Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Hindra någon från att ta ett print screen?

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2010-05-30, 14:14 #21
ooskar ooskar är inte uppkopplad
Banned
 
Reg.datum: Mar 2009
Inlägg: 162
ooskar ooskar är inte uppkopplad
Banned
 
Reg.datum: Mar 2009
Inlägg: 162
Citat:
Ursprungligen postat av KarlRoos Visa inlägg
Det finns en enkel lösning: publicera bara sådant du står för på internet.
Man kan stå för allt, men det är mycket man inte vill att ens föräldrar ska veta om att man sysslar med... Visst, det vore väl inte hela världen, men man vill ju verka som att man är en ängel inför päronen
ooskar är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-05-30, 14:17 #22
Sweelys avatar
Sweely Sweely är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Apr 2010
Inlägg: 1 354
Sweely Sweely är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
Sweelys avatar
 
Reg.datum: Apr 2010
Inlägg: 1 354
Citat:
Ursprungligen postat av ooskar Visa inlägg
Man kan stå för allt, men det är mycket man inte vill att ens föräldrar ska veta om att man sysslar med... Visst, det vore väl inte hela världen, men man vill ju verka som att man är en ängel inför päronen
Haha, precis. Det är det som är poängen! Jag står för allt jag skriver, men det finns en hel del jag inte vill att mina föräldrar får reda på. Spelar man in ett videoinlägg på fyllan så är föräldrarna de sista personerna som bör få reda på det. Ifall ni förstår vad jag menar... ha ha.
Sweely är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-05-30, 14:18 #23
emilvs avatar
emilv emilv är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
 
Reg.datum: Feb 2004
Inlägg: 1 564
emilv emilv är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
emilvs avatar
 
Reg.datum: Feb 2004
Inlägg: 1 564
Publicera något pinsamt om din bror som föräldrarna inte ska veta.
emilv är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-05-30, 14:20 #24
Sweelys avatar
Sweely Sweely är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Apr 2010
Inlägg: 1 354
Sweely Sweely är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
Sweelys avatar
 
Reg.datum: Apr 2010
Inlägg: 1 354
Citat:
Ursprungligen postat av emilv Visa inlägg
Publicera något pinsamt om din bror som föräldrarna inte ska veta.
Så lågt vet jag inte ifall jag vill sjunka. Finns en hel del pinsamma saker jag skulle kunna skriva om honom... men vet inte ifall det är värt det. Har dock detta i åtanke till nästa gång. Tänkte aldrig så här långt!
Sweely är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-05-30, 14:52 #25
hubberts avatar
hubbert hubbert är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
 
Reg.datum: Dec 2004
Inlägg: 1 885
hubbert hubbert är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
hubberts avatar
 
Reg.datum: Dec 2004
Inlägg: 1 885
Citat:
Ursprungligen postat av Sweely Visa inlägg
Så lågt vet jag inte ifall jag vill sjunka. Finns en hel del pinsamma saker jag skulle kunna skriva om honom... men vet inte ifall det är värt det. Har dock detta i åtanke till nästa gång. Tänkte aldrig så här långt!
Jaha och vem skall visa det för dina föräldrar då?
Din bror lär ju knappast göra det och du kan inte visa dina föräldrar vad du skrivit om din bror på din blogg.
Däremot kan hans kompisar visa för dina föräldrar hur taskig du är mot din bror genom att låta dem se din blogg.
Och det är väl ungefär det du ville undvika.
hubbert är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-05-30, 14:56 #26
Kaugesaar Kaugesaar är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2008
Inlägg: 159
Kaugesaar Kaugesaar är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2008
Inlägg: 159
Kan hålla med om att det känns knäppt till en början, att föräldrar får sådan insyn i ditt liv. Men har väl varit med om ungefär samma för var väldigt aktiv förr på ett pokerforum, det visa sig att min farsa sedan dagligen följde mig på detta forum till en början kändes det väldigt olustigt för mig.

För helt plötsligt slog det mig att mina föräldrar visste allt om mina resultat, vad jag gör på fritiden, mina utekvällar etc etc. Hemma hade jag alltid varit rätt "hemlig" av mig och sa väl inte så mycket eller ja jag undvek väl snarare dom frågorna.

