FAQ |
Kalender |
![]() |
#31 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Sony har en stor nackdel , det skickar med en jävla skräp mjukvara med sina datorer. Sedan tycker inte bygg kvalite på deras maskiner överdrivet. Man kan köra Windows på en MacBook. Så köper man en MacBook och en OEM License av Windows 7, så kan man pussla ihop det till en väldigt smidig lösning.
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Jag beställde en DELL XPS 16. Tråkigt att dell inte kan skriva ut leveransdatum förän efter man beställt, nu får jag vänta närmare 20 dagar innan datorn levereras. Tråååkigt, men blir säkert nöjd när den dyker upp. ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
Köpte den för ett Citrix Bare-metal HyperVisor projekt men nu kan jag inte slita mig från den. Fick två dockor på köpet för 13.000. Min MacBook pro ligger avis hemma numera, stackarn. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
Backend sköts väl av tyngre finansapplikationer? Jag har inte jobbat så mycket inom finans men väl på ekonomiavdelningar. För ett par veckor sedan jobbade jag i ett Cognos projekt. Cognos är mer eller mindre standard på BI och dom supportar inte ens Office 2007 officiellt. Där MÅSTE du köra Office 2003 för att få support av IBM. Då kan du komma med ditt phyton-spö och magiskt säga att "ja men det fungerar iaf om du installerar lib-X" - Skulle inte tro det. Det är skillnad på vad som fungerar och vad som är supporterat och för dom som hackat VBA eller något annat högnivåspråk vet att det är rätt mycket som kan få fel som man inte kan identifiera förrän det händer. I en liten miljö hemma i källaren fungerar det ju men försök komma in på H&M, IKEA eller något annat bolag med ett par miljarder i omsättning så märker du själv.. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Går du in på finansavdelningen på ikea och ber om att få göra någon som helst semikomplex analys i excel kommer du bli utskrattad. Excel är så segt att det skulle ta en smärre evighet och därför använder de stora företagen SPSS, SAS etc. Jag säger inte att du inte skulle bli utskrattad om du föreslog OOo-calc. Det jag säger är att "tyngre macron" kör man inte i excel om man inte heter Oves Bilmack. För alla icketriviala uppgifter krävs bättre lösningar och det spelar inte så stor roll om den lösningen är python eller SAS. Vill du däremot göra något trivialt som en enkel NPV-analys så fungerar spreadsheets perfekt. Men då spelar det inte heller så stor roll om programmet heter calc, excel eller iwork numbers. De enda som inte förstått det är folk som inte är belästa nog eller de som seriöst tror att de kan göra något vettigt med sin VBA-kunskap. |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|