FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
Kan inte annat än att hålla med dig. Sharing is caring, ni förlorar knappast något på att andra får ha det lite extra bra vissa stunder. Ni vinner på att lyckas, men förlorar inte på att andra gör det. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Börja konkurrera med att ni är ett företag, vilket kan göra det förmånligt för kunderna att handla av er trots momspålägg. Det jag tänker på är att konsumentköplagen är en trygghet för kunden som ni kan ta hjälp av i marknadsföringen.
Köper man av en privatperson på Blocket så har man svårt med ångerrätt och reklamation. För övrigt håller jag med Patrikweb. Konkurrens från småhandlare bör väl ett företag klara av utan större problem. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
Importerar du inte från något annat u-land eller något? Jag tycker ändå att sverige borde sänka skatten en aning, fast who the fuck am i or you to tell the governet whats right and wrong? PrivatPersoner borde faktiskt också skatta på sina köp tycker jag, (vid större köp t.ex över 100 000 kr), under 100k borde det ses som någon slags hobby verksamhet, men jag kanske också ändrar min åsikt och uppfattning när jag ska köpa en bil för 110k på blocket.. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Jag snackar om varor med varumärken som Tullen borde stoppa, t ex http://www.tradera.com/Nytt-Skal-Til...0704_116094239 |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
Sedan ser jag inte problemet, exakt samma produkt kan du köpa på ebay från Kina |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Så vad spelar det för roll om det är Lee i Kina som skickar eller Karl-Åke i Karlshamn som importerar? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
Det är inte så att jag och "jocke" inte kan konkurrera med dessa privatpersoner, inte ens el giganten kan det här då även el giganten betalar moms på det de säljer + skatt. I längden går det självklart bra för elgiganten! Menar att även de hade tjänat mer på att alla gör rätt för sig! Ska de också lägga ner sin verksamhet? Alla andra butiker som betalar moms och skatt då? Ska även de lägga ner sin verksamhet? Ni förstår inte riktigt min poäng. Jag menar att ALLA bör göra rätt för sig i samhället! Senast redigerad av Lancelot den 2010-08-02 klockan 12:28 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
Det är olagligt att sälja på det viset... Vad mer behöver jag säga? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
Men nu är frågan, vart får du in dina iPhone skal osv från? Hur vet vi att du inte importerar dom från Kina som privat person, och på så sätt slipper du skatta o allt det som behövs? Hur vet vi att du köper detta genom ditt företag osv...ja frågorna är långa, det finns oftast rimliga svar till alla frågor, annars är det något lurt. Men återigen, lunarmys, Ta inte illa upp, jag menar inget illa mot dig med dessa frågor eller så, utan vill bara ha för mig vad som är vad osv.. Tack ska du ha ![]() |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|