FAQ |
Kalender |
|
![]() |
#1 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
God eftermiddag kära medlemmar
![]() Jag håller på med en webshop och har nu installerat tillägg som ska vara bra för sökoptimering. MEN. Jag jag har aldrig tidigare hållt på med SEO. Så nu kommer det lite frågor som jag vet att ni kan svara på. Vad är egentligen meta-taggar Vad är egentligen description osv osv.. Vart kan man läsa nybörjarguider om detta? Sökte på den största sökmotorn g**gle, men hittade inga bra sidor.. Kom igen nu gurus! Skriv så fingrarna glöder ![]() Ha det gott! & Tack på förhand! |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
I meta-language anger du på vilket språk innehållet är skrivet. Meta-description beskriver kortfattat (1-2 meningar) vad varje enskild sida handlar om. Den text som finns i meta-description visas ibland under sidans länk i Googles sökresultat. Här hittar du en bra SEO-guide: http://www.seo-guide.se |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
|
Kod:
<head> <meta http-equiv="content-type" content="text/html; charset=utf-8"> <meta http-equiv="content-language" content="sv-se"> <meta name="language" content="sv"> <meta name="keywords" content="mobiltelefon, iphone, htc, surfmobil"> <meta name="description" content="Här hittar du vårat breda sortiment av mobiltelefoner."> <link href="style.css" type="text/css" rel="stylesheet"> <title>Mobiltelefoner | Prylar.se</title> </head> Senast redigerad av kw_wasabi den 2011-01-22 klockan 16:40 |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Tack för snabbt svar.
Men som här i min webshop så kan jag optimera varje enskild produkt. Vad ska jag tex skriva i dessa om detta vore En Röd Nike sko stl 46 Produkten heter tex: Nike Air II Vad ska jag skriva i dessa? Product Title Tag: Product Description Tag: Product Keywords Tag: |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
|
Citat:
<title>Nike Air II - Sportskor - Skobutiken.se</title> <meta name="keywords" content="nike, air"> <meta name="description" content="Skobutiken.se ebjuder Nike Air II till bra pris och snabb kostnadsfri leverans."> |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
eller: "Vi ebjuder Nike Air II till bra pris och snabb kostnadsfri leverans." Tack så jätte jätte mycket för snabb hjälp!! |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
|
Citat:
Det funkar att bara byta ut produktnamnen. T.ex: "Vi ebjuder Nike Air II till bra pris och snabb kostnadsfri leverans." "Vi ebjuder Puma X90 till bra pris och snabb kostnadsfri leverans." "Vi ebjuder Adidas Z10 till bra pris och snabb kostnadsfri leverans." |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Ser ut som att Wasabi hjälpt dig tillräckligt. Men jag vill bara slå ett slag för SEO-guide.se ännu en gång. En oerhört fin resurs
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
|
Jag skulle nog vilja sätta produktnamnet först...
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |||
|
||||
|
Det skulle vara optimalt för att få ut det lilla description gör för rankingen. Mitt tips gick istället ut på att skapa så klickvänliga descriptiontaggar som möjligt. Värdet man ev. förlorar genom att inte sätta sökordet först tjänar man säkert lätt igen genom att skaffa ytterligar en länk eller nämna sökordet en extra gång i brödtexten. För mig är en säljande text prio ett när det kommer till meta-description.
Med title-taggen är det samma sak; sökord först är bäst. Det betyder dock inte att man får den mest klickvänliga länktexten i serpen alla gånger. Man får gå en balansgång. |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|