Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Ekonomiskt webbhotell

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2010-12-10, 11:07 #11
Dennis Holm Dennis Holm är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!

Reg.datum: Mar 2003
Dennis Holm Dennis Holm är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!

Reg.datum: Mar 2003
Citat:
Ursprungligen postat av Crille Visa inlägg
Kan rekomendera ovbox.se eller rättare sagt Dennis Holm här på wn.
Nada problem och super trevlig support.
Den nya designen på siten är inte helt färdig .
Men enklast att nå mig är msn, pm på wn eller telefon .

och sorry för egenreklamen om det är så.
Dennis Holm är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-12-10, 16:47 #12
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Jan 2004
Supermoderator

Citat:
Ursprungligen postat av crazzy Visa inlägg
Surftown har faktiskt servrar utan safe_mode på. När jag stötte på det problemet hos de så kontaktade jag bara supporten så flyttade de mig till en server med PHP 5 och safe_mode avslaget. http://hashcookie.net/phpinfo.php
Kan uppdatera tråden med att även Surftown nu kör med safe_mode avslaget.
Oläst 2011-02-06, 01:01 #13
pulzion pulzion är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Oct 2008
pulzion pulzion är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Oct 2008
Citat:
Ursprungligen postat av Ciffan Visa inlägg
Om du har domänen hos One så kan du tjäna ett par kronor på att flytta den till billigare registrar. (tönk på att de flesta visar pris inkl moms - one visar exkl.)

Stödjer även förslaget Manufrog, kör ett projekt på deras UK-server och den fungerar bra, snabb och bra upptider. Sedan får man inte glömma "Support Erik". Bara han är värt att ligga där
Kan inte mer än hålla med. Manufrog är billigt och stabilt. Kör massa enklare siter hos Manufrog, och den enda downtimen jag haft har vart på någon minut. Supporten är grym och svarar alltid snabbt och är hjälpsamma.

(Kommentar till ovanstående talare: Jag är inte den enda som får svar från Erik hela tiden när man skickar en support fråga alltså.. (: .)
pulzion är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-02-06, 04:15 #14
summers avatar
summer summer är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: Nov 2010
summer summer är inte uppkopplad
Nykomling
summers avatar

Reg.datum: Nov 2010
Citat:
Ursprungligen postat av pulzion Visa inlägg
Kan inte mer än hålla med. Manufrog är billigt och stabilt. Kör massa enklare siter hos Manufrog, och den enda downtimen jag haft har vart på någon minut. Supporten är grym och svarar alltid snabbt och är hjälpsamma.

(Kommentar till ovanstående talare: Jag är inte den enda som får svar från Erik hela tiden när man skickar en support fråga alltså.. (: .)
Jag vill verkligen hålla med om det, Erik svarar dygnet runt oavsett om det är en vardag/helg eller julafton Tänk om all webbhotell support kunde vara som Erik på manufrog samt även erbjuda den hjälpen som manufrog gör
summer är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-02-06, 08:42 #15
euronudes euronudes är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: Jul 2009
euronudes euronudes är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: Jul 2009
Citat:
Ursprungligen postat av Dennis Holm Visa inlägg
Den nya designen på siten är inte helt färdig .
Men enklast att nå mig är msn, pm på wn eller telefon .

och sorry för egenreklamen om det är så.
Nej, det där var verkligen inte vackert. Såg ut som nåt en 14-åring har tillverkat. Särskrivningar och usel design. Sen inte ett ord om var servrarna (eller servern kanske man ska säga) står.

Lycka till
ps: Nej, livechattar är inte unikt. Hälsa "Nabil" det ..*lol*
euronudes är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-02-06, 08:58 #16
Sweelys avatar
Sweely Sweely är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: Apr 2010
Har WN som tidsfördriv
Sweelys avatar

Citat:
Ursprungligen postat av euronudes Visa inlägg
Nej, det där var verkligen inte vackert. Såg ut som nåt en 14-åring har tillverkat. Särskrivningar och usel design. Sen inte ett ord om var servrarna (eller servern kanske man ska säga) står.

