Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Har binero ballat ur?

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2010-06-02, 19:41 #1
youheardit youheardit är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: Oct 2008
youheardit youheardit är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: Oct 2008
Citat:
Ursprungligen postat av danielos Visa inlägg
Det är skönt när saker löser sig!
Instämmer verkligen, förra gången fick vi sitta med 20st domäner. Skriva ut och skriva under överlåtelse pappren och sedan skicka iväg till binero. Nu löste Kjette det på mindre än 30min bra service!
youheardit är inte uppkopplad  
Oläst 2010-06-02, 11:41 #2
gfors gfors är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Apr 2010
Flitig postare

Citat:
Ursprungligen postat av Kjette Visa inlägg
Ber om ursäkt om mitt svar uppfattas så, jag skrev specifikt till tartareandesire och inte om din situation.

Utan första inlägget så skrev jag att detta har förmodligen hänt vid en transfer (vilket har skett enligt ditt inlägg ovan)

Sedan vad gäller dina domäner så kan vi även se till så det står korrekt innehavare, hör gärna av dig så löser vi det hur som helst så alla uppgifter stämmer överens med hur du vill ha det.

Återigen, ber om ursäkt om det uppfattades helt fel, var verkligen inte meningen.
Då det var i samma diskussion och du redan tog upp 3e parts försäljning i ett tidigare svar till mig så ja, jag tog det direkt så. Men jag uppskattar iaf att du inser hur fel det blev.

Beträffande ägarkontakten så har jag skrivit till supporten imorse. Det är inga konstigheter med hur jag egentligen vill ha det, mina domäner ska stå med mig som ägare, de jag köper i framtiden ska ha mig som ägare, och domäner jag inte längre äger ska helst inte dyka upp på min kontrollpanel.

Jag förstår att ni säkert har drösvis med problem och en rejäl huvudvärk p.g.a. er nuvarande kontrollpanel, men det är en helt ohållbar situation att vara kund idag. Nyss genererade jag en aukt.kod för att flytta en domän och det tog 5 minuters försök innan jag fick en kod av systemet.

Som Timofey skrev tidigare, finns det någon tidsplan för flytt till ny kontrollpanel? Sker det inte riktigt snart så har man ju inget annat val än att ta allt och dra. Och ska sanningen fram så är den enda anledningen att jag (och säkert många andra) fortfarande är Binero kunder, att er konkurrens är ännu jäkla sämre.
gfors är inte uppkopplad  
Oläst 2010-06-02, 12:13 #3
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Jan 2004
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Jan 2004
Citat:
Ursprungligen postat av Kjette Visa inlägg
Ber om ursäkt om mitt svar uppfattas så, jag skrev specifikt till tartareandesire och inte om din situation.

Utan första inlägget så skrev jag att detta har förmodligen hänt vid en transfer (vilket har skett enligt ditt inlägg ovan)

Sedan vad gäller dina domäner så kan vi även se till så det står korrekt innehavare, hör gärna av dig så löser vi det hur som helst så alla uppgifter stämmer överens med hur du vill ha det.

Återigen, ber om ursäkt om det uppfattades helt fel, var verkligen inte meningen.
Och jag skrev specifikt angående gfors problem då det uppenbarligen förekom två olika kontakter på kontot. Eftersom systemet omöjligen kan veta vilket som är korrekt så är det väl en ganska rejäl miss att välja en av dessa.

Akuta fel i den gamla kontrollpanelen måste med tanke på den extremt långa övergångsperioden givetvis prioriteras framför migration av kunder till den nya då vi är ett mycket stort antal kunder som fortfarande sitter fast i den.

Gfors, lite färre svärord skulle inte skada

Senast redigerad av tartareandesire den 2010-06-02 klockan 12:21
tartareandesire är inte uppkopplad  
Oläst 2010-06-02, 12:36 #4
Flitig postare

Flitig postare

Citat:
Ursprungligen postat av tartareandesire Visa inlägg
Gfors, lite färre svärord skulle inte skada
Vad f*n menar du?!

Skämt åsido... Uppfattat, bör även investeras i längre stubin till undertecknad...
gfors är inte uppkopplad  
Oläst 2010-06-02, 14:37 #5
StefanBergfeldts avatar
StefanBergfeldt StefanBergfeldt är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!

Reg.datum: Sep 2004
StefanBergfeldt StefanBergfeldt är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
StefanBergfeldts avatar

Reg.datum: Sep 2004
Åh, intressanta grejer här.

Jag har mina domäner registrerade på fyra olika ägare, med ett helt gäng olika "kontakt"
Ägarna är:
Stefan Bergfeldt (Domäner registrerade innan jag registrerade företag)
CRS Webbproduktion (Nyare domäner)
KUNDNAMN (Domäner registrerarade åt kund)
Binero AB (Domän inflyttad från One.com)

Jag eller han som äger domänen som är flyttad från One borde väl vara ägare? Jag äger inte den, utan administrerar den bara (domän för mitt band, det är trummisen som äger domänen)

Varför är det olika kontakt på domänerna?
StefanBergfeldt är inte uppkopplad  
Oläst 2010-06-03, 12:05 #6
johan1234 johan1234 är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Jun 2009
johan1234 johan1234 är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Jun 2009
Det är något vi (alla) bör lösa... det där med många domäner som skall flyttas... Bra att det blev bra. :-)
johan1234 är inte uppkopplad  
Oläst 2010-06-03, 16:35 #7
Flitig postare

Flitig postare

Kan uppdatera de som följer konversationen att jag nu fått mycket god hjälp av Kjette från Binero.

Jag är långt ifrån nöjd med hur kontrollpanelen fungerar och att det uppstått en hel del fel med diverse saker, och i dagsläget så skulle jag nog byta om jag hittade något bättre alternativ (men det finns ju inga!). Det återstår att se hur det ser ut i nya kontrollpanelen när den nu kommer.

Ville hur som helst förmedla att jag fått toppenservice efter att jag, och mitt dåliga temperament, påtalat problemen Mycket kan vara fel, men den service jag fick var bättre än normalt.
gfors är inte uppkopplad  
Oläst 2010-06-06, 20:06 #8
Mario.D Mario.D är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Dec 2006
Medlem

Någon annan som inte komer in på Bineros hemsida?
Får bara detta "Server Error403 - Forbidden: Access is denied.
You do not have permission to view this directory or page using the credentials that you supplied."

Min sida hos dom funkar dock.
Mario.D är inte uppkopplad  
Oläst 2010-06-06, 20:12 #9
Crilles avatar
Crille Crille är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: May 2007
Crille Crille är inte uppkopplad
Medlem
Crilles avatar

Reg.datum: May 2007
Den är "urfunktion" här med.
Crille är inte uppkopplad  
Oläst 2010-06-06, 20:14 #10
Medlem

Medlem

www.binerodrift.se inga fel där säger den och försöker man gå vidare på länkar från den sidan så får man 404 fel
Mario.D är inte uppkopplad  
Stängt ämne

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 13:26.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017