FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Citat:
Beträffande kvalitet så tycker jag att den endast finns en tillverkare av bärbara pc (windows maskiner) idag som håller måttet och det är Sony. Tycker att allt man känner på annars är jäkla plast-smäck. Knarrigt och billigt är verkligen melodin för de flesta burkar, och det är där en mac glänser. Säga vad man vill om mjukvaru sidan (alla har ju sina preferenser) men kvalitetsmässigt på hårdvaran så slår man inte en mac. Mer välbyggda datorer hittar man inte. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Smaken är som baken som man säger. Jag kör Linux, Windows samt OSX på mina datorer (PC + Mac), har Nexus One som mobiltelefon samt skulle aldrig få för mig att köpa iPad eller ny iPhone (ägde 2G modellen). Med det sagt så anser jag mig själv att inte vara påverkad av Apple eller någon annan tillverkare - jag analyserar alla produkter och väljer helt enkelt den som passar mina behov bäst, inte för att Steve eller grannen tycker att deras grej är det bästa som finns
![]() Jag anser också att MBP har lite hög prislapp och man får inte så jättehäftig hårdvara för pengarna MEN å andra sidan så är operativet optimerad för just den hårdvaran och du får massa nyttoprogram som ingår i operativet du annars hade fått betala en del extra för att ha i Windows. Man får inte heller glömma att höljet är mycket tåligare tack vare aluminiumet samt att andrahandsvärdet på Macar är betydligt högre än PC, man kan få ut 50% eller mer ifall man har tur av inköpspriset på en dator som är 3 år gammalt. Senast redigerad av jayzee den 2010-10-08 klockan 11:41 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |||
|
||||
Medlem
|
Äger själv en svart Dell XPS 16 med RGB LED-skärm.
De bästa egenskaperna enligt mig är skärmen och tangentbordet, som är helt underbara! Jag arbetar mycket med stora filer i Illustrator, utan problem, vilket jag annars trodde att det skulle bli i en laptop. Så nu använder jag min stationära dator som WMC. http://ireland.dell.com/se/sv/hemanv...=sedhs1&~ck=mn |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Tack för alla heta tips, ingen som gillar HP maskiner? Då framförallt Envy?
Jag har haft MBP senaste modellen med, den är riktigt nice. Blir att fundera igen.. ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Meddelande raderat
Senast redigerad av kippex den 2011-01-23 klockan 18:21 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Office-paketet har funnits till Mac sedan 2004.
Office Mac 2011 är tydligen bättre än Office 2010. Om inte annat är det mycket snyggare. ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Meddelande raderat
Senast redigerad av kippex den 2011-01-23 klockan 18:21 |
||