FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Jag behöver alla tips jag kan få, jag har min första arbetsintervju imorgon. PC-tekniker handlar jobbet om, vart förutom att det är i södertälje vet jag inte, är bemanningsföretag som sedan hyr ut mig(om jag får jobbet) till ett företag i södertälje så att plugga på det företaget är väl lite svårt, jag kan plugga på bemanningsföretaget dock.
Dom har ju redan min CV, ska jag ta med det ändå? Hon sa inget om att ta med betyg från tidigare jobb eller gymnasiet, räknar dom med att jag ska veta det? Klädsel? Det är ju inget "kostymjobb", självklart ska man klä sig bra och fräscht, kostymbyxor och skjorta eller bara vanliga kläder som man kommer använda i jobbet? Ös på med tips! Tack. Mvh, Mario |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Ta med CV även om de har det så kanske de vill fråga om något där. Vore ju rätt så pinsamt om du behöver titta i deras version för att se vad de menar.
Jag skulle ta kostymbyxa och skjorta eftersom du inte vet vilket företag det gäller och vilken klädkod som de har. Om du mot förmodan är rökare, rök absolut inte före du går in. Lycka till ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Jag gick på min senaste intervju med jeans och skjorta, men jag tror att det beror lite på vem som sitter på andra sidan bordet.
Har nu jobbat som nätverkstekniker på det nya stället i 2 månader. lycka till |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Ta med CV och betyg för säkerhets skull. Bättre att ha med det ifall de skulle fråga..
Tycker inte du behöver klä upp dig alltför mycket, har du jeans och t-shirt i vanliga fall så kom i jeans och t-shirt (eller skjorta). Se till att vara ren och fräsch bara, det är det viktigaste. Lycka till. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Kör skjortan.. ingen tvekan om det.. det spelar ingen roll om du har det normalt, eller om de har det normalt.. det visar på god stil och engagemang att vara proper.
Ta med alla papepr av samma orsak som ovan. Det verkar strukturerat även om de har det redan. Andra tips.. Se dem i ögonen.. (om man har svårt med det)..var säker på dig själv. Frågar de om du vill ha kaffe (99%säkert) så svara ja. Det är bra för att kunna slappna av själv, och är en social grej). Tänk ut tre bra saker med dig själv och tre dåliga, det är en standardfråga. Orsaken att man frågar är för att man vill veta om du har insikt i dina dåliga sidor. Självmedvetenhet. Om man inte vet det så kan man inte förbättra sig själv osv. Orkar du, så tänk ut nåt som får dem att minnas dig. Våga nåt.. Bilder på tidigare arbeten osv.. ingen aning vad det skulle kunna vara i detta sammanhang.. men det är en bra grej generellt. Viktigast är att vara lagom taggad. Inte så upphetsad att du inte gör bra ifrån dig, men så pass på g att du inte är off liksom (hoppas du förstår vad jag menar)... det är en mental grej.. viktigt att komma in i rätt stämning, något som kan ta ett par intervjuver att komma underfund med... |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Tack för tipsen! Kostymbyxor med ljus skjorta, utan slips, låter bra?
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
ja, skjorta och byxor brukar funka. Inte bra att vara för överklädd heller.
Ta med betyg och intyg som du har. Frågar de inte efter det kan de ju bara ligga kvar i väskan. Är värre om de frågar efter något som ligger hemma. Kan ju bygga på den här tråden med en följdfråga. Om man har ett företag vid sidan av ev. anställning. Är det fördel eller nackdel att lyfta fram det? Det kan ju tillföra kompetens, visa på driftighet etc, men samtidigt kan ju rekryteraren tro att man inte kommer satsa helhjärtat på jobbet, utan att tid och resurser går till den egna firman. Hur har ni gjort som har anställning vid sidan av egen verksamhet? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Citat:
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Jag har tänkt på något liknande, om dom frågar vart man tror att man är om 5år, att svara att man tror sig ha öppnat eget om 5år måste ju vara negativt eller? Det betyder att man inte räknar med att jobba där i mer än 5år om det(?)
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Citat:
![]() |