Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Är jag lurad eller talar Tele 2 sanning?

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2010-09-26, 21:24 #1
Dakotas avatar
Dakota Dakota är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: Nov 2009
Dakota Dakota är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
Dakotas avatar

Reg.datum: Nov 2009
Standard Är jag lurad eller talar Tele 2 sanning?

Hej,
Jag har haft väldigt mycket problem med mitt bredband ifrån Tele2. Kort och gott så betalar jag för 8 megabit, och då är det för mig en självklarhet att det skall fungera som det ska.

Det började för kanske 3 månader sedan, när Internet plötsligt började att gå segt. Ringde upp Tele2 och berättade om felet, och den första supportern jag pratade med kunde inte hjälpa mig alls, han svabblade runt om ingenting. Han underströk dock att min dsl kabel är alldeles för lång, och att den inte får vara mer än 5 meter.

Efter att jag snackat med honom, så var jag så illa tvungen att ställa mig i deras telefonkö igen och försöka få hjälp utav en annan supporter. Denna gång så fick man lite bättre support fast saken är den att felet långt ifrån fixades.

Den andra, kvinnliga supportern bad mig att göra ett TPtest hos bredbandskollen.se, det gjorde jag också och hon höll med om att hastigheten inte var den utlovade samt så sa hon att hon såg att det fanns massor med "höga värden". I alla fall, jag fick lämna lite uppgifter och hon sa att jag skulle få ett sms från teknikcentralen i mitt område om och när felet var fixat. Hon konstaterade också att min dsl kabel är för lång och att den inte får vara mer än 5 meter..

Det gick någon vecka och jag fick plötsligt ett sms med texten: "Ett nytt modem har skickats till dig och finns att hämta ut på OKQ8". Varken mer eller mindre.. Dessutom så fanns det ingen möjlighet att svara på detta sms.

Nåväl. Jag hämtade ut det nya modemet och visst, jag har ett nytt modem. Saken är bara att det inte fungerar! Jag stoppar i dsl kabeln och allt men det fungerar inte, jag når inte Internet.

Nu sitter jag här med mitt gamla modem, och hastigheten är så otroligt mycket lägre än vad jag betalar för. Det nya modemet som dem skickat fungerar inte, och de har tutat i mig att jag måste köpa en 5 meter kort dsl kabel samt en nätverkskabel för att det skall fungera.

Nu undrar jag: Har de rätt? Kan längden på dsl kabeln vara anledningen att jag inte får den hastigheten jag betalar för? En hastighet som gör att till och med Google verkar vara världens mest krävande sida. Det har fungerat felfritt ett helt år innan denna incident inträffade..

Senast redigerad av Dakota den 2010-09-26 klockan 21:26
Dakota är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 16:11.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017