Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Mitt förtroende för binero från 100 till 0.

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2011-01-11, 15:45 #181
Urme Urme är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Jun 2005
Urme Urme är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Jun 2005
Igår slutade en sajt att fungera helt plötsligt för mig som ligger på Binero. Kunde inte logga in och kolla vad som var felet igår kväll, så tog tag i det i morse. Det första jag ser när jag loggar in på FTP:n är detta:

http://www.urme.com/filer.gif

(OBS: urme.com är inte domänen som blivit "hackad". Utan en helt annan domän på ett annat konto hos Binero)

Ringer till Binero och de lägger upp ett supportärende. Efter 6h får jag ett mail tillbaka där de har lagt upp FTP-loggarna till mig som jag kan titta igenom. Och det enda som finns i dessa loggar är just min egen FTP-trafik, inget suspekt alltså. Tycker de att ärendet är avklarat?
Försökte ringa dem nyss men nu ligger deras telefonväxel nere så de tar bara emot ärenden genom mailen. Så har mailat dem.

Men ack så mycket problem det har varit med Binero sista halvåret...

Men väntar och ser vad Binero säger, är tveksam till att en bugg i sajten har gjort så de har fått access till att göra detta?
Urme är inte uppkopplad  
Oläst 2011-01-11, 19:17 #182
NuCos avatar
NuCo NuCo är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Apr 2003
Mycket flitig postare
NuCos avatar

Binero tycker att en återbetalning pga att de har misslyckats med att regga en domän ska ta VECKOR .. Jag har väntat nu i över 1 vecka på att få pengarna tillbaka och idag får besked att det kommer ta ytterliggare VECKOR innan jag får pengarna åter.
Sen stänger dem ärendet som om allt skulle vara avslutat. WTF ..

Ekonomiska problem kanske? Jag vet inte.. Men känns som Binero är på väg ner i skiten och det är nog dags att lämna skeppet.
NuCo är inte uppkopplad  
Oläst 2011-01-11, 19:20 #183
Anders Larssons avatar
Anders Larsson Anders Larsson är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Jan 2004
Anders Larsson Anders Larsson är inte uppkopplad
Anders Larssons avatar

Citat:
Ursprungligen postat av NuCo Visa inlägg
Binero tycker att en återbetalning pga att de har misslyckats med att regga en domän ska ta VECKOR .. Jag har väntat nu i över 1 vecka på att få pengarna tillbaka och idag får besked att det kommer ta ytterliggare VECKOR innan jag får pengarna åter.
Sen stänger dem ärendet som om allt skulle vara avslutat. WTF ..

Ekonomiska problem kanske? Jag vet inte.. Men känns som Binero är på väg ner i skiten och det är nog dags att lämna skeppet.
Jag har fortfarande inte fått återbetalning från sena våren 2010.
Anders Larsson är inte uppkopplad  
Oläst 2011-01-12, 19:04 #184
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator

tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator

Upptäckte av en slump att jag hade fått två fakturor på samma domän så det kan vara värt att kontrollera fakturorna ibland. Att skicka ut två fakturor för samma produkt ska givetvis vara en omöjlighet i ett automatiserat fakturasystem.

Senast redigerad av tartareandesire den 2011-01-12 klockan 19:07
tartareandesire är inte uppkopplad  
Oläst 2011-01-12, 21:27 #185
patrikweb patrikweb är inte uppkopplad

Reg.datum: Nov 2004
patrikweb patrikweb är inte uppkopplad

Reg.datum: Nov 2004
Citat:
Ursprungligen postat av tartareandesire Visa inlägg
Upptäckte av en slump att jag hade fått två fakturor på samma domän så det kan vara värt att kontrollera fakturorna ibland. Att skicka ut två fakturor för samma produkt ska givetvis vara en omöjlighet i ett automatiserat fakturasystem.
Problemet med automatiska system är att dom inte blir bättre än dom som utvecklat dom, och många gånger är det inte alltid som smartaste personerna som gör det.

Kolla bara på fortnox, har hittat en hel del fula saker där i. Sett ur programerarens synvinkel jag jag förstå det. Dock i verkligheten blir det inte korrekt eller logiskt någon stans.

Och även helt ekonomiskt fel i bokföring och för företaget/kunden.
patrikweb är inte uppkopplad  
Oläst 2011-01-12, 22:26 #186
NuCos avatar
Mycket flitig postare

Mycket flitig postare
NuCos avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Kjette Visa inlägg
nuco: Vi gör återbetalningar en gång per månad, oftast i slutet av varje månad. Om man har bråttom, så specificera det i ärendet i så fall så kan vi säkerligen lösa det.

Angående att ärendet "stängs" när vi har besvarat det är normalt beteende, däremot om du SVARAR på mailet, så öppnas det igen. Så vad är problemet? ...
Ingenstans i kommunikation med supporten framgår att att ni endast gör återbetalning en gång per månad. Kanske skulle skriva det eran WIKI eller FAQ eller what ever ..
NuCo är inte uppkopplad  
Oläst 2011-01-13, 20:07 #187
Alphas avatar
Alpha Alpha är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!

