FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Sveriges främsta webbentreprenörer är alltså tre killar som har en idé om ett affärsssystem? Är IDG så dumma som de verkar eller lever de år 1999..
Inget ont om killarna men jag tycker det finns långt fler andra som förtjänar en sådan utnämning, t ex. Dan Nilsson. Men man kan väl å andra sidan inte förvänta sig särskilt mycket från IDG, det var väl en (1) person som satt i juryn. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Tycker också att det väldigt konstigt att de får priset för detta.
Visst det KAN bli en intressant tjänst som slår igenom under året om de har lite flyt och sånt här hjälper ju såklart till. Men det är ju inte något direkt unikt som de gjort och vad jag förstått så sköter de inte ens utvecklingen själv utan har hyrt in folk i Indonesien och Indien för detta. De har alltså i princip skrivit en krav spec. och de får pris för något som inte ens är färdigutvecklat och inte ens testats kommersiellt över huvudtaget. Visst ska entreprenörer bedömas efter potentialen i projektet, men jag förstår inte hur man ge priset till några som har visat så pass lite konkreta saker och inte ens börjat göra några affärer än. Entreprenörskap handlar nästan mer om att sälja in sin idé än att göra en bra produkt. De verkar visserligen lyckats sälja in idén till juryn, men jag är inte så imponerad med vad jag har sett än så länge. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
Tyvärr anses realister ofta som bittra och inget man vill porträttera i media, men att vara överentusiastisk över vilken skitprodukt/tjänst som helst verkar vara helt ok. Hypa produkten/tjänsten tillräckligt mycket, även om den inte funkar eller ens existerar så har du en vinnare. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |||
|
||||
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |||
|
||||
|
Jag tycker att det finns flera projekt/företag på listan som verkar intressanta med vettiga affärsidéer.
Om rätt företag vann priset är lite svårt att säga baserat på en kort tidningsartikel och en wordpress-blogg. Men ni glömmer att nästan samtliga företag på listan har varit verksamma i mindre än ett år. IDG kan omöjligt ha gjort sin analys baserat på mycket mer än visioner och förhoppningar i ett sådant tidigt skede. Och det måste väl även ha varit själva syftet med tävlingen av nomineringarna att döma? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |||
|
||||
|
||||
![]() |
![]() |