Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Mitt förtroende för binero från 100 till 0.

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2011-01-07, 18:54 #171
Mario.D Mario.D är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Dec 2006
Mario.D Mario.D är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Dec 2006
Citat:
Ursprungligen postat av johan1234 Visa inlägg
Har du provat vår? Långt ifrån vad Bineros är... men skall bli än bättre.
Japp jag reggade en domän och under er drive, men skall jag var ärlig så provade jag bara runt lite just då och det kanske va någon störning hos er eller mig då.
Mario.D är inte uppkopplad  
Oläst 2011-01-07, 19:22 #172
AndreasSs avatar
AndreasS AndreasS är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Jun 2010
AndreasS AndreasS är inte uppkopplad
Flitig postare
AndreasSs avatar

Reg.datum: Jun 2010
Citat:
Ursprungligen postat av NorBiz Visa inlägg
Igår kväll var sidorna riktigt sega och idag ännu segare, laddtid på ca 18sek, tog o mailade. Fick svar att det var tydligen problem med att det var maximalt antal php processor som var uppnådda. Har inte webhotell koll på sådant, ringer ingen klocka när servrarna blir överbeslastade etc? Måste man själv hålla koll på sådant? *BLIR SÅ TRÖTT*
Som jag fattat deras system så har du X antal processer som kan köras, om alla såna är upptagna tar en request längre tid än den ska. Dvs, det var inte servern som maxade, troligen din enskilda website.

Detta vet jag dock inte med säkerhet eftersom jag bara går efter info jag läst, men jag tror det ska stämma. Antagligen har du något som kan optimeras så inte processerna fylls upp så länge men det är återigen bara spekulation från min sida.
AndreasS är inte uppkopplad  
Oläst 2011-01-07, 19:22 #173
johan1234 johan1234 är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Jun 2009
Mycket flitig postare

Citat:
Ursprungligen postat av tartareandesire Visa inlägg
Det var en generalisering som heter duga Alla företag är olika, för vissa kan det vara bra, för andra inte. Majoriteten av de företag som arbetar mycket med internet är långt ifrån så tungrodda och har ofta få anställda även om de når en mycket stor publik. Man har normalt sett en utvecklingsmiljö och en driftsmiljö så det är knappast några problem med att snabbt komma igång när man väl är där. Ofta krävs det emellertid mycket planering och det är knappast så att de anställda sitter sysslolösa i en vecka fördenskull i väntan på att ett projekt ska rullas igång... Tycker du ger en väldigt orättvis bild av hur det ser ut idag men du har ju din agenda givetvis
Absolut - för att inte säga lite provocerande. :-) Alla är olika - men faktum kvarstår att jämförelsemässigt är vi inte ligga taggade att utnyttja cloud computing som andra länder. Tror du håller med om att det finns många ställen det kan hjälpa. ;-)
johan1234 är inte uppkopplad  
Oläst 2011-01-08, 10:37 #174
Doctor.Datas avatar
Doctor.Data Doctor.Data är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Apr 2010
Flitig postare
Doctor.Datas avatar

Kopte en doman igar via Binero, dom drog pengarna fran kontot och allting. Men nar jag gick in pa Binero imorse och klickade pa "domannamn" och det namnet jag kopte sa vad ser jag - jo, att namnet fortfarande gar att registrera. Mitt domannamn ar inte heller registrerad hos IIS.se. Kopte domanen igar kvall runt 23.00, svensk tid.

Lite sega pa att registrera ett domannamn kanske med tanke pa att pengarna ar dragna fran mitt konto, 99kr.
Doctor.Data är inte uppkopplad  
Oläst 2011-01-08, 10:38 #175
Tobab
Guest

Tobab
Guest

Sköts inte det automatiskt?

Oläst 2011-01-08, 11:56 #176
RiktigtKaffe.se RiktigtKaffe.se är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Jul 2007
RiktigtKaffe.se RiktigtKaffe.se är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Jul 2007
Citat:
Ursprungligen postat av Doctor.Data Visa inlägg
Kopte en doman igar via Binero, dom drog pengarna fran kontot och allting. Men nar jag gick in pa Binero imorse och klickade pa "domannamn" och det namnet jag kopte sa vad ser jag - jo, att namnet fortfarande gar att registrera. Mitt domannamn ar inte heller registrerad hos IIS.se. Kopte domanen igar kvall runt 23.00, svensk tid.

Lite sega pa att registrera ett domannamn kanske med tanke pa att pengarna ar dragna fran mitt konto, 99kr.
Precis samma här! Har inte fått faktura på mailen heller, som jag brukar. Pengarna är inte dragna men reserverade på mitt konto.

Provat att regga domänen på CityNetwork också, men inte heller därifrån kommer någon faktura...

Edit någon timma senare: Binero fick 10 timmar på sig. CityNetwork fick 2,5 timmar på sig. Loopia fixade det på 2 minuter.

Senast redigerad av RiktigtKaffe.se den 2011-01-08 klockan 13:38
RiktigtKaffe.se är inte uppkopplad  
Oläst 2011-01-08, 12:25 #177
Doctor.Datas avatar
Flitig postare

Flitig postare
Doctor.Datas avatar

Citat:
Ursprungligen postat av RiktigtKaffe.se Visa inlägg
Precis samma här! Har inte fått faktura på mailen heller, som jag brukar. Pengarna är inte dragna men reserverade på mitt konto.
Samma har ocksa!
Doctor.Data är inte uppkopplad  
Oläst 2011-01-08, 13:19 #178
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Jan 2004
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Jan 2004
De svenska webbhotellen blir sämre och sämre Det här är ju saker som absolut MÅSTE fungera. Finns ingen godtagbar ursäkt i det här fallet, har man problem med dessa funktioner så ska man meddela det omedelbart och tillfälligt stänga av dem.
Oläst 2011-01-08, 13:48 #179
Mycket flitig postare

Mycket flitig postare

Kan bara hålla med. Skall sitta direkt utan snack. Vid varje tillfälle vi hör om något som gått fel jobbar vi både med vår leverantör och egna system för att se till att förbättra. Tack för feedback riktigtkaffe.se
johan1234 är inte uppkopplad  
Oläst 2011-01-08, 15:40 #180
Alphas avatar
Alpha Alpha är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!

Reg.datum: Feb 2004
Alpha Alpha är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
Alphas avatar

Reg.datum: Feb 2004
Hehe jag håller med, binero verkar inte ha pålitliga system för fem öre.

Minns en gång när jag skulle registrera en .SE domän, och då drogs det 2 gånger från mitt kort.

Det värsta var att jag fick höra via mail att "Vi har skickat ärendet vidare, ska se vad som gick fel".. jag vill ju inte veta vad som gått fel, jag vill ha mina pengar tillbaks, right?

Aja blää binero.
Alpha är inte uppkopplad  
Stängt ämne

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 00:56.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017