Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Kortbetalning fast ej webshop? Tänk webbhotell-style

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2010-11-10, 08:40 #11
Dennis Holm Dennis Holm är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!

Reg.datum: Mar 2003
Dennis Holm Dennis Holm är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!

Reg.datum: Mar 2003
Citat:
Ursprungligen postat av Solaris Visa inlägg
Jo ni har rätt, en integrerad lösning blir för omständig och dyr.

Tror jag kör med moneybookers och paypal.
Dock så verkar det som att det är lite om sig och kring sig när man säljer virtuella/digitala varor? Läste att paypal hade spärrat någons konto och krävde att man skulle skicka in typ gasräkningen, elräkningar och liknande innan dom låste upp det. Eftersom dom misstänkte något slag av fusk.
det är en vanlig typ av verifikation att man skickar en kopia på "utility bill".
Alltså en räkning med din adress och ditt namn som är av vanlig typ..
tex el/hyra brukar funka.
Nästan alla har elräkning.
Inte för det är så svårt att förfalska men ändå.
safetyblankets är varma och goa .

Alla är oroliga att de tar emot pengar för riskabel verksamhet och scammers osv.
Så inte konstigt.
Men oroar man sig för alla problem som kan finnas så kommer man ingenvart.

Ta moneybookers.
folk kan betala med paypal dit och du får ett mastercard (on du vill) kopplat till kontot.
Det finns kostnader för att nyttja kortet men det är klart en bra tillgång.
Dennis Holm är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-11-10, 08:58 #12
lunarmyss avatar
lunarmys lunarmys är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Apr 2006
lunarmys lunarmys är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
lunarmyss avatar

Reg.datum: Apr 2006
Citat:
Ursprungligen postat av hnn Visa inlägg
lunarmys:

Payson är inte mer känt, utan mer inriktat på svenskar.
Payson är också enbart för SEK...
Missade att det skulle vara internationellt :-/
lunarmys är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-11-10, 09:51 #13
Solariss avatar
Solaris Solaris är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Apr 2010
Solaris Solaris är inte uppkopplad
Medlem
Solariss avatar

Reg.datum: Apr 2010
Citat:
Ursprungligen postat av mervinst Visa inlägg
det är en vanlig typ av verifikation att man skickar en kopia på "utility bill".
Alltså en räkning med din adress och ditt namn som är av vanlig typ..
tex el/hyra brukar funka.
Nästan alla har elräkning.
Inte för det är så svårt att förfalska men ändå.
safetyblankets är varma och goa .

Alla är oroliga att de tar emot pengar för riskabel verksamhet och scammers osv.
Så inte konstigt.
Men oroar man sig för alla problem som kan finnas så kommer man ingenvart.

Ta moneybookers.
folk kan betala med paypal dit och du får ett mastercard (on du vill) kopplat till kontot.
Det finns kostnader för att nyttja kortet men det är klart en bra tillgång.
Aha, det visste jag inte. Då får det bara bli moneybookers.
Solaris är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-11-10, 13:54 #14
studiox studiox är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: Aug 2004
Har WN som tidsfördriv

Citat:
Ursprungligen postat av fabian Visa inlägg
En vanlig missuppfattning, speciellt bland svenskar, är att paypal kräver att man registrerar sig för att kunna betala, men det behöver man alltså inte.

Du måste nog slussa dina besökare vidare i vilket fall som helst, om du skall ha betalningen helt integrerad måste du vara certifierad och det är krångligt och dyrt.
Njae, det är en funktion som styrs i PayPal. Jag har sett butiker med paypal där man måste registrera sig (mycket irriterande) dessutom om ditt kort redan är registrerat på ditt paypal konto måste du också logga in annars får du inte använda kortet (inte lika irriterande men ändå)

I övrigt är det delvis rätt. Om du ska erbjuda en integrerad lösning måste du vara certifierad, iaf. i sverige (reglerna ser faktiskt olika ut beroende på land, också irriterande)
studiox är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-11-10, 14:39 #15
fabians avatar
fabian fabian är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Jul 2004
fabian fabian är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
fabians avatar

Reg.datum: Jul 2004
Citat:
Ursprungligen postat av studiox Visa inlägg
Njae, det är en funktion som styrs i PayPal. Jag har sett butiker med paypal där man måste registrera sig (mycket irriterande) dessutom om ditt kort redan är registrerat på ditt paypal konto måste du också logga in annars får du inte använda kortet (inte lika irriterande men ändå)

I övrigt är det delvis rätt. Om du ska erbjuda en integrerad lösning måste du vara certifierad, iaf. i sverige (reglerna ser faktiskt olika ut beroende på land, också irriterande)
Mitt kort är registrerat med Paypal, men jag kan utan problem handla på det utan att logga in. Dock får man väl inte handla mer än 15 gånger utan att registrera sig.

Jag har använt paypal i en av våra butiker, och rätt ofta ringde kunder och frågade om man kunde betala utan att registrera sig med paypal, varpå jag fick guida dom genom betalproceduren och förklara att dom inte behövde registrera sig.

Det tråkiga med paypal är som det tidigare sagts att dom brukar låsa konton och begärna ohyggliga mängder verifikat. Jag fick skicka registreringsbevis, telefonräkningar, bankutdrag, kopia på pass etc. innan dom efter 4 månader låste upp vårt konto. Vi kunde dock ta betalt under tiden, men inte komma åt våra pengar.
fabian är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-11-10, 16:07 #16
Har WN som tidsfördriv

Har WN som tidsfördriv

Citat:
Mitt kort är registrerat med Paypal, men jag kan utan problem handla på det utan att logga in. Dock får man väl inte handla mer än 15 gånger utan att registrera sig.
Intressant. Har du någon mer info om dom där 15 gångerna? Så fort jag angett mitt kortnummer så fick jag upp "ajajabaja vi känner igen ditt kort, logga in eller dö". Det löste sig när jag fick ett nytt kort, som jag såklart hållt utanför paypal och går alldeles utmärkt att använda. Rätt säker på att jag använt det mer än 15 ggr också.

Citat:
Det tråkiga med paypal är som det tidigare sagts att dom brukar låsa konton och begärna ohyggliga mängder verifikat. Jag fick skicka registreringsbevis, telefonräkningar, bankutdrag, kopia på pass etc. innan dom efter 4 månader låste upp vårt konto. Vi kunde dock ta betalt under tiden, men inte komma åt våra pengar.
Ja, dom tycker att man ska ange momsregistreringsnummer, det verkar dom gilla. Fast när man ska verifiera konto så måste man trycka upp körkort eller pass i röven på dom, otroligt. Ska avsluta ett PRO konto nu, ska bli intressant att få det verifierat att dom raderat min scannade bild också.

En annan trist sak är att det är lätt att begära refunds.
studiox är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 17:04.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017