Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Htmltips.se

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2010-12-05, 19:43 #1
jonssondesign jonssondesign är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Oct 2010
Mycket flitig postare

Standard Htmltips.se

Hejsan. Jag har tidigare skapat en tråd ang. Htmltips.se i feedback avdelningen.
Men då handlade sidan om att jag skulle posta inlägg om spännande och användbara tips ang utveckling av HTML och CSS.

Många av er rekommenderade mig att lära mig html5 bättre då detta va mer intressant. Jag har istället valt att skapa ett forum.
Forumet är menat att hjälpa personer med frågor och problem med utvecklingen av html och css. Men forumet erbjuder så mycket mer. En viktig del i forumet är kategorin "tjänster mot tjänster". Här kan man alltså efterfråga en tjänst och erbjuda tjänster, istället för mot betalning. Detta behöver självfallet inte nödvändigtvis vara just kodning av en hemsida.

Nu vill jag ha feedback på min nya idé, som jag hoppas kan komma att användas flitigt för att hjälpa varandra till sina målsättningar.

Design, Funktioner, Kategorier.. Är det jag vill ha mest uppmärksamhet på. Men kom gärna med förslag, osv.
Har jag kanske för många kategorier? Bör jag ändra utseendet?
Vad tror ni om HTML och CSS tips sidan? Bra/dåligt skrivet?

Det vore också kul, men inte nödvändigt, om ni kunde registrera er på sidan och testa lite. Bör jag tillåta fler tecken på signaturerna osv osv?

Kom gärna med feedback!

Mvh Fredrik
jonssondesign är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-12-06, 10:41 #2
Fredrik.an Fredrik.an är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Dec 2004
Medlem

Det känns som om du bara har satt upp en installation av ett forum och nu vill fiska medlemmar... Jag säger som så här, lägg ner! Ett forum kräver otroligt mycket aktivitet och jag ser inte att du har något dragplåster för att få detta att fungera...
Fredrik.an är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-12-06, 11:08 #3
pontus pontus är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Mar 2003
pontus pontus är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Mar 2003
Citat:
Ursprungligen postat av Fredrik.an Visa inlägg
Det känns som om du bara har satt upp en installation av ett forum och nu vill fiska medlemmar... Jag säger som så här, lägg ner! Ett forum kräver otroligt mycket aktivitet och jag ser inte att du har något dragplåster för att få detta att fungera...
+1

Kategorierna och beskrivningarna av kategorierna är ju dessutom kopierade från wn.se, känns inte direkt seriöst eller ambitiöst.

Om du nu absolut vill driva ett forum försök fokusera på något. Eftersom sidan heter html tips kanske den ska fokusera på klientsidans teknologier, sätt upp kategorier för html, html 5, javascript, css, canvas, Ajax, dom, xml, validering, webbläsare, etc och ta bort alla andra kategorier eller gör några få generella som inte rör klientspråk?
pontus är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-12-06, 12:08 #4
Mycket flitig postare

Mycket flitig postare

Hej, och tack för att ni tog er tid att kolla igenom sidan och ge era personliga åsikter.

Varför jag valde att i huvudtaget registrera domännamnet htmltips, var för att försöka hjälpa andra med att utforma sina hemsidor, så dom också kan få ta glädje av hur kul det faktiskt är med att utveckla hemsidor. Jag vet dock inte riktigt hur jag skall få detta att fungera, men jag vill verkligen att folk skall kunna dra nytta av sidan.

Jag själv är ingen expert på att utveckla hemsidor, det jag kan är html och css. Väldigt bra. Och jag vet att jag själv inte kommer att ha tid att posta nya inlägg varje dag, och hitta bra tips, till sidan jag tänkte mig först. Därför valde jag istället att skapa ett forum, där fler än bara jag kunde dela med sig av sina kunskaper. För det är ju faktiskt så världen fungerar. Man kommer framåt i utvecklingen genom att dela med sig av sina kunskaper.

Jag tänkte också på kategorierna är väldigt lik wn.se. Men vad ska man annars döpa sina kategorier till? Jag skulle helst vilja se att kategorierna, OFF TOPIC, HTML och CSS, FEEDBACK, SÖKMOTOROPTIMERING, LÄNKBYTE, ANNONSERING, TJÄNSTER MOT TJÄNSTER, KÖP OCH SÄLJ och DISKUTERA HTMLTIPS, är kvar. Eller vad tror ni?

Jag är seriös, bara att jag aldrig har skapat ett forum tidigare. Angående vad Fredrik.an skrev, så är forumet en installation av phpBB och temat är en gratis version av weeb. Jag har själv inga kunskaper i php och mysql, därför kan jag inte skapa ett forum själv, men jag kan leka med utseendet, exempelvis ändra färger osv. Men jag valde att inte ändra något, för jag tycker sidan är snygg som den är. Men det är också därför jag ber er om feedback.

Dock är HTML och CSS tips sidan gjord av mig. Men hjälp att infoga header och footer. http://www.htmltips.se/htmltips.php

Hur som helst, tack för er feedback, även fast de va tråkigt att höra att man inte är seriös, och att man skall lägga ner direkt, när man bara vill väl.

Mvh Fredrik
Oläst 2010-12-06, 15:33 #5
Medlem

Medlem

Citat:
Ursprungligen postat av jonssondesign Visa inlägg
Hej, och tack för att ni tog er tid att kolla igenom sidan och ge era personliga åsikter.

