FAQ |
Kalender |
|
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
Har haft en PHP-Nuke sajt på One.com i drygt 7 år och oftast fungerar det bra, men sista tre veckorna har varit i segaste laget.
1800 besökare per dag varav 50 inloggade medlemmar. 16 GB trafik per månad Första sidan är cachead för gäster för att minska belastningen. Sajten är en ideell utan reklamfinansiering, därför en del av medlemmarna har problem med köpberoende. Sajtens livskraft är beroende av en låg årskostnad och hos One.com kostar domän och hotell 300 kr per år. Binero kostar 5 gånger mer än One.com, men är Binero 5 gånger bättre? Kanske Binero är overkill för vår sajt. Har funderat på om kanske Surftown och Egensajt kanske är något bättre än One.com, vilket kanske mer motsvarar vårt behov och det mest prisvärda bytet. Vi behöver bara ett något bättre webbhotell än One.com. Egensajt kostar 19 kr/månad och Surftown kostar 36 kr/månad. Tacksam för erfarenheter av dessa samt om det finns något annat prisvärt alternativ. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Medlem
|
Binero är sveriges bästa webbhotell, även om de tappat lite i kvalitet när det gäller prestandan. När jag testade surftown 2009 så hade de fortfarande safe_mode så det projektet övergavs ganska snabbt.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
![]() Många har talat gott om Manufrog vilket väl är det allra billigaste alternativet?
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Medlem
|
Ja, Manufrog verkar billigast med 300 kr/år för en server i UK
Egensajt första året 526 kr, sedan 228 kr/år. Efter 5 år är Egensajt billigast. Surftown tar 435 kr/år. Senast redigerad av Slacker den 2010-12-04 klockan 18:45 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Startavgift på 298kr var felangivet, ska vara 198kr för alla konton så det blir 426kr första året.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Surftown har faktiskt servrar utan safe_mode på. När jag stötte på det problemet hos de så kontaktade jag bara supporten så flyttade de mig till en server med PHP 5 och safe_mode avslaget. http://hashcookie.net/phpinfo.php
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Medlem
|
Skulle spontant föreslå Manufrog, låter som det lär uppfylla era behov sett till både pris och kvalité =)
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Om du har domänen hos One så kan du tjäna ett par kronor på att flytta den till billigare registrar. (tönk på att de flesta visar pris inkl moms - one visar exkl.)
Stödjer även förslaget Manufrog, kör ett projekt på deras UK-server och den fungerar bra, snabb och bra upptider. Sedan får man inte glömma "Support Erik". Bara han är värt att ligga där |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Nykomling
|
Kolla upp thecloudhost.se. Det är billigt åtminstone. Har dock inte testat tillräckligt mycket/länge för att kunna uttala mig om prestanda osv.
|
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|