Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Värdekampen

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2010-11-12, 17:21 #1
jensplan jensplan är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Nov 2010
Medlem

Standard Värdekampen

Jag tidigare varit användare på WN med konto från företaget jag jobbade, men nu har jag reggat mitt eget konto för att jag hoppas på att få lite feedback på de sajter jag jobbar med.

Just nu jobbar jag med Värdekampen (www.vardekampen.se), det är en sajt där man kan tipsa om bra platser i närheten av där man bor. Tanken är att man på detta sätt kan höja värdet på området, och därmed också höja värdet på den egna bostadsrätten.

Lite annorlunda, "bra grej" och kul tycker jag!

Pröva gärna sajten och återkom med dina synpunkter. Just nu tävlar du om en iPhone 4, om det kan vara intressant. Läs mer på sajten.

http://www.vardekampen.se
jensplan är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-11-12, 18:17 #2
Iggy Iggy är inte uppkopplad
Nykomling

Iggy Iggy är inte uppkopplad
Nykomling

Har inte testat något annat än att bara klicka runt, men jag tycker att designen känns både snygg och proffsig!

Har inget att konstatera, förutom möjligtvis i koden där bland annat attributet lang i HTML-taggen är satt till "en". Som är lite konstigt i och med att sidan i sig verkar vara svensk.
Iggy är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-11-13, 05:54 #3
Captain Thailands avatar
Captain Thailand Captain Thailand är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Mar 2007
Captain Thailand Captain Thailand är inte uppkopplad
Supermoderator
Captain Thailands avatar

Reg.datum: Mar 2007
Hej,

Rent funktionsmässigt kan jag inte yttra mig men layouten är riktigt snygg och sidan verkar användarvänlig. Snygga grafiska objekt (dvs utmana/busa-pilarna och staden).

Kanske känns färgerna lite väl matta/dova, men det är en personlig reflektion mer än kritik.

Två tummar upp som det brukar stå på DVD-erna...
Captain Thailand är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-11-13, 13:37 #4
fabians avatar
fabian fabian är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Jul 2004
fabian fabian är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
fabians avatar

Reg.datum: Jul 2004
Jag gick in på sidan innan jag läste igenom hela ditt inlägg, den ser ju väldigt proffsig och snygg ut. Bra jobbat!

Däremot förstod jag inte alls vad det handlade om. Det var först efter att jag läst igenom ditt inlägg här på WN. Det borde framgå tydligare på sidan.

Även om det står "I Värdekampen gäller en enda sak: Höj värdet på ditt område genom att tipsa om dina favoritställen på kartan." på förstasidan så förstod jag inte att det handlade om att höja värdet på min bostadsrätt. Jag bor å andra sidan inte i en bostadsrätt.

I vilket fall som helst, väldigt snyggt om än lite otydligt.
fabian är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-11-14, 20:50 #5
Medlem

Medlem

Jag kommer ta vidare all feedback och givetvis komplettera med mina egna tankar och funderingar. Här nedanför är lite feedback från tidigare:
  • Fundera på copyn, säger "här på värdekampen gäller bara en sak:" något egentligen. Skulle istället vilja lyfta upp den mindre texten. Eftersom sajten kan ha flera olika värden, t ex är ett värde att de som ska flytta till en plats kan kolla upp värden i närheten... right? Andra sidan av myntet måste vara välkommet.
  • Mest gillade tips gillar jag, denna borde kunna få en mer utpekad roll genom att synas på inzoomad nivå så att man vet var man ska leta. Alternativt kan varje nål ha en siffra med antal gillningar.
  • Det går ju att länka till ett visst tips, men blir de indexerade av Google? Går detta att lösa? Cafekartan o dyl har ju den fördelen och får nog mkt trafik på så sätt.
  • Det verkar som om fotot på alla mina vänner laddas in när man besöker sidan, detta gör att 28 sekunder att ladda klart sidan (den visas snabbare, men sidan verkar bli seg...?)
Oläst 2010-11-14, 20:59 #6
tnek tnek är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Mar 2003
tnek tnek är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Mar 2003
Gillar också designen, framför allt snygga & stilrena färgval!

Det hela är en kul idé men min spontana tanke är att det är alldeles för långsökt koppling mellan värdet på min bostadsrätt och ett anonymt tips om en pizzeria i mitt närområde på en hemsida.

Men men, jag la in ett tips och ska snart förhoppningsvis sälja min lägenhet, så vi får se om det får nån effekt
tnek är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-11-14, 22:06 #7
Medlem

Medlem

Citat:
Ursprungligen postat av tnek Visa inlägg
Men men, jag la in ett tips och ska snart förhoppningsvis sälja min lägenhet, så vi får se om det får nån effekt ;)
Du kan vara med i tävlingen och vinna en iPhone 4 när du ändå håller på. Du har ju redan gjort halva det jobbiga :-)

Mer om tävlingen:
http://www.facebook.com/pages/SBAB-V...p_186663019975
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 03:23.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017