FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Se till som sagt att komma på tre "bra"
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | ||
|
|||
Nykomling
|
Jag har haft ett par hundra intervjuer med diverse folk för just ett sådant jobb som du söker, och det viktigaste som jag brukar kolla på är faktiskt vad personen i fråga har för kompetens. Är du sjukt duktig på något som är högst relevant för just det jobbet du söker så lyft fram och fokusera på det.
Har haft alldeles för mycket folk som sitter en halv intervju och snackar om hur mycket dom gillar att kolla på film på fritiden, men det är ju knappast något som gör att jag kommer anställa personen ifråga. Nej, gör så att du kollar efter vad dom skriver i annonsen att dom letar efter och (om du nu är duktig på detta) framhäv just dom attributen dom söker. Försök dock att göra det smidigt.. Använd synonymer osv, annars blir det dumt istället. Och sist men inte minst - LYCKA TILL! ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | ||
|
|||
Nykomling
|
Citat:
Försök utan att låta för konstig säga att du hoppas att du arbetar inom den firman där du söker jobb. Det är faktiskt det som dom flesta vill höra ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Dessutom är det ju en bemanningsföretag som skall hyra ut dig om jag förstod rätt. Således ingen anställningsintervju utan vad jag kallar konsultintervju. Eftersom du inte skall anställas utan hyras in brukar det vara med fokus på kompetens än mjuka frågor som vart du är om 3 år etc. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |||
|
||||
Medlem
|
Lycka till!
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Jag vet inte men kavajbyxor utan kavaj låter lite skumt.. ett par chinos hade kanske passat bättre men personligen hade jag tagit på mig ett par hela jeans som inte är överdrivet slitna (som alla jeans tenderar att vara idag) och en skjorta med översta knappen oknäppt. :P Helt personligt val..
Min chef på Nordea sa åt mig när jag frågade om det fanns någon bestämt klädkod på kontoret att det viktigaste är att vara "hel och ren". Undvik att ha t-shirt kanske, undvik även kläder med text på, typ "När spöade du din brosa senast?" eller annat direkt korkat. Viktigt är ändå att Du är bekväm med det du har på dig och kan koppla bort det under samtalet så du inte bara sitter och funderar på om du borde haft slipsnål eller inte liksom.. 3 bra och 3 dåliga saker om dig själv är ett måste, speciellt de 3 dåliga. Jag är inte helt säker på vad 3 bra svar på frågan om 3 dåliga egenskaper är men du bör ha tänkt igenom detta innan. Glöm inte att ta i hand när du kommer och när du går, och lycka till! ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Det gick utmärkt och jag kommer få svar idag, jag tror jag får det. Återkommer när jag vet.
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Är man inte enligt lag tvungen att informera sin arbetsgivare om man håller på med andra verksamheter sidanom?
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
Sedan är det en sak om verksamheten vid sidan om kan anses konkurrera med anställningen, vilket kan utgöra skäl för uppsägning. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Får man fråga hur intervjun gick då?
|
|||