FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Medlem
|
Skulle vilja ha kreativa tips och idéer på vad som är bra, vad som kan göras bättre, vad som e kass osv på mitt första försök att skapa en webbshop.
![]() shop punkt mixinterior punkt se |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Nykomling
|
Det såg lite trist ut med de gråa ytorna runt hemsidan - du kanske ska överväga att lägga små skuggade kanter på sidorna?
Och varför köra med frames? Kan inte se någon fördel med det över huvud taget. Typografin var inte så mycket att hurra för - testa att öka line-height till 150%, det brukar göra susen. ![]() Länkarna var lite otydliga - de är ett perfekt sätt att sätta färgklickar på svart-vit-gråa sidor. Rött kanske? Och en liknande färg på mönstret högst upp ifall du känner för det. Nu brainstormar jag lite bara, så ta inte åt dig allt nu. Annars så ser sidan bra ut - gillar kontrasten mellan de svarta och vita ytorna. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
Fast nu har förstås det där att undvika frames varit känt rätt så länge, men kanske värt att notera vad Google säger om det också. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Nykomling
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
De är säkert bra på något sätt annars skulle väl folk inte använda dem numera om man kan välja. Nackdelen är väl egentligen bara att de inte fungerar i sökmotorerna speciellt bra.
Men om man inte bryr sig om sökmotorer så kan de kanske vara bra annars. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Medlem
|
Jag skall erkänna att jag har dålig koll på detta med frames osv, jag hittade detta joomla templatet och grävde inte så mycket i det, men det kan ju helt klart vara värt att jobba mer kring, antingen bygga om det eller hitta något annat...
tack för tipsen so far! |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Jag råder dig till att sätta en någorlunda fin titel på din hemsida. Just nu är "shop.mixinterior.se" allt du har som titel, vilket antagligen inte leder till några klick från sökmotorer.
Ett tips: titta efter Joomla!-tillägg som har med SEO att göra ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Medlem
|
bra tips, tittlarna skall ses över, funderar även på att leta upp ett nytt tema om jag inte pallar skriva om det jag använder nu...
![]() EDIT: Har gått igenom template med en mer kompetent kompis, det visar sig att när jag skapat en subdomän hos ONE.COM så öppnar dom sidan i en frame, därav ser det ut som att sidan visas i en frame. Givetvis kommer även Google uppfatta det såhär, men det hela löser sig när jag flytta site direkt till rooten på webbhotellet... ![]() Senast redigerad av Dustin den 2010-11-08 klockan 17:02 |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |||
|
||||
Medlem
|
Citat:
![]() Det som behöver göras för att kunna sätta igång med optimeringen är att flytta sidan till rooten på webbhotellet, då får jag ordning på titlar och blir av med framesen! |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|