FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
det är ingen större fara. google kommer skita i framen och kommer länka direkt till joomla sidan som ligger på www.domän.se/joomla/
p.s se till att ALLTID uppdatera joomla. Det är ett välspritt script som havet stora problem med säkerhet förr. Vet inte hur nyare versioner tar sig, de har nog pluggat de flesta hålen. Men var snabb med att uppdatera ![]() Gillade för övrigt designens känsla. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |||
|
||||
Medlem
|
Done, uppdaterat och klart... tack för ett självklart tips! man blir blind ibland och det känns som att det finns miljoner saker att tänka på!
älskar detta forum! Vad skulle en rookie göra utan er? ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Tycker du borde kolla upp aningen mer nischade cms som har större bredd på ehandeldelen, tex Magento och Prestashop.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | ||
|
|||
Medlem
|
Designen var väldigt snygg, jag hoppas att du lyckas med detta.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |||
|
||||
Medlem
|
Har kollat lite på dessa, men dom känns så ruskigt avancerade, känns inte som att jag kommer klara av att få rätt på alla inställningar själv utan jag tänkte köra detta, får jag fart på det så kan jag hellre tänka mig att investera i en "riktig" lösning. Men tack för tipset, det är nog egentligen rätt väg att gå, men jag är lite feg... ;-)
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Citat:
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |||
|
||||
Medlem
|
Vet inte om du fortfarande jagar kritik, men jag ville nämna att mitt första intryck kanske är ett litet varningstecken. När jag landade på sidan fick jag ett intryck av att ha hamnat på en parkerad domän, eftersom stilen på den övre delen väldigt mycket påminner om dylika sidor (interiordesign punkt com, interiordesigns punkt com t.ex.). Det tog naturligtvis inte mer än en sekund eller två att ta in hela sidan och se att så inte är fallet, men det där ögonblickliga intrycket kan vara nog så intressant att rätta till.
Jag tror att det inte krävs mycket för att ta bort den känslan helt, lägg t.ex. till ett par produkter redan på förstasidan, och en ordentlig logotype längs upp, kanske med en underrubrik av typen "inredning sedan 1982" (man ska skryta när man kan) så att man direkt ser att det är en riktig, levande butik man hamnat hos. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |||
|
||||
Medlem
|
Självklart vill jag alltid ha kritik, positiv som negativ! En hemsida blir väl aldrig färdig...
![]() ska titta på det, att du får ett sådant intryck är inte alls bra, lyfta fram loggan lite tydligare är en bra ide. Lite produkter har jag på startsidan, dock lite längre ner... Kunden vill förmedla mer än bara webbshop, det är viktigt för dom att förmedla känsla att dom är en fysisk butik också, framförallt att dom är en fysisk butik. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Forbidden
You don't have permission to access /joomla/ on this server. När jag försöker surfa in. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |||
|
||||
Medlem
|
jo, pratade precis med fantastiska one.com, dom hade gjort en uppdatering i någon server visst, skall vara uppe inom kort...
![]() man får vad man betalar för... EDIT: uppe igen... Senast redigerad av Dustin den 2010-11-16 klockan 13:27 |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|