Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Har binero ballat ur?

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2010-06-22, 23:45 #61
kw_wasabis avatar
kw_wasabi kw_wasabi är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Feb 2008
kw_wasabis avatar

Det är väl skit samma om de har domäner som bisyssla eller inte, erbjuder de en tjänst och att det är omedelbar registrering så är det så. Det är samma snack som att "man får vad man betalar för". Har man betalat (ett subventionerat pris) för en domän och de drar pengar för denna och dessutom lägger upp den i kontrollpanelen så ska den vara i min ägo. Ett alternativ är att spara kortbetalningen, och genomföra den först när de fått bekräftat att domänen är i hamn.
kw_wasabi är inte uppkopplad  
Oläst 2010-06-23, 00:49 #62
JensS JensS är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: May 2010
JensS JensS är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: May 2010
Citat:
Ursprungligen postat av kw_wasabi Visa inlägg
Det är väl skit samma om de har domäner som bisyssla eller inte, erbjuder de en tjänst och att det är omedelbar registrering så är det så. Det är samma snack som att "man får vad man betalar för". Har man betalat (ett subventionerat pris) för en domän och de drar pengar för denna och dessutom lägger upp den i kontrollpanelen så ska den vara i min ägo. Ett alternativ är att spara kortbetalningen, och genomföra den först när de fått bekräftat att domänen är i hamn.
Det hjälper ju inte i detta fallet.
Poängen är ju att man ej lyckats få domänen, att pengarna är dragna eller ej gör ju sak samma. Det är ju förlusten av domännamnet som svider.

Både Loopia och Binero betalar ju tillbaka pengarna direkt om de ej lyckats regga domänen.
JensS är inte uppkopplad  
Oläst 2010-06-23, 00:49 #63
AnOnYmUs AnOnYmUs är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Feb 2004
AnOnYmUs AnOnYmUs är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Feb 2004
gfors: får man lov att fråga vilken tld det rörde sig om? är det alltid samma tld eller har det ingen betydelse? Tänkte på det om var .se, .nu .com .eu osv.
AnOnYmUs är inte uppkopplad  
Oläst 2010-06-23, 02:14 #64
kw_wasabis avatar

kw_wasabis avatar

Citat:
Ursprungligen postat av JensS Visa inlägg
Det hjälper ju inte i detta fallet.
Poängen är ju att man ej lyckats få domänen, att pengarna är dragna eller ej gör ju sak samma. Det är ju förlusten av domännamnet som svider.
Förstår det jobbiga i din situation och pengarna tillbaka är knappast något som uppväger den förlusten. Har själv inte råkat ut för det tack och lov. Att det kan ta några minuter för dem att registrera den kan jag ha förståelse för, men att det ska ta flera timmar är oacceptabelt. Då kan de lika gärna skippa onlineregistreringen och ta emot domänbeställningar via post.

Det är en lärdom att ta med sig. Använd inte Binero när det är viktiga domännamn som snabbt måste reggas. Det tråkiga är att det blir en massa onödigt strul med transfer till Binero när man väl fått tag i domänerna. Hade varit bättre om de kunde sköta det bra från början.
Oläst 2010-06-23, 09:27 #65
Erik Stenman Erik Stenman är inte uppkopplad

Reg.datum: Aug 2007
Erik Stenman Erik Stenman är inte uppkopplad

Reg.datum: Aug 2007
Förut så skyllde Binero på att jag registrerade en icke .se domän och att det därför var helt normalt att det tog över ett dygn för deras partner att registrera domänen. Även något om att jag inte skulle använda egna namnservrar när jag registrerade domänen för då tog det extra lång tid.

Ja, vad ska man säga. Loopia registrerade åtminstonde igår en .nu för mig inom 5 minuter. Det är ju i alla fall acceptabelt.
Erik Stenman är inte uppkopplad  
Oläst 2010-06-23, 10:39 #66
gfors gfors är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Apr 2010
Flitig postare

Citat:
Ursprungligen postat av AnOnYmUs Visa inlägg
gfors: får man lov att fråga vilken tld det rörde sig om? är det alltid samma tld eller har det ingen betydelse? Tänkte på det om var .se, .nu .com .eu osv.
.se, har aldrig missat att regga en domän via Binero tidigare, även om det ibland tagit en liten stund.
gfors är inte uppkopplad  
Oläst 2010-06-23, 10:49 #67
Flitig postare

Flitig postare

Igår fick jag ett samtal från Kjette hos Binero som undrade vad som hade hänt och hur dom kunde lösa det.

Som vanligt så fick jag mycket god support och trevligt bemötande, tyvärr ger det mig inte domänen som jag köpte då den är förlorad.

Felet i sig ska tydligen vara något med betalsystemet. När man reggar domänen så sköter systemet först betalningen, och när den är ok så registrerar en annan del själva domännamnet. Det som hänt i detta fall verkar vara att betalsystemet inte sagt att allt betalningen är på plats, och då har inte domänen reggats. Så lyder iaf förklaringen såsom jag förstod den.

Pengarna återbetalas givetvis, och jag har fått ett trevligt och kompetent bemötande. Dessvärre är skadan redan gjord som sagt, och förtroendet för att registrera domännamn via Binero är nog svårt att återfå hos mig. Bra kundsupport räcker ju bara så långt om inte tekniken är på plats...
gfors är inte uppkopplad  
Oläst 2010-06-24, 01:34 #68
kw_wasabis avatar

kw_wasabis avatar

Citat:
Ursprungligen postat av gfors Visa inlägg
Felet i sig ska tydligen vara något med betalsystemet. När man reggar domänen så sköter systemet först betalningen, och när den är ok så registrerar en annan del själva domännamnet. Det som hänt i detta fall verkar vara att betalsystemet inte sagt att allt betalningen är på plats, och då har inte domänen reggats. Så lyder iaf förklaringen såsom jag förstod den.
Jag tycker det är lite "girigt" att de måste kolla så att en betalning på runt hundringen har inkommit innan det andra systemet får klartecken. Jag kan dock förstå om de har haft problem med obetalda småfakturor och sedan sitter med ett registrerade domännamn som dessutom står på någon annan. Är man en känd kund hos dem så borde de väl ändå kunna flagga en som trovärdig och inte behöva vänta på betalningskontrollen. Det kanske iofs kräver mycket jobb med systemet för att lösa ett så pass ovanligt problem.
Oläst 2010-06-24, 03:50 #69
AndreasBylund AndreasBylund är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Aug 2008
AndreasBylund AndreasBylund är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Aug 2008
Kanske dags att Binero börjar med Prepaid som Loopia kör med.
AndreasBylund är inte uppkopplad  
Oläst 2010-06-24, 04:22 #70
BjörnJ BjörnJ är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: May 2009
BjörnJ BjörnJ är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: May 2009
Citat:
Ursprungligen postat av AndreasJohansson Visa inlägg
Kanske dags att Binero börjar med Prepaid som Loopia kör med.
Om nu det skulle göra någon skillnad i det här avseendet. Betalsystemet måste ändå bekräfta att det blivit betalt, och det gör kanske inte så stor skillnad om det är prepaid eller betalas med kort.

Hos Loopia kan det ta lite tid även om man har prepaid. Man måste fortfarande vänta på att fakturan skapas, och sedan registreras domänen när fakturan har blivit betald via prepaid. Det brukar ske inom några minuter och ofta ganska snabbt, men riktigt omedelbart är det ju inte.

Att registrera domänen direkt åt pålitliga kunder utan att först kontrollera betalning låter som en bra idé.
BjörnJ är inte uppkopplad  
Stängt ämne

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 17:24.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017