FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | ||
|
|||
Medlem
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
IQ är definierad som en normalfördelning med medelvärde på 100 och en standardavvikelse på 15.
Och eftersom IQ är definierat med ett medelvärde på 100 så kommer ungefär 50% att ligga över och 50% under |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Limpan. peka han till den här sidan, det vore kul att se om han vill träda fram med sin briljerande domänkunskap
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Jag hade fått ett liknande förslag för några månader sedan. Sidan det handlade om har aldrig varit till salu, men ändå kom det ett bud.
Personen frågade om sidan var till salu, och jag sa som det är, inget jag har planerat än, men allt kan säljas om priset är rätt. Sidan ger mig en netto vinst på ca 150 000 kr per år, kräver ca 1 timmer om dagen i tid för det. Personen fick all information. Då kommer budet: "Jag kan ge dig 10 000 kr, mer kommer du nog aldrig att få" ![]() Ja, då kan jag ju struna i att svara på det mailet i 30 dagar så har jag mina 10 000 kr och kommer även få det i fortsättningen varje månad ![]() Finns ju många lyckosökare, men vissa är bara för mycket ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | ||
|
|||
|
Citat:
Själv gjorde jag Catell-testet 1987/1988 och då hamnade jag i intervallet 148-154. Enligt Stanford-Binets normalfördelningskurva så är värdet 132 ekvivalent med 148 enligt Catell. Det är då de översta 2% av befolkningen som hamnar i den fållan. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | ||
|
|||
|
Citat:
En domän isig drar väl inte in en krona i löpande intkter utan att du har någon typ av verksamhet (exempelvis annonsintäkter, afiliate-program, medlemsavgifter e.d.). |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |||
|
||||
|
Ja, men det var hela konceptet som den personen ville ha för dessa pengar
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | ||
|
|||
|
Citat:
Du borde väl hamna på ett nuvärde av ca 502 823 SEK om du ser investeringen på 5 års sikt, med 15% kalkylränta. Senast redigerad av Conny Westh den 2010-05-29 klockan 04:06 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
I de modeller jag känner till är det både medianvärdet och medelvärdet som är 100. Att jag säger "drygt hälften" beror på att en stor grupp har det exakta värdet 100.
|
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|