FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Nykomling
|
Jag har en fakta-webbplats och jag vill ibland i anslutning till faktatexten, skriva en personlig åsikt, anekdot eller någon annan mindre viktig text.
Bör sådan text visas med annan stil? Jag vill inte att läsaren ska "dras" till mina sidotexter. Det är faktadelen är det viktigaste och som ska läsas i första hand. Jag själv brukar använda kursiv stil för sidotext, men den stilen kan vara lite svårläst. Jag har också funderat på att använda en annan font eller fontstorlek. Samtidigt vill jag inte att sidorna ska innehålla för många varianter på stilar. Ytterligare ett alternativ är att behålla normal textstil, men att alltid inleda sidotexter med en standardfras. Exempelvis: "Min åsikt är ...", "Min erfarenhet är ..." |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Varför inte en "<blockquote>" som du snyggar till lite
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Flitig postare
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Det är jag medveten om, men jag 'bara sa'
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Nykomling
|
Problem löses inte med blockquote.
Vad jag vet är inte den stilen standardiserad och då återstår att jag i css ska bestämma hur det ska se ut. Tillbaka till ruta 1. :-) |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Administratör
|
Kan du inte bara göra en fotnot eller två?
Ett annat alternativ är ju att du döljer dina kommentarer men har ett tillval att visa dessa. De som gör ett sådant val kommer säkert att förstå att det inte hör till texten, utan är dina egna åsikter...
![]() |
Svara |
|
|