FAQ |
Kalender |
Visa resultat för omröstning: Valet 2010 | |||
Vänsterpartiet (V) |
![]() ![]() ![]() ![]() |
7 | 3.04% |
Miljöpartiet (MP) |
14 | 6.09% |
Socialdemokraterna (S) |
15 | 6.52% |
Centerpartiet (C) |
17 | 7.39% |
Folkpartiet (FP) |
8 | 3.48% |
Kristdemokraterna (KD) |
9 | 3.91% |
Moderaterna (M) |
100 | 43.48% |
Piratpartiet (PP) |
22 | 9.57% |
Sverigedemokraterna (SD) |
31 | 13.48% |
Annat |
7 | 3.04% |
Antal röster: 230. Du får inte rösta i den här omröstningen |
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#301 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Att köpa medborgarskap är inget Sverige eller något annat land ska syssla med. Inte många lär hålla med dig.
![]() |
![]() |
#302 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#303 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Citat:
Lander som drabbas av naturkatostrofer ska inte med en klackspark och en god natt somn tro varje gang "det har loser vastvarlden, dom har pengar, inga problem". Om tar det for givet hela tiden sa kommer en vacker dag ett nej fran var president att pengaflodet stoppas. Det gar inte att skjuta till pengar i mangder och att lander tar for givet att vi som har pengar ska hjalpa till varje gang. Vi har vara egna utgifter som vi ska betala och vara medborgare som sitter i en knivig sits som ocksa behover hjalp. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#304 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Jag anser att folk får hjälpa hur mycket dom vill, men det är inte korrekt att använda våld och tvång och sådant stöld av folks pengar (skatt) mot folks vilja.
Folk ska inte bli tvingade betala för andras bidrag, alla fall om det rör kostnader för invandring eller bidrag till andra länder. Eller ens att vi ska ta kostnad för skicka militärer till andra länder. En sänkt skatt skulle även räcka till att folk har råd med egna försäkringar, även spara undan pengar för klara försörja sig även om man blir arbetslös. Och ändå få mer pengar kvar i fickan med bättre egen förvaltning. Jag ser inga problem att vissa tycker det är rätt att betala för det, men ta kostnaden själv då. Som företag så vet man att det inte funkar driva verksamhet som inte betalar sig, dock har man inte den rättighet som staten har att tvinga sina kunder på valfri belopp av pengar. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#305 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Sankt skatt - vad ar det egentligen?
Nu kanske jag tanker lite snett med tanke pa att jag far ute cirka 3800 USD varje manad. Skulle jag bo i Sverige och tjana samma lon sa skulle jag absolut kunna betala hogre skatt och bidra till ett vaxande samhalle - om jag visste att pengarna hamnade i ratta hander och i ratta sektioner i landet. Att hoja skatter for hoginkomsttagare ar inte mer an ratt - "Efficient bastards" som vi kallar dom i USA och aven - "People who lack empathy for others". |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#306 | ||
|
|||
|
Och sanningen är att enda möjlighet att det skulle vara möjligt att vända en kostnad till en vinst är om det skulle varit 0% arbetslöshet. Eller det fanns mer jobb än det fanns arbetare.
Och då hade även dom som fått bidrag/invandrare varit tvungen att ha högre skatt eller jobba några timmar extra för att få det rättvist ändå. Fast det är nog ingen som tror att det kommer bli 0% arbetslöshet, jag tror att det kommer bli globalt kaos istället. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#307 | ||
|
|||
|
Citat:
Jag har ändå massa försäkringar, man måste ju ha en privat sjukvårdsförsäkring för ens få den vård man är värd. Aldrig man ens accepterar förlora en halvtimme i kö för vård. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#308 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Citat:
Citat:
I Sverige har ni valt ett kostnadsskydd eller vad det nu heter? I USA maste vi teckna olika forsakringar som ar i olika belopp. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#309 | ||
|
|||
|
Jag skiter väl i pengarna, det jag menar är att man inte får ens vettig sjukvård för alla skattepengar ens utan man få ändå gå till privata kliniker och ha privat sjukvårdsförsäkring får få det man är värd.
Tror inte jag kan gå till skatteverket och säga att dom har förhöga skattesatts och säga att jag bara max betalar 20% i skatt. Över det är fan orimligt. Jag hade kunnat gå med på 26% bolagskatt om jag fick plocka ut pengarna som är kvar i aktieutdelning utan någon mer skatt på det. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#310 | |||
|
||||
|
Citat:
Nu vet jag inte vad du menade med dina 3800USD, men om du menar bruttolön så skulle ca 16 000 kr gå till skatter om du betalade skatt i Sverige. Om du menar nettolön skulle över 25 000 gå till att betala skatt. Sverige har världens högsta skatt på arbete. Skatterna måste ner för att hålla företagarna kvar i landet. Den dag företagarna flyr landet kommer landet gå i konkurs. |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|