FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
Vad ska man säja?
Börjar det inte spåra ur lite? Flera svenska siter med virtuella världar har ju fått kritik för att barn köper låtsas pengar för sina veckopengar på deras siter. Men det är ju inte småslantar det handlar om här... http://www.idg.se/ArticlePages/20051...941_CS.dbp.asp Ansåg inte att det var en nyhet av vikt, men dock intressant, så jag la den här istället. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Medlem
|
Läste också om det där för någon dag sen. 800 lökar för en virtuell stad känns ju liiite väl mkt. Men så som jag förstod det så kunde han tjäna in dom igen genom att hyra ut osv. Men sjukt ändå.. Allting är ju bara virtuellt..
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Jag var nog bland de första svenskarna som började spela MMORPG över internet.
Först ut var ju The Realm och Meridian 59 men sen kom den kommersiella succen Ultima Online (skapat av origin som sedan köptes av EA). På senare åren kunde man tjäna enorma summor pengar på spelet. Man sålde "guld" i spelet, hus/slott, gubbar man byggt upp m.m. Varje dag sker sådana handel, det man köper existerar inte och man vet inte ens hur länge man kommer kunna ha kvar det. Finns mycket sådant på ebay. Enorma summor läggs ner på detta.... Hade man haft orken hade det varit värt att dra till Asien, anlita några killar som spelar om en massa "gubbar" som blir enormt bra och sedan säljer iväg dessa. Så jag är inte förvånad att det finns de som betalar sådana summor för samma typ av skräp. Cash is king. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Har två företag som annonsera på min sida, de säljer in-game guld/pengar 24/7 med live support.
Detta har de som heltids jobb och tjänar antagligen rätt mycket på. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Medlem
|
Citat:
![]() ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
![]() ![]() Oavsett hur du vänder och vrider på det så finns det bara på en CD/DVD, hårddisk, diskett, minne etc... |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|