FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Flitig postare
|
VINNARNA: Linus G Thiel, Gunnar Hansson och Hannes Skirgård är Sveriges just nu mest spännande webbentreprenörer. Med det nyskapande CRM-systemet Goldfish placerar de sig i topp på Internetworlds lista över Sveriges 25 hetaste entreprenörsföretag.
Läs mer på http://internetworld.idg.se/2.1006/1...bentreprenorer |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Grattis Hannes
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Vet inte om man skall gratulera, för det är ju kul för er. Så grattis!
Objektivt sett så är det lite skrattretande. Verkar inte finnas någon produkt än att visa upp, inga inkomster, ingen försäljning, utvecklig av andra i asien, en produkt som inte är så unikt då utveckligen på en liknande går framåt hos annat företag med bättre info och demo att visa. I så fall skulle många här nog kvalificeras som bättre "främsta webbentreprenörer" ... frågan är då hur man definierar en webbentreprenör? Senast redigerad av Helix den 2010-05-12 klockan 20:17 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Medlem
|
Grattis!
Men om de inte har en färdig produkt som någon har testat och ingen försäljning... vad har de gjort för att vinna? Skrivit en funktionsbeskrivning till ett program bara? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Det låter ju dock som en smidigt produkt... Men upp till bevis.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Flitig postare
|
IW:s kriterier för bedömning av entreprenörerna är följande:
* drivkraft och visioner * affärsidé * risk * affärsmodell * potential för framgång under 201 |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Jag känner mig också lite skeptisk till IW´s utnämnande - jag gillar verkligen Hannes och jag tror också att det kan bli en hyfsat bra produkt, men guldfisk-kortminne har jag inte, utan vet att jag själv importerade och sålde https://www.usbrecorder.com/index1.php redan 2004, http://wp.nu/teleproof med samtliga funktioner som nämns i artikeln.
Men marknaden är defenitivt mer mogen idag än den var då, men jag tror ändå att paketeringen och brandingen är viktig/viktigast.. Och naturligtvis vill jag gratulera till utnämningen och önska grabbarna lycka till!! |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Det är helt klart vågat av internetworld att utse en produkt som inte är helt färdig och killarna bakom till årets webentreprenörer. Det finns ett försvarstal upplagt på www.goldfishcrm.com/news.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Nice=) grattis
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |||
|
||||
Administratör
|
Det är ju inget direkt superspännande. Det finns ju redan system som dessa, som redan har en bra kundbas, och dessutom är vältestade.
Som någon skrev i kommentaren till artikeln: http://www.ribbit.com/crm/salesforce/. Det känns väldigt, väldigt konstigt. Det känns också mycket roligt att killarna presenterar ett försvarstal. Behöver man försvara en bra produkt?
__________________
@Zn4rK - Börja blogga - Paintball i Göteborg Det jag skriver är mina personliga åsikter och återspeglar inte vad WN eller andra företag jag representerar tycker. |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|