Varför jag valde att i huvudtaget registrera domännamnet htmltips, var för att försöka hjälpa andra med att utforma sina hemsidor, så dom också kan få ta glädje av hur kul det faktiskt är med att utveckla hemsidor. Jag vet dock inte riktigt hur jag skall få detta att fungera, men jag vill verkligen att folk skall kunna dra nytta av sidan.

Jag själv är ingen expert på att utveckla hemsidor, det jag kan är html och css. Väldigt bra. Och jag vet att jag själv inte kommer att ha tid att posta nya inlägg varje dag, och hitta bra tips, till sidan jag tänkte mig först. Därför valde jag istället att skapa ett forum, där fler än bara jag kunde dela med sig av sina kunskaper. För det är ju faktiskt så världen fungerar. Man kommer framåt i utvecklingen genom att dela med sig av sina kunskaper.

Jag tänkte också på kategorierna är väldigt lik wn.se. Men vad ska man annars döpa sina kategorier till? Jag skulle helst vilja se att kategorierna, OFF TOPIC, HTML och CSS, FEEDBACK, SÖKMOTOROPTIMERING, LÄNKBYTE, ANNONSERING, TJÄNSTER MOT TJÄNSTER, KÖP OCH SÄLJ och DISKUTERA HTMLTIPS, är kvar. Eller vad tror ni?

Jag är seriös, bara att jag aldrig har skapat ett forum tidigare. Angående vad Fredrik.an skrev, så är forumet en installation av phpBB och temat är en gratis version av weeb. Jag har själv inga kunskaper i php och mysql, därför kan jag inte skapa ett forum själv, men jag kan leka med utseendet, exempelvis ändra färger osv. Men jag valde att inte ändra något, för jag tycker sidan är snygg som den är. Men det är också därför jag ber er om feedback.

Dock är HTML och CSS tips sidan gjord av mig. Men hjälp att infoga header och footer. http://www.htmltips.se/htmltips.php

Hur som helst, tack för er feedback, även fast de va tråkigt att höra att man inte är seriös, och att man skall lägga ner direkt, när man bara vill väl.

Mvh Fredrik
Jag har verkligen inget emot dig eller ditt engagemang. Men ska du satsa på denna sida måste du har ett bättre innehåll. Ställ lite frågor till dig själv:

Jag har fått problem med min hemsida, vart ska jag vända mig? 1) Ett forum jag redan känner till. 2) Google 3) htmltips.se Skulle man välja nummer 3 så vänder man otroligt fort då forumet är tomt.. Ska man posta i ett forum vill man ju helst ha svar innan man postade det.. Det är alltså otroligt svårt att få upp ett generellt forum (jag tycker ditt är ganska generellt) så det jag säger är att tänka över allt och se om du då inte kan vinkla det på något vis som gör det intressant. Annars står jag fast vid min åsikt, lägg ner innan du lagt för mycket tid på något som inte fungerar. Domänen är ju bra så sidan kan bli bra men fråga dig hur den ska bli nummer 1 när man kört fast i sitt skapande.

Nu kom jag på en idé, vänd dig till en målgrupp, bloggare är ju en otroligt tacksam målgrupp att vända sig till... Gör en sida för dem!
Fredrik.an är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-12-06, 17:44 #6
Mycket flitig postare

Mycket flitig postare

Sant, och bra tänkt. Har också känt samma sak, men blundat när jag tänkt på det för mycket... Lätt hänt kanske..

Smart ide faktiskt! Tack! jaa, domännamnet är de inget fel på. Ligger 5a på sökordet HTML tips, och 3a på sökordet htmltips. HTML5 tips ligger jag 2a på.. Men jag skall tänka på saken!! TACK!
Oläst 2010-12-07, 00:22 #7
pelmereds avatar
pelmered pelmered är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: May 2010
pelmered pelmered är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
pelmereds avatar

Reg.datum: May 2010
Korrekt språkbruk bör väl vara "CSS-tips" och "HTML-tips". Se till att vara konsekvent och att det är rätt.

I övrigt håller jag med, det är väldigt svårt att få igång forum om man inte lyckas komma på något väldigt unikt som ändå har en relativt stor målgrupp(vilket såklart är näst intill omöjligt nu eftersom det finns MASSOR av forum). Det är ju en rätt bra domän, men jag tror den skulle lämpa sig bättre för en blogg med tips eller något form av guide-/tutorialsida eller likande.

Bloggare är nog en bra målgrupp ja.
pelmered är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-12-07, 12:28 #8
Mycket flitig postare

Mycket flitig postare

Hej ITisGood.se, ja jag tror nog också att det korrekta är HTML-tips.
Enligt googlad.nu:
Varje månad googlas det 27100 gånger på html tips!
Varje månad googlas det 27100 gånger på html-tips!
Varje månad googlas det 2900 gånger på htmltips!

Enligt gserp.se:
Aktuell placering: 6 (html tips)
Aktuell placering: 6 (html-tips)
Aktuell placering: 3 (htmltips)

Så, man bör nog kanske överväga att skriva html-tips, istället för html tips. Fast är det verkligen verkligen det korrekta?
Oläst 2010-12-07, 15:49 #9
Undoredoos avatar
Undoredoo Undoredoo är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: May 2008
Undoredoo Undoredoo är inte uppkopplad
Medlem
Undoredoos avatar

Reg.datum: May 2008
Det enda som är helt säkert är att "html tips" är mest fel om vi pratar om grammatik.
Undoredoo är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-12-08, 22:55 #10
Mycket flitig postare

Mycket flitig postare

Okej. jaa, man vill ju gärna få htmltips ihop lixom.. Så html-tips är säkert det rätta..
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 03:54.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017