Lycka till
ps: Nej, livechattar är inte unikt. Hälsa "Nabil" det ..*lol*
Tja! Jag har dessvärre inte stött på många svenska webbhotell som använder sig av en livechatt - därav den kommentaren. Använt mig av HostGator i snart två år. Vill man ha hjälp så glider man bara in på deras livechatt och det fungerar alltid lika fint

Mitt namn stavas för övrigt utan citationstecken kring.
Sweely är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-02-06, 12:07 #17
oderlands avatar
oderland oderland är inte uppkopplad
Flitig postare

oderland oderland är inte uppkopplad
Flitig postare
oderlands avatar

Rent spontant så kan jag hålla med om många små webbhotell med en mindre kundstock kan tillhandahålla mycket hög supportnivå.
Man bör dock säkerställa att det är fler än 1 person som har hand om allt. Support, säkerhet, övervakning, backupperson i fall av sjukdom, semester, olycksfall mm.
Det är minst lika viktigt som servermiljön och prestanda i val av webbhotell för en större webbplats eller företag.
Alla webbhotell startar dock med små resurser och det är inget fel i sig man bör dock ha en plan för framtiden och aldrig vara "nöjd och belåten".

.... och livesupport är inget ovanligt alls det vet du Nabil ;-) Det har vi haft (24/7) sedan oktober 2009.
oderland är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-02-06, 12:10 #18
Supermoderator

Supermoderator

Citat:
Ursprungligen postat av Sweely Visa inlägg
Tja! Jag har dessvärre inte stött på många svenska webbhotell som använder sig av en livechatt - därav den kommentaren. Använt mig av HostGator i snart två år. Vill man ha hjälp så glider man bara in på deras livechatt och det fungerar alltid lika fint

Mitt namn stavas för övrigt utan citationstecken kring.
Hehe. Det finns ett betydande gäng ändå. EgenSajt har det, ServerConnect / IT-staden har det, Oderland har det... Sedan bör ju telefon normalt sett vara mer effektivt än livechatt. E-post är också i princip samma sak som livechatt om supporten är rättvis och fungerar som den ska. Risken är ju annars att livechatten tar tid och resurser från övrig support.
Oläst 2011-02-06, 13:25 #19
Sweelys avatar
Har WN som tidsfördriv

Har WN som tidsfördriv
Sweelys avatar

Citat:
Ursprungligen postat av oderland Visa inlägg
Rent spontant så kan jag hålla med om många små webbhotell med en mindre kundstock kan tillhandahålla mycket hög supportnivå.
Man bör dock säkerställa att det är fler än 1 person som har hand om allt. Support, säkerhet, övervakning, backupperson i fall av sjukdom, semester, olycksfall mm.
Det är minst lika viktigt som servermiljön och prestanda i val av webbhotell för en större webbplats eller företag.
Alla webbhotell startar dock med små resurser och det är inget fel i sig man bör dock ha en plan för framtiden och aldrig vara "nöjd och belåten".

.... och livesupport är inget ovanligt alls det vet du Nabil ;-) Det har vi haft (24/7) sedan oktober 2009.
Just det! Så var det. Men eftersom jag inte är kund hos er (än) så är det klart jag glömt av det

Citat:
Ursprungligen postat av tartareandesire Visa inlägg
Hehe. Det finns ett betydande gäng ändå. EgenSajt har det, ServerConnect / IT-staden har det, Oderland har det... Sedan bör ju telefon normalt sett vara mer effektivt än livechatt. E-post är också i princip samma sak som livechatt om supporten är rättvis och fungerar som den ska. Risken är ju annars att livechatten tar tid och resurser från övrig support.
Jag tänkte mer på "de stora aktörerna" som syns allra mest, typ Binero/Surftown/Loopia. Ingen livechatt där.

Telefon är helt klart effektivare än en livechatt, men det är inte alla som föredrar att prata telefon med en främling
Sweely är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-02-06, 13:30 #20
Johan_W Johan_W är inte uppkopplad
Medlem

Johan_W Johan_W är inte uppkopplad
Medlem

Citat:
Ursprungligen postat av tartareandesire Visa inlägg
På vilket vis kan telefonsupport anses vara effektivt? Kortsiktigt sett så kanske det är rätt, men långsiktigt sett så skulle det nog vara en katastrof för alla webbhotell om alla kunder använde telefon i första hand.

Ett väldigt vanligt problem är ju att en kund ringer och frågar om en sak, för att 2 månader senare ringa och fråga om samma sak igen för att dom inte minns vilket svar dom fick förra gången. Använder man sig av mail så slipper man det för då har man en historik att kolla på. Det är en av många anledningar till varför man bör använda telefon som en absolut sista utväg.
Johan_W är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 02:21.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017