Men denna "blogg" har jag väl att tacka för att det fungerar som det gör idag, morsan accepterar idag att jag spelar poker, farsan gör narr av mig och påstår att han var värre när han var ung och allt annat har blivit så mycket mer transparent och jag trivs med det.

Sedan kanske jag inte skulle hänga ut någon polare som spyr ner sig själv på fyllan, däremot kanske jag skulle nämnt hur trevligt allt annat var den kvällen.

--

Och nej print screen går inte lösa med javascript.
Kaugesaar är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-05-30, 15:03 #27
Sweelys avatar
Sweely Sweely är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Apr 2010
Inlägg: 1 354
Sweely Sweely är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
Sweelys avatar
 
Reg.datum: Apr 2010
Inlägg: 1 354
Citat:
Ursprungligen postat av hubbert Visa inlägg
Jaha och vem skall visa det för dina föräldrar då?
Din bror lär ju knappast göra det och du kan inte visa dina föräldrar vad du skrivit om din bror på din blogg.
Däremot kan hans kompisar visa för dina föräldrar hur taskig du är mot din bror genom att låta dem se din blogg.
Och det är väl ungefär det du ville undvika.
Det är sant. Min bror lär nog inte visa inlägget för mina föräldrar. Inte hans vänner heller. Så långt skulle dem aldrig gå!

Citat:
Ursprungligen postat av Kaugesaar Visa inlägg
Kan hålla med om att det känns knäppt till en början, att föräldrar får sådan insyn i ditt liv. Men har väl varit med om ungefär samma för var väldigt aktiv förr på ett pokerforum, det visa sig att min farsa sedan dagligen följde mig på detta forum till en början kändes det väldigt olustigt för mig.

För helt plötsligt slog det mig att mina föräldrar visste allt om mina resultat, vad jag gör på fritiden, mina utekvällar etc etc. Hemma hade jag alltid varit rätt "hemlig" av mig och sa väl inte så mycket eller ja jag undvek väl snarare dom frågorna.

Men denna "blogg" har jag väl att tacka för att det fungerar som det gör idag, morsan accepterar idag att jag spelar poker, farsan gör narr av mig och påstår att han var värre när han var ung och allt annat har blivit så mycket mer transparent och jag trivs med det.

Sedan kanske jag inte skulle hänga ut någon polare som spyr ner sig själv på fyllan, däremot kanske jag skulle nämnt hur trevligt allt annat var den kvällen.

--

Och nej print screen går inte lösa med javascript.
Ang. polaren som jag 'hängde ut' - det var mest ett lååångt videoklipp där jag och hela gänget snackade och samtidigt råkade bevittna att en polare till mig gjorde som han gjorde. Ha ha.

Synd att man inte kan 'blockera' någon från att ta ett print screen. Blir nog ett pinsamt inlägg om min bror på bloggen...
Sweely är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-05-30, 15:26 #28
vco-systemss avatar
vco-systems vco-systems är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Dec 2004
Inlägg: 774
vco-systems vco-systems är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
vco-systemss avatar
 
Reg.datum: Dec 2004
Inlägg: 774
Du kan ju alltid fixa så att ett eventuellt pinsamt inlägg bara syns från din/er ip så slipper du hänga ut din bror "offentligt"
vco-systems är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-05-30, 15:28 #29
Sweelys avatar
Sweely Sweely är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Apr 2010
Inlägg: 1 354
Sweely Sweely är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
Sweelys avatar
 
Reg.datum: Apr 2010
Inlägg: 1 354
Citat:
Ursprungligen postat av vco-systems Visa inlägg
Du kan ju alltid fixa så att ett eventuellt pinsamt inlägg bara syns från din/er ip så slipper du hänga ut din bror "offentligt"
Det är sant. Finns den funktionen i wordpress?
Sweely är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-05-30, 16:04 #30
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 11 585
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 11 585
Citat:
Ursprungligen postat av Alex Visa inlägg
Ja, om det fungerar alls.. Jag tror att printscreen bara ger ett event på onkeyup, när det är för sent. Men man kan ju alltid testa.
Tror det är högst tveksamt om du kan hinna göra något innan skärmdumpen gjorts, möjligtvis på en riktigt seg dator
__________________
Full-stack developer, free for smaller assignments
tartareandesire är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 10:00.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017