FAQ |
Kalender |
![]() |
#51 | ||
|
|||
Medlem
|
Nu funkar den igen men dom har underhåll av sidan.
"Underhåll pågår Vi håller förnärvarande på att uppdatera vår hemsida. Uppdateringen beräknas pågå till ca 2010-06-06 21:00. Under denna tid så går det tyvärr inte att nå kundcentret eller kontrollpanelen, webbposten kan nås på adressen https://webbpost.binero.se. Kundsidor, FTP, e-post och databaser påverkas ej av detta arbete. Binero AB Sånt postar man väl i god tid om så att man kan utföra sina syslor eller planera det till efteråt...... |
||
![]() |
![]() |
#52 | ||
|
|||
Medlem
|
|||
![]() |
![]() |
#53 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
binero höjer en timma, nu är det 22:00
|
||
![]() |
![]() |
#54 | ||
|
|||
Medlem
|
Känns som ett driftstopp de har valt att kalla "Uppdatering"
|
||
![]() |
![]() |
#55 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Jaha, då var det dags igen... Nu kom spiken i kistan för att avsluta min relation med Binero.
06:45 Jag registrerar ett domännamn hos Binero. Dom tar betalt för namnet, det dyker upp i kontrollpanelen, och jag får kvitto på köpet. 07:30 När jag söker domännamnet så dyker det fortfarande upp som ledigt. Jag blir osäker och söker på namnet flera ggr fram till 10:00, hela tiden dyker det upp som ledigt. 10:00 Namnet registreras av en annan person hos Loopia! Jag kontaktar kundsupport som inte kan ge något vettigt svar, utan undrar om jag verkligen är säker på att jag köpt domännamnet via dom och inte Loopia (!). Bineros skitsystem slår till ännu en gång med andra ord, och nu kan jag inte ens lita på att dom registrerar domänerna man köper! Det som har hänt är alltså att dom lagt upp domänen på mitt konto, tagit betalt för den på mitt kort, men det har aldrig registrerats något. Några timmar senare hinner någon annan registrera namnet eftersom Bineros system inte gjort något när jag reggade det flera timmar tidigare. Jag är så bortom ord med hur trött jag är på de system Binero verkar använda sig av, och löften om en ny kontrollpanel som ska ordna allt... Ni har kunder vars huvuden håller på att explodera av frustration, KANSKE kan det vara läge att flytta dom som uppenbarligen har problem med de befintliga systemen?! Sist jag brann av så hjälpte Kjette från Binero mig, och lyckades vända en förbannad kund med hjälp av otroligt god kundservice. Nu är det banne mig för sent, jag kommer aldrig våga registrera en domän via Binero igen. Nu tar jag alla mina domäner och flyttar, och jag tänker flytta webben för det företag jag jobbar åt också. Jag ser inte hur jag kan fortsätta använda Binero... |
||
![]() |
![]() |
#56 | ||
|
|||
Medlem
|
^ Shit happens när man anlitar företag som har webhotell som kärnverksamhet. Använd riktigt företag för hantering av dina domäner så slipper du liknande bekymmer. Jag förstår frustrationen men jag hade aldrig anlitat företag som har domäner som bisyssla.
|
||
![]() |
![]() |
#57 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Rekommendation på alternativ?
|
||
![]() |
![]() |
#58 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
NameISP och Domaininfo har ju domäner som huvudsyssla. De säljer förstås
inga domäner med förlust som Binero, Loopia och City Network gör.. |
||
![]() |
![]() |
#59 | |||
|
||||
|
Jo, jag har haft samma erfarenhet en gång. Innan EgenSajt blev registrar så använde vi alltid Loopia när vi registrerade 100-tals domäner och en gång blev vi fakturerarade för 4 domäner som aldrig blev registrerade varav en var en viktig domän som sedan blev upptagen så det var inte så roligt. Visst, vi fick pengarna tillgodo men en viktig domän gick förlorad för alltid. Men det är alltid den risken man tar när man väljer ett webbhotell som subventionerar domäner till inköpspris.
Senast redigerad av Danielos den 2010-06-22 klockan 20:06 |
|||
![]() |
![]() |
#60 | ||
|
|||
|
"Men det är alltid den risken man tar när man väljer ett webbhotell som
subventionerar domäner till inköpspris. " Värre är att de går med 80 öre förlust på varje såld domän och CN betydligt mer än så. |
||
![]() |
Stängt ämne |
|
|