Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

someotherdeveloper.com

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2010-11-09, 22:53 #11
fabians avatar
fabian fabian är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Jul 2004
fabians avatar

Jag missade också att man kunde klicka på fläckarna.

Jag tycker att hela sajten känns amatörmässig, dock tycker jag att den återspeglar kvaliteten på de referenskunder du har. Jag är ju inte webbdesigner själv, så jag hade inte kunnat göra dom mycket snyggare, men jag tycker verkligen att din portfolio ser bedrövlig ut.

Å andra sidan verkar din sajt drivas av dig i egenskap av privatperson eftersom jag inte ser några uppgifter om företag etc., så är du bara en amatör som kodar lite på fritiden så tycker jag nog att din sajt fungerar utmärkt för just detta, och alla börjar ju någonstans!
fabian är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-11-10, 20:36 #12
Iggy Iggy är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: Nov 2010
Nykomling

Haha, oj - nu kom all kritik på en gång. Men det är bra, jag uppskattar att ni är ärliga. Dock så ser jag tyvärr inte så mycket konstruktivt i flera av inläggen; vill ju förstås veta vad jag kan göra för att få det hela bättre.

Citat:
Ursprungligen postat av daniel.s Visa inlägg
Personligen tycker jag att sidan känns tom och anonym. Färgerna känns fel och sidutrymmet ej använt. Sen tror jag inte heller att namnet "some other developer" fungerar bra då det har aningen negativ klang och får dig att framstå som en i mängden.
På vilket sätt känns färgerna fel tycker du? Av alla jag pratat med hittills så gillar de designen. Så utveckla gärna.

Förstår precis hur du menar med en i mängden, men (som även Sweely påpekade) det var meningen att få en liten "humoristisk" klang på namnet. Annars blir det lätt torrt.

Citat:
Ursprungligen postat av anwes Visa inlägg
Rent spontant undrar jag varför du har med ett galleri på sidan, det har inget med webbdesign att göra, och det är ju ändå det du marknadsför, och du skriver inget om galleriet i din text, eller att du fotograferar, vilket gör att det känns helt offside och inte har med sammanhanget att göra.

Edit: Du bör kanske även tänka på om namnet på sidan, someotherdeveloper betyder ju någon annan utvecklare, istället kanske anothedeveloper är bättre, då låter det inte längre som du syftar på någon annan =)
Galleriet var ganska spontant - tyckte att fotografier (som också är en digital media) hade en viss relation med hemsidor. Jag har fotograferat för flera av mina kunder och ville förmedla detta på något sätt, men visst var det en liten miss att inte nämna det i texten. Vad skulle du/ni föredra - att jag tar bort galleriet helt och hållet eller att jag nämner fotograferingen i texten?

Anotherdeveloper var dessvärre upptaget vid registreringen, så jag tog den närmsta synonymen jag kunde komma på.

Citat:
Ursprungligen postat av fabian Visa inlägg
Jag missade också att man kunde klicka på fläckarna.

Jag tycker att hela sajten känns amatörmässig, dock tycker jag att den återspeglar kvaliteten på de referenskunder du har. Jag är ju inte webbdesigner själv, så jag hade inte kunnat göra dom mycket snyggare, men jag tycker verkligen att din portfolio ser bedrövlig ut.

Å andra sidan verkar din sajt drivas av dig i egenskap av privatperson eftersom jag inte ser några uppgifter om företag etc., så är du bara en amatör som kodar lite på fritiden så tycker jag nog att din sajt fungerar utmärkt för just detta, och alla börjar ju någonstans!
Nu blev det genast intressant - amatörmässig? Utveckla!

Amatör eller ej, det är helt sant att jag inte är ett företag eller har webbutvecklingen som mitt huvudsakliga yrke; jag är 17 år och studerar till bilmek, där har du sanningen. Men jag har ett brinnande intresse för webbutveckling och kan min sak inom ämnet, dock så är design för tillfället min svagare sida.

Själva portfolion är inte så vacker just nu, det håller jag med om - kommer antagligen att ändra designen på den inom kort. Jag misstar mig säkert, men låter nästan lite som att du trackar ner på mina kunder med "återspeglar kvaliteten på de referenskunder du har" - vad är det för fel på bostadsrättsföreningar och allmänna samlingslokaler?
Iggy är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-11-10, 22:12 #13
fabians avatar

fabians avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Iggy Visa inlägg
Nu blev det genast intressant - amatörmässig? Utveckla!

