Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Mitt förtroende för binero från 100 till 0.

 
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2011-01-17, 21:52 #1
citrusen citrusen är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Dec 2006
Inlägg: 168
citrusen citrusen är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Dec 2006
Inlägg: 168
Någon annan än mig som inte kan komma åt eposten. https://webmail.binero.se/
Börjar bli smått irriterad när jag inte kan läsa min post. Har vart nere tidigare idag också...
citrusen är inte uppkopplad  
Oläst 2011-01-17, 22:31 #2
citrusen citrusen är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Dec 2006
Inlägg: 168
citrusen citrusen är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Dec 2006
Inlägg: 168
Citat:
Ursprungligen postat av citrusen Visa inlägg
Någon annan än mig som inte kan komma åt eposten. https://webmail.binero.se/
Börjar bli smått irriterad när jag inte kan läsa min post. Har vart nere tidigare idag också...
Nu har det kommit upp info på webben, Tydligen problem med FTP och Webmailen.. http://www.binerodrift.se/?p=1667&m=201101
citrusen är inte uppkopplad  
Oläst 2011-01-11, 19:17 #3
NuCos avatar
NuCo NuCo är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Apr 2003
Inlägg: 903
NuCo NuCo är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
NuCos avatar
 
Reg.datum: Apr 2003
Inlägg: 903
Binero tycker att en återbetalning pga att de har misslyckats med att regga en domän ska ta VECKOR .. Jag har väntat nu i över 1 vecka på att få pengarna tillbaka och idag får besked att det kommer ta ytterliggare VECKOR innan jag får pengarna åter.
Sen stänger dem ärendet som om allt skulle vara avslutat. WTF ..

Ekonomiska problem kanske? Jag vet inte.. Men känns som Binero är på väg ner i skiten och det är nog dags att lämna skeppet.
NuCo är inte uppkopplad  
Oläst 2011-01-11, 19:20 #4
Anders Larssons avatar
Anders Larsson Anders Larsson är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 3 205
Anders Larsson Anders Larsson är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Anders Larssons avatar
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 3 205
Citat:
Ursprungligen postat av NuCo Visa inlägg
Binero tycker att en återbetalning pga att de har misslyckats med att regga en domän ska ta VECKOR .. Jag har väntat nu i över 1 vecka på att få pengarna tillbaka och idag får besked att det kommer ta ytterliggare VECKOR innan jag får pengarna åter.
Sen stänger dem ärendet som om allt skulle vara avslutat. WTF ..

Ekonomiska problem kanske? Jag vet inte.. Men känns som Binero är på väg ner i skiten och det är nog dags att lämna skeppet.
Jag har fortfarande inte fått återbetalning från sena våren 2010.
Anders Larsson är inte uppkopplad  
Oläst 2011-01-12, 19:04 #5
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 11 585
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 11 585
Upptäckte av en slump att jag hade fått två fakturor på samma domän så det kan vara värt att kontrollera fakturorna ibland. Att skicka ut två fakturor för samma produkt ska givetvis vara en omöjlighet i ett automatiserat fakturasystem.
__________________
Full-stack developer, free for smaller assignments

Senast redigerad av tartareandesire den 2011-01-12 klockan 19:07
tartareandesire är inte uppkopplad  
Oläst 2011-01-12, 21:27 #6
patrikweb patrikweb är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Nov 2004
Inlägg: 6 096
patrikweb patrikweb är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Nov 2004
Inlägg: 6 096
Citat:
Ursprungligen postat av tartareandesire Visa inlägg
Upptäckte av en slump att jag hade fått två fakturor på samma domän så det kan vara värt att kontrollera fakturorna ibland. Att skicka ut två fakturor för samma produkt ska givetvis vara en omöjlighet i ett automatiserat fakturasystem.
Problemet med automatiska system är att dom inte blir bättre än dom som utvecklat dom, och många gånger är det inte alltid som smartaste personerna som gör det.

Kolla bara på fortnox, har hittat en hel del fula saker där i. Sett ur programerarens synvinkel jag jag förstå det. Dock i verkligheten blir det inte korrekt eller logiskt någon stans.

Och även helt ekonomiskt fel i bokföring och för företaget/kunden.
patrikweb är inte uppkopplad  
Oläst 2011-01-12, 22:26 #7
NuCos avatar
NuCo NuCo är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Apr 2003
Inlägg: 903
NuCo NuCo är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
NuCos avatar
 
Reg.datum: Apr 2003
Inlägg: 903
Citat:
Ursprungligen postat av Kjette Visa inlägg
nuco: Vi gör återbetalningar en gång per månad, oftast i slutet av varje månad. Om man har bråttom, så specificera det i ärendet i så fall så kan vi säkerligen lösa det.

Angående att ärendet "stängs" när vi har besvarat det är normalt beteende, däremot om du SVARAR på mailet, så öppnas det igen. Så vad är problemet? ...
Ingenstans i kommunikation med supporten framgår att att ni endast gör återbetalning en gång per månad. Kanske skulle skriva det eran WIKI eller FAQ eller what ever ..
NuCo är inte uppkopplad  
Oläst 2011-01-13, 20:07 #8
Alphas avatar
Alpha Alpha är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
 
Reg.datum: Feb 2004
Inlägg: 1 626
Alpha Alpha är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
Alphas avatar
 
Reg.datum: Feb 2004
Inlägg: 1 626
Hej Anders!

Enligt lag så måste Kjetils bluff-företag göra en återbetalning inom maximalt 30 dagar.

Annars kan du kräva dem på dröjsmålsränta!

Källa: http://www.konsumentverket.se

EDIT:

Kommer inte detta bli Kjetils andra företag han är delaktig i som går ner i diket? Först vill jag minnas var det PRO-INET och nu BINERO?

Senast redigerad av Alpha den 2011-01-13 klockan 20:10
Alpha är inte uppkopplad  
Oläst 2011-01-13, 20:15 #9
lunarmyss avatar
lunarmys lunarmys är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Apr 2006
Inlägg: 633
lunarmys lunarmys är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
lunarmyss avatar
 
Reg.datum: Apr 2006
Inlägg: 633
Citat:
Ursprungligen postat av Alpha Visa inlägg
Hej Anders!

Enligt lag så måste Kjetils bluff-företag göra en återbetalning inom maximalt 30 dagar.

Annars kan du kräva dem på dröjsmålsränta!

Källa: http://www.konsumentverket.se
Konsumentverket gäller väl ändå "bara" privatpersoner? NuCo systems låter som ett företag.
(och en gång per månad skulle göra att de följer återbetalning inom 30 dagar, så ..)
lunarmys är inte uppkopplad  
Oläst 2011-01-16, 22:51 #10
Alphas avatar
Alpha Alpha är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
 
Reg.datum: Feb 2004
Inlägg: 1 626
Alpha Alpha är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
Alphas avatar
 
Reg.datum: Feb 2004
Inlägg: 1 626
Binero suger helt klart.

Se upp för att snacka dåligt om dem i forum öppet.

Du kan råka ut för att dem stänger av ditt konto för att dem har "misstankar" om att du använt falska uppgifter.

Det var vad jag råkade ut för, längst ner i e-mailet stog det:

"På grund av detta, vill vi meddela att vi har stängt av kundnummer 35843
tills vår utredning är avslutad. Detta kommer meddelas skriftligen inom
4 veckor från dagens datum."

Så 4 veckor är mitt konto nere, jag har som ni säkert förstår inget viktigt hos dem.

Bojkotta Binero!
Alpha är inte uppkopplad  
Stängt ämne


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 08:05.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017