FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Hej på er, för just nu en diskussion med en intresserad domänköpare. Det hela slutar med att den intresserade vill köpa domännamnet för 3.500:-. Domännamnet i fråga drar alltså in ca 4.000:- i månaden. Intressant försäljningsknep
![]() Köpare skrev: Hej, jag undrar om ni skulle vara intresserade av att sälja domännamnet xxxx.se för en fin summa? /Oskar Jag skrev: Hej Oskar, allt är till salu.. Till rätt pris såklart! Köpare skrev: Härligt! Sätt ett pris så ska vi se! Jag skrev: Hej igen! Lägg ett bud så får vi se, ska det löna sig för mig att sälja så ska det närma sig summan som sidan drar in på 24 månader. Ett bud som närmar sig 6-siffrigt är lämpligt, annars kan jag lika gärna behålla domännamnet och sidan. Köpare skrev: Det är inte så man tänker när man säljer ett domännamn. Det är värdet på det idag man budar efter. Dvs. vad du drar in på domännamnet i månaden via annonser och hur många träffar domännamnet får. Och om det närmar sig sexsiffrigt efter två år av annonsvisningar kan jag tänka mig att köpa det för max 3500:-. Det är det högsta priset du kan få av ett domännamn du en gång i tiden köpte för en hundring. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
HAHAHA! Den var bra!
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Medlem
|
Haha. Det var faktiskt kul
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Nytt brev från den intresserade:
Jag jobbar med precis detta. Men om du inte vill sälja den för det pris du kan få den såld för så är det ditt problem! |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Ibland undrar jag om folk sänker sin IQ med 50 punkter när de går online. De flesta man träffar IRL är vettiga och förståndiga människor. Men på nätet så kryllar det av retards.
Kan det bero på ålderskillnader kanske? Man tror att man har en mailkonversation med en mentalt efterbliven 30 åring, men egentligen är det en helt normalbegåvad 8 åring. Som 8 åring så måste det framstå som befängt när någon kräver två års inkomster för en webbsida. 24 mån motsvarar ju en 1/4 av en hel livstid för honom. Kul kille i alla fall. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Gustav, en hel del har säkerligen att göra med att man kan vara anonym på nätet och därmed strunta i hur folk reagerar på ett helt annat sätt. Därför finns det också betydligt fler bedragare online. Personen här behöver inte alls vara korkad, han försöker kanske bara hitta rätt personer att lura.
Full-stack developer, free for smaller assignments Senast redigerad av tartareandesire den 2010-05-27 klockan 20:29 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Supermoderator
|
smultronpuss,
Jag skulle kallat killen/tjejen "idiot". Man skall i normalfallet vara snäll mot och vårda presumtiva kunder men för att bli av med rena idioter är det bäst att kalla dem för vad de är. De tenderar att bli förolämpade och försvinna då (förmodligen sökande efter nya blåögda "offer").
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Ps. "idiot" kan med fördel bytas ut mot en passande och mildare synomom om man inte vill vara hmmm... vulgär, hehe.
"löjlig", "oprofessionell", "du var just en kul typ du", "joker", "komiker" är exempel på sådana. Seriöst, man blir ju trött på vissa människor.
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Det finns massor av lycksökare/bedragare på nätet som letar efter offer som av oförstånd eller misstag gör en för dem dålig affär.
Det räcker att de lyckas 1 gång på 100, det är ändå lönsamt för dem. Jag har haft personer som erbjuder mig 40k för en sida som drar in det beloppet på knappt två månader, och när man påpekar detta för dem och att man vill ha minst 20 ggr mer så hör de aldrig av sig mer... |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Minst hälften av medborgarna har per definnition en IQ på 100 eller mindre.
|
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|