Amatör eller ej, det är helt sant att jag inte är ett företag eller har webbutvecklingen som mitt huvudsakliga yrke; jag är 17 år och studerar till bilmek, där har du sanningen. Men jag har ett brinnande intresse för webbutveckling och kan min sak inom ämnet, dock så är design för tillfället min svagare sida.

Själva portfolion är inte så vacker just nu, det håller jag med om - kommer antagligen att ändra designen på den inom kort. Jag misstar mig säkert, men låter nästan lite som att du trackar ner på mina kunder med "återspeglar kvaliteten på de referenskunder du har" - vad är det för fel på bostadsrättsföreningar och allmänna samlingslokaler?
Din sajt och sajterna du byggt känns inte som om dom är gjorda av någon som har känsla för design. Det handlar om färgval, typsnitt etc.

Det ser ut som när en småföretagare låter sin sons kompis som "kan det där med internet" bygga företagets hemsida.

När jag gnällde på kvaliteten på dina referenskunder så handlade det inte om vilken typ av kunder dom var, utan hur deras hemsidor såg ut.

Hade det varit på det glada 90-talet så hade det kanske varit förlåtligt, men en "webbdesigner" som 2010 bygger sådana sajter borde ägna lite tid åt att utvecklas och inspireras. Det är aldrig för sent att lära sig..
Oläst 2010-11-11, 18:22 #14
Nykomling

Nykomling

Citat:
Din sajt och sajterna du byggt känns inte som om dom är gjorda av någon som har känsla för design. Det handlar om färgval, typsnitt etc.

Det ser ut som när en småföretagare låter sin sons kompis som "kan det där med internet" bygga företagets hemsida.

När jag gnällde på kvaliteten på dina referenskunder så handlade det inte om vilken typ av kunder dom var, utan hur deras hemsidor såg ut.

Hade det varit på det glada 90-talet så hade det kanske varit förlåtligt, men en "webbdesigner" som 2010 bygger sådana sajter borde ägna lite tid åt att utvecklas och inspireras. Det är aldrig för sent att lära sig..
Måste erkänna att jag skrattade åt "småföretagarens sons kompis" - jag har byggt mitt egna kontaktnät, om du har några fler synpunkter på det hela så är dessa välkomna i min inbox.

Håll dig till ämnet och berätta i sådana fall hur du själv skulle ha gjort för att få ett bättre resultat; att komma med spydiga kommentarer hjälper varken dig eller mig.
Oläst 2010-11-11, 20:10 #15
daniel.s daniel.s är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Mar 2008
Flitig postare

Citat:
Måste erkänna att jag skrattade åt "småföretagarens sons kompis" - jag har byggt mitt egna kontaktnät, om du har några fler synpunkter på det hela så är dessa välkomna i min inbox.

Håll dig till ämnet och berätta i sådana fall hur du själv skulle ha gjort för att få ett bättre resultat; att komma med spydiga kommentarer hjälper varken dig eller mig.
Fabians kommentarer är kritik, godkänd kritik. Ämnet var feedback för din hemsida och han gav dig feedback, att fortsätta bli bättre på design för dina designer inte håller måttet. Om du inte kan ta negativ kritik så kanske du inte skulle lägga upp en tråd från första början.
daniel.s är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-11-11, 20:31 #16
Nykomling

Nykomling

Citat:
Fabians kommentarer är kritik, godkänd kritik. Ämnet var feedback för din hemsida och han gav dig feedback, att fortsätta bli bättre på design för dina designer inte håller måttet. Om du inte kan ta negativ kritik så kanske du inte skulle lägga upp en tråd från första början.
En kritik kan både vara negativ och konstruktiv - i det här fallet ser jag inget konstruktivt i hans inlägg. Missförstå mig inte - jag är självklart tacksam för all sorts kritik, men jag önskar lite mer detaljer så att jag vet från vilket håll jag kan förbättra designen. "Det där var fult", "Den färgen skulle passa bättre", "Det där borde du byta ut med det här", "Testa att göra si och så istället", etc.
Oläst 2010-11-11, 22:32 #17
Flitig postare

Flitig postare

Citat:
En kritik kan både vara negativ och konstruktiv - i det här fallet ser jag inget konstruktivt i hans inlägg. Missförstå mig inte - jag är självklart tacksam för all sorts kritik, men jag önskar lite mer detaljer så att jag vet från vilket håll jag kan förbättra designen. "Det där var fult", "Den färgen skulle passa bättre", "Det där borde du byta ut med det här", "Testa att göra si och så istället", etc.

