FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Tack för svar.
Ja, det blir nog att ställa upp en kravspec med vilka moment som skall ingå, sedan blir det upp till dem att hitta idéer. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Självklart så använde jag mig av html/css också för att få en fin layout. Använde till och med några tabeller på någon undersida om jag inte mins fel.
Senast redigerad av fooztr den 2010-05-28 klockan 12:57 |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Som många andra säger så bör du låta dina elever skapa en hemsida fritt. Många av mina vänner som läst kursen Webbdesign A har fått skapa en hemsida fritt i kursens slut. Behöver inte vara super-avancerat, men hemsidan ska kunna gå att använda.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | ||
|
|||
Banned
|
Vi fick i princip en grafisk profil vi skulle följa, med alla bilder och texter till sidan. Även vilka olika sidor som skulle finnas med. Sedan var de vanliga kraven att man skulle använda frames, tabeller och animeringar på sidan
![]() Ge eleverna mycket frihet, men inte för mycket. Gärna färdigt material till en sida som eleverna ska koda ihop själva med hjälp av de tekniker du gått igenom under kursen. http://kladberget.ooskar.com är sidan jag gjorde då, fick MVG för den iaf. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | ||
|
|||
Medlem
|
Kör med en uppgift där alla genomgångna moment ingår och att sidorna validerar xhtml/css.
|
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|