FAQ |
Kalender |
![]() |
#61 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Det är väl skit samma om de har domäner som bisyssla eller inte, erbjuder de en tjänst och att det är omedelbar registrering så är det så. Det är samma snack som att "man får vad man betalar för". Har man betalat (ett subventionerat pris) för en domän och de drar pengar för denna och dessutom lägger upp den i kontrollpanelen så ska den vara i min ägo. Ett alternativ är att spara kortbetalningen, och genomföra den först när de fått bekräftat att domänen är i hamn.
|
|||
![]() |
![]() |
#62 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
Poängen är ju att man ej lyckats få domänen, att pengarna är dragna eller ej gör ju sak samma. Det är ju förlusten av domännamnet som svider. Både Loopia och Binero betalar ju tillbaka pengarna direkt om de ej lyckats regga domänen. |
||
![]() |
![]() |
#63 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
gfors: får man lov att fråga vilken tld det rörde sig om? är det alltid samma tld eller har det ingen betydelse? Tänkte på det om var .se, .nu .com .eu osv.
|
||
![]() |
![]() |
#64 | |||
|
||||
|
Citat:
Det är en lärdom att ta med sig. Använd inte Binero när det är viktiga domännamn som snabbt måste reggas. Det tråkiga är att det blir en massa onödigt strul med transfer till Binero när man väl fått tag i domänerna. Hade varit bättre om de kunde sköta det bra från början. |
|||
![]() |
![]() |
#65 | ||
|
|||
|
Förut så skyllde Binero på att jag registrerade en icke .se domän och att det därför var helt normalt att det tog över ett dygn för deras partner att registrera domänen. Även något om att jag inte skulle använda egna namnservrar när jag registrerade domänen för då tog det extra lång tid.
Ja, vad ska man säga. Loopia registrerade åtminstonde igår en .nu för mig inom 5 minuter. Det är ju i alla fall acceptabelt. |
||
![]() |
![]() |
#66 | ||
|
|||
Flitig postare
|
.se, har aldrig missat att regga en domän via Binero tidigare, även om det ibland tagit en liten stund.
|
||
![]() |
![]() |
#67 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Igår fick jag ett samtal från Kjette hos Binero som undrade vad som hade hänt och hur dom kunde lösa det.
Som vanligt så fick jag mycket god support och trevligt bemötande, tyvärr ger det mig inte domänen som jag köpte då den är förlorad. Felet i sig ska tydligen vara något med betalsystemet. När man reggar domänen så sköter systemet först betalningen, och när den är ok så registrerar en annan del själva domännamnet. Det som hänt i detta fall verkar vara att betalsystemet inte sagt att allt betalningen är på plats, och då har inte domänen reggats. Så lyder iaf förklaringen såsom jag förstod den. Pengarna återbetalas givetvis, och jag har fått ett trevligt och kompetent bemötande. Dessvärre är skadan redan gjord som sagt, och förtroendet för att registrera domännamn via Binero är nog svårt att återfå hos mig. Bra kundsupport räcker ju bara så långt om inte tekniken är på plats... |
||
![]() |
![]() |
#68 | |||
|
||||
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
#69 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Kanske dags att Binero börjar med Prepaid som Loopia kör med.
|
||
![]() |
![]() |
#70 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Hos Loopia kan det ta lite tid även om man har prepaid. Man måste fortfarande vänta på att fakturan skapas, och sedan registreras domänen när fakturan har blivit betald via prepaid. Det brukar ske inom några minuter och ofta ganska snabbt, men riktigt omedelbart är det ju inte. Att registrera domänen direkt åt pålitliga kunder utan att först kontrollera betalning låter som en bra idé. |
||
![]() |
Stängt ämne |
|
|