"Den färgen skulle passa bättre" du får nog vänja dig vid att folk inte orkar tänka åt dig.
daniel.s är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-11-12, 17:37 #18
Nykomling

Nykomling

Citat:
"Den färgen skulle passa bättre" du får nog vänja dig vid att folk inte orkar tänka åt dig.
Du var då rolig. Men men: http://sv.wikipedia.org/wiki/Kritik

Citat:
Benämningen konstruktiv kritik brukar avse kritik som är menad att kunna förminska kritikvärdet, genom att den även innehåller förslag till förändring.
Oläst 2010-11-12, 20:42 #19
fabians avatar

fabians avatar

Citat:
Du var då rolig. Men men: http://sv.wikipedia.org/wiki/Kritik
Citat:
Benämningen konstruktiv kritik brukar avse kritik som är menad att kunna förminska kritikvärdet, genom att den även innehåller förslag till förändring.
Tråkigt att du inte kan ta det just som konstruktiv kritik, men välkommen till internet!

Jag skrev tidigare bland annat:
Citat:
en "webbdesigner" som 2010 bygger sådana sajter borde ägna lite tid åt att utvecklas och inspireras
Där har du förslag på förändringen. Jag anser inte att man kan ge förslag om några små detaljer som skulle göra att sajterna du bygger känns okej för att vara gjorda i nutid. Mitt förslag var altså att du skulle ägna lite tid åt att utvecklas och inspireras, men jag menar nog egentligen att du behöver lägga mycket tid på att utvecklas.

Dessutom, du kommer hit till WN där där det fakstiskt finns en hel del folk som jobbar med webbdesign och webbutveckling. Det är som att komma på Jaguar-entusiast-klubben med sin epa-traktor. Det du producerat imponerar inte på någon här, och även om du har viljan så ser det inte ut som om du har talangen. Och du kan inte förvänta dig att vi skall vara eld och lågor över det du gjort.

Något som förvånar mig är dock hur du har lyckats sälja in dina tjänster trots din portfolio. Kanske är det säljare du skall vara?
Oläst 2010-11-12, 22:56 #20
Nykomling

Nykomling

Citat:
Där har du förslag på förändringen. Jag anser inte att man kan ge förslag om några små detaljer som skulle göra att sajterna du bygger känns okej för att vara gjorda i nutid. Mitt förslag var altså att du skulle ägna lite tid åt att utvecklas och inspireras, men jag menar nog egentligen att du behöver lägga mycket tid på att utvecklas.

Dessutom, du kommer hit till WN där där det fakstiskt finns en hel del folk som jobbar med webbdesign och webbutveckling. Det är som att komma på Jaguar-entusiast-klubben med sin epa-traktor. Det du producerat imponerar inte på någon här, och även om du har viljan så ser det inte ut som om du har talangen. Och du kan inte förvänta dig att vi skall vara eld och lågor över det du gjort.

Något som förvånar mig är dock hur du har lyckats sälja in dina tjänster trots din portfolio. Kanske är det säljare du skall vara?
Mycket bättre formulerat! Lite synd dock att du uppenbarligen slumrar till varje gång du går till den här tråden - som du ser i namnet så ska feedbacken handla om en specifik hemsida, inte om någon sida som jag gjorde för drygt ett år sen eller om mig själv som person. Åter igen så är det min inbox du ska vända dig till ifall du prompt måste rensa huvudet på alla tankar om hur usel jag är som webbutvecklare - för vi känner ju varandra så bra, inte sant?

Skämt åsido. Något som förvånar mig däremot är hur du pratar om dig själv i vi-form - du är fortfarande ensam om att ogilla mina designer. Så är det med design; det finns vissa riktlinjer, men det finns inget rätt eller fel - något som de flesta tycker är bra kan någon annan tycka är dåligt, och tvärtom.

Du är själv ingen webbdesigner säger du, så jag är ganska överraskad över hur mycket du har att komma med. Du jämför mig uppenbarligen inte med dig själv?
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 12:32.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017