FAQ |
Kalender |
![]() |
#21 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
Jag förstår inte varför så många på det här forumet hävdar att en egen IP bör vara en engångsavgift. RIPE tar ju ut årsavgifter baserat på hur många IP-adresser man innehar. Visst är det en stor engångskostnad att sätta upp routingen och SSL-konfigurationen, men det är inte den enda kostnaden i SSL-driften. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Absolut Emil!
Är med på det du menar och förstår hur du tycker att det är. Om man ska då erbjuda lastbalanserade servrar och mysql cluster och annat smått och gott så kostar de mera. Och som binero som tar ut 2,26 kr per dag för att ge en tjänst så har man absolut inga garantier på att man har ett lastbalanserat webhotell eftersom kostnaden är relativt låg. Har man många kunder så absolut gör 2,26 kr / dag ett underverk. Men tar man er till exempel så tar ni 99 kr per månad 1200 cirka / år. så är det 3,2 kr per dag. Och det gör ganska mycket i olika sammanhang när man har ett pris som kanske täcker det man söker. har man 1000 kunder a 3,2 kr /dag är omsättningen på det ganska ok per månad. : 102 400 kr när binero står på en kostnad av 1000 kunder 2,26 kr = 72 320 kr. Är ganska stor skillnad i vinst här. Och ja har man bara en ensam liten hemsida som inte drar så mycket så ska du absolut inte behöva köpa en hel server eller en vps. För absolut är inte de heller 100% säkert. Ska vi prata upptid som går emot 100% så ska man gärna ha lastbalanserare och webbservrar i olika länder och failover nätverk för att det ska ens vara nårbart. Ett webbhotell som erbjuder flera noder med lastbalanserare och annat smått och gott är ett webbhotell som är värt att betala åtminstone 200 kr i månaden. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Vilken tur att du valt att lämna BINERO.
Jag rekommenderar Oderland som fungerar helt prima. Annars finns glesys ifall du istället vill ha en VPS. Lycka till! |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Någonting säger mig att Alpha är på krigsstigen :-)
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
RVN: Hur menar du då?
Utveckla gärna så kan jag veckla in det.. ![]() EDIT: Allt jag skrivit stämmer, annars får du bevisa motsatsen så kan jag självfallet ta bort det. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Ville bara återkomma för de som hade frågat. Vi tillåter inte vårt cert att köras av alla så att säga. Vill man ha SSL får man köra tjänsten SSL hos oss - dvs där du har ett eget cert. Enkelt att fixa men kostar en hundring i månaden.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | ||
|
|||
Flitig postare
|
vpssquad funkar bra för mig och jag tror att de har det du söker.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | ||
|
|||
Medlem
|
VPS.NET börjar se väldigt bra ut tycker jag. Det är ju dock en hel del jobb med att sätta upp en VPS men de hade ganska bra templates att använda sig av. Jag tycker bara att det är segt att sätta upp iptables på ett bra sätt...
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Nackdel med vps.net är att det är inte svenska servrar. Inte heller svensk support.
Och finns många såna ute på nätet, Och då brukar support vara ett minne blått. |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|