Henkutt den 2011-01-15 klockan 16:43 Anledning: felstavn |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
När startade ni ert länkbygge?
Den senaste uppdateringen av den publika PR:en var i April förra året. Började ni bygga länkar efter dess så har ni er av naturliga skäl en PR på 0. Det finns ingen som vet när nästa PR-uppdatering äger rum. Det brukade inträffa var tredje månad. Men nu har det gått snart ett år. Sist var vid nyårsskiftet. Där trodde många, inklusive jag, att Google skulle uppdatera sin PR för allmänheten - men icke. Vissa tror till och med att PR inte kommer att uppdateras mer i framtiden. Den som väntar får se ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
Åter till pagerank. Som Sweely säger så var det länge sedan PR uppdaterades. Det var i april 2010 och då var troligtvis er sajt så ny att den inte fått någon högre PR. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Medlem
|
Ber om ursäkt för min otydlighet. Det är såklart IE6 som vi slänger iväg. IE6 har ju ingen vettig lösning opacitet i png-filer.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Pagerank verkar ju inte ha så stor betydelse längre och att de inte uppdaterat den på så länge tyder ju också på att den minskats i betydelse eller helt tagit bort i algoritmen som jämför och plockar fram sökresultaten.
Men som med den mesta SEO är det inte många som vet säkert hur det fungerar. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Medlem
|
Pagerank används inte mer, den fanns och google tyckte nog att sajtägare lägger för mycket fokus på det. Varför tar de bort tjänsten från Webmaster tool om de tänker fortsätta med det?
http://www.google.com/support/forum/...e26e9e48&hl=en |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Jag är liksom övriga övertygad om att PR får allt mindre betydelse så det är egentligen inte mycket att bry sig om. Fungerar allt som det ska i övrigt så strunta i det.
![]() |
![]() |
#10 | |||
|
||||
Medlem
|
Det debatteras alltid vad pagerank innebär idag och jag tänkte att det kanske ska redas lite i begreppen.
Till att börja med, Pagerank har uppdaterats sedan April. Pagerank uppdateras numer löpande och inte i batchar som det gjordes förr. Det som inte har uppdaterats är toolbaren. Toolbaren har alltid visat ett snapshot av hur PR var på en viss sida och den snapshoten har varit mellan 1-4 månader gammal. Den brukade uppdateras en gång per kvartal. Som Sweely säger så har toolbaren mycket riktigt inte uppdaterats sedan April och det betyder att du mycket väl kan ha pagerank på sidorna utan att se den. Många brukar säga att Pagerank spelat ut sin roll och det är till viss mån sant. PageRank är inte så viktigt som det en gång var men vi ska komma ihåg att Googles algoritm fortfarande bygger på PageRank, det är bara det att det lagts till en hel massa andra faktorer till algoritmen med. Slutligen, jag kan inte se några som helst tendenser att det under de senaste månaderna eller halvåret skulle gå mot minskat inflytande för PageRank, det är möjligt att man planerar något sådan från Googles håll men jag har inte kunnat se några förändringar än. |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|