FAQ |
Kalender |
|
![]() |
#1 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Jag snackar om varor med varumärken som Tullen borde stoppa, t ex http://www.tradera.com/Nytt-Skal-Til...0704_116094239 |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
Sedan ser jag inte problemet, exakt samma produkt kan du köpa på ebay från Kina |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Så vad spelar det för roll om det är Lee i Kina som skickar eller Karl-Åke i Karlshamn som importerar? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
Det är olagligt att sälja på det viset... Vad mer behöver jag säga? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Medlem
|
Tradera stoppar med jämna mellanrum säljare med olagliga och piratkopierade produkter. Kanske först efter att anmälan kommit från rättighetsinnehavare.
Tullen tar ofta sådana produkter. lunarmys har nog också produkter i sin shop som tullen ev. kunde stoppa. (icke originalkablar till iphone bl.a) Jag känner till tullbeslag och förverkan av äkta SonyEricsson mobiler där batteriet ej var original...... |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
Men nu är frågan, vart får du in dina iPhone skal osv från? Hur vet vi att du inte importerar dom från Kina som privat person, och på så sätt slipper du skatta o allt det som behövs? Hur vet vi att du köper detta genom ditt företag osv...ja frågorna är långa, det finns oftast rimliga svar till alla frågor, annars är det något lurt. Men återigen, lunarmys, Ta inte illa upp, jag menar inget illa mot dig med dessa frågor eller så, utan vill bara ha för mig vad som är vad osv.. Tack ska du ha ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Men om det ligger ett företag bakom så borde man väl kunna hoppas att företaget gör rätt för sig. Och för att kunna importera och slippa moms&tull så kan man inte importera helt mycket, alla större paket stoppas (om det inte finns varudeklaration på utsidan av paketet). Så visst, ett mindre företag som importerar väldigt lite skulle kunna undvika moms&tull, men så fort det blir lite volymer så är det svårt att inte göra rätt för sig- Behöver jag ens påpeka att vi gör rätt för oss? ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
Jag tror knappast du betalar svensk pris för ett iPhone skal för att sedan sälja vidare det så där igen. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Svårare än så är det inte ![]() |
|||