FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Nykomling
|
Hej
Om jag vill sälja t.ex. bilar i en e-butik och av en händelse råkar komma över biler.com och biler.dk, så jag även kan sälja bilar till de över sundet. Kan jag bara översätta min svenska e-butik till danska och lägga upp den på .com utan att behöva regga ett danskt företag? Hur är det om jag kör .dk? (alltså inte bara länkar in på den svenska sidan, utan har en dansk översättning). Behövs ett danskt bolag? /Beachhouse |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
kort svar..
nej lite längre svar som betyder exakt samma sak. Du kan ha en .dk domän och säljafrån sverige till danmark. Inget bolag krävs för att du ska få ha affärsverksamhet på i princip vilken domän som helst. Finns säkert något land med annorlunda policy men det är väldigt ovanligt och så är inte fallet för .dk så tuta och kör :P. .dk med dansk text och dansk support osv osv osv. skickar du från sverige så är det absolut inga problem. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Nykomling
|
Det låter fint
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Av rent praktiska skäl kan det ju vara bra att kolla med motsvarande Skatteverket i Danmark - www.skat.dk - just när det gäller bilar finns det en massa specialregler. Nu var det nog inte just bilar du skulle sälja, men men.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Nykomling
|
Citat:
|