FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Hej hopp,
Har precis sålt min 27" imac och behöver nu tips på en grym laptop. Min budget ligger runt 12.000. Datorn får gärna vara hyfsat slimmad, gärna inte väga 5 kilo. Datorn ska klara starcraft 2, och funka bra i allmänhet utan att kännas slö. Någon som har några sköna tips? Vad tror ni om: http://www.siba.se/Products/Product.aspx?id=4655549? Mvh empty |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Flitig postare
|
En Macbook Pro? Bästa laptopsen enligt mig, så otroligt bra byggkvalitet.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Jag rekommenderar ingen Packard Bell, Asus eller Acer. För 11 papp får du en riktigt kvalitetslaptop (MBP 13") på Media Markt. Den verkar också kunna klara av Starcraft II (källa: http://answers.yahoo.com/question/in...3140216AAvi0Au).
Är du ute efter en generell PC burk så är HP Pavilion DV6-2170eo att rekommendera (http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=536370) |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Fick själv min nya Macbook Pro 13" igår, helt fantastisk!
Ett givet val för din budget, svårslagen kvalitet för dom pengarna. Förmodligen marknadens bästa skärm på en bärbar. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Flitig postare
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
![]() Intrycket jag får när du skriver "har inte sett bättre skärm" är att du talar om glossy ytan på skärmarna Apple kör med som standard. Senast redigerad av jayzee den 2010-10-08 klockan 08:07 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Citat:
![]() Glossy eller inte spelar inte så stor roll, jag tänkte på ljusstyrka, färgåtergivning, betraktningsvinkel, svärta osv. Men frågan om bästa skärmen kan man ju diskutera i det oändliga. Ursäkta att vi drog iväg lite off-topic i tråden, min rekommendation var hursomhelst en MBP 13" ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Fast just 13" MBP känns ju lite trist att köpa, den ligger en generation efter i utvecklingen jämfört med 15" och 17".
Jag har en 15" MBP I7 med SSD, kan inte säga att den är helt fantastisk. Det som är bra är skärmen (anti glare), riktigt bra bild, bra betraktningsvinkel och mkt bra upplösning. Tangentbordet och övrig ergonomi är inte bra - men jag kanske är kinkigare än genomsnittet, är en riktig tangentbordsmänniska. Edit: Sen är ju MBP lite över budget i tråden också? Senast redigerad av jomper den 2010-10-08 klockan 09:36 Anledning: Tillägg |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Medlem
|
MSI gx 660
radeon hd 5870 (1gb ddr5) i5 15.6" full hd glare 4gb dd3 ram 3,5kg klarar utan problem starcraft 2 på ultra, har inbyggd knappt för att överklocka och fläkthantering, pris: 10.700:- Kan vara slutsåld överallt för att den är så sjukt prisvärd. Skulle knappast säga mac har bra kvalité, de har väl näst-högsta failraten iaf enligt sweclockers. Vi beställde en mac till en designer på jobbet och den fick skickas tillbaka två gånger pga döda pixlar + att den kostade orimligt mycket för hårdvaran den har, skulle snarare säga att det är apples marknadsföring som påverkar folks åsikter på ett onormalt sätt. Senast redigerad av Nihilnovi den 2010-10-08 klockan 10:02 |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|