Reg.datum: Feb 2004
Alpha Alpha är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
Alphas avatar

Reg.datum: Feb 2004
Hej Anders!

Enligt lag så måste Kjetils bluff-företag göra en återbetalning inom maximalt 30 dagar.

Annars kan du kräva dem på dröjsmålsränta!

Källa: http://www.konsumentverket.se

EDIT:

Kommer inte detta bli Kjetils andra företag han är delaktig i som går ner i diket? Först vill jag minnas var det PRO-INET och nu BINERO?

Senast redigerad av Alpha den 2011-01-13 klockan 20:10
Alpha är inte uppkopplad  
Oläst 2011-01-13, 20:15 #188
lunarmyss avatar
lunarmys lunarmys är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Apr 2006
lunarmys lunarmys är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
lunarmyss avatar

Reg.datum: Apr 2006
Citat:
Ursprungligen postat av Alpha Visa inlägg
Hej Anders!

Enligt lag så måste Kjetils bluff-företag göra en återbetalning inom maximalt 30 dagar.

Annars kan du kräva dem på dröjsmålsränta!

Källa: http://www.konsumentverket.se
Konsumentverket gäller väl ändå "bara" privatpersoner? NuCo systems låter som ett företag.
(och en gång per månad skulle göra att de följer återbetalning inom 30 dagar, så ..)
lunarmys är inte uppkopplad  
Oläst 2011-01-14, 00:22 #189
JooBaalos avatar
JooBaalo JooBaalo är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: May 2010
JooBaalo JooBaalo är inte uppkopplad
Nykomling
JooBaalos avatar

Reg.datum: May 2010
Har använt mig av Binero sedan år 2007, då jag gick över från surftown. Det bytet var som att ha åkt i Fiat och direkt över till en supersnabb smidig Ferrari. De har varit exemplariskt och klanderfritt tills de börjat uppdatera till Binero 2.0. Jag sitter och utvecklar webbsidor med Joomla, allt från från 8-12timmar per dag. Jag Håller med om att det varit lite väl mycket nerstängningar, samt sidan laggar en del. Otroligt störande. De har gjort stora byten i systemen under december, vilket gav enormt driftstörningar och nerstängning av flertalet servrar. Jag tycker om deras support enormt. Informationen är också bra vad de gör. Visst det har blivit ändring från stabila installatron till nya one click, som är en mer simpel installations modul av cms system. Eftersom jag inte arbetar med wordpress kan jag inte svara på frågan hur du ska göra där. Men i mitt fall jobbar jag med plugin som jag kör backup på hela min site och alla extension i ett såkallat grundläge, vilket gör att jag aldrig använder mig av tidigare installatron eller nya one click. I vissa fall går jag även in och scriptar direkt till databasen med sql dumpfiler då går det riktigt smidigt.

Har även i höstas talats vid med Binero support. De jobbar för fullt för att integrera klart deras system. Så småningom kommer det säkerligen bli bra igen. De har varit enormt snabba innan och jag tror när de får ordning på allt igen så kommer det säkerligen höja ribban ytterligare.
JooBaalo är inte uppkopplad  
Oläst 2011-01-14, 07:53 #190
MRDJs avatar
MRDJ MRDJ är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!

Reg.datum: Mar 2006
MRDJ MRDJ är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
MRDJs avatar

Reg.datum: Mar 2006
Citat:
Ursprungligen postat av JooBaalo Visa inlägg
Har använt mig av Binero sedan år 2007, då jag gick över från surftown. Det bytet var som att ha åkt i Fiat och direkt över till en supersnabb smidig Ferrari. De har varit exemplariskt och klanderfritt tills de börjat uppdatera till Binero 2.0. Jag sitter och utvecklar webbsidor med Joomla, allt från från 8-12timmar per dag. Jag Håller med om att det varit lite väl mycket nerstängningar, samt sidan laggar en del. Otroligt störande. De har gjort stora byten i systemen under december, vilket gav enormt driftstörningar och nerstängning av flertalet servrar. Jag tycker om deras support enormt. Informationen är också bra vad de gör. Visst det har blivit ändring från stabila installatron till nya one click, som är en mer simpel installations modul av cms system. Eftersom jag inte arbetar med wordpress kan jag inte svara på frågan hur du ska göra där. Men i mitt fall jobbar jag med plugin som jag kör backup på hela min site och alla extension i ett såkallat grundläge, vilket gör att jag aldrig använder mig av tidigare installatron eller nya one click. I vissa fall går jag även in och scriptar direkt till databasen med sql dumpfiler då går det riktigt smidigt.

Har även i höstas talats vid med Binero support. De jobbar för fullt för att integrera klart deras system. Så småningom kommer det säkerligen bli bra igen. De har varit enormt snabba innan och jag tror när de får ordning på allt igen så kommer det säkerligen höja ribban ytterligare.
Dem har ju hållit på att integrera deras "nya system" i över ett år, enligt min mening skall man inte släppa något innan det är testat och fungerar, det är nog det som är Bineros största misstag. dessutom var det många funktioner som saknas i nya panelen men som fanns i den gamla som vissa kunder saknar. Återstår att se om dem kan återhämta sig..
MRDJ är inte uppkopplad  
Stängt ämne

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 02:48.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017