Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Loopia nere

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2010-06-12, 19:11 #161
kw_wasabis avatar
kw_wasabi kw_wasabi är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Feb 2008
kw_wasabis avatar

Mina två viktigaste sajter har legat nere hela dagen.

Dags att byta välkomstmeddelande på Loopia.se kanske?

---

Välkommen till Loopia Webbhotell

Varmt välkommen till Loopia - Sveriges främsta leverantör av webbhotell och domännamn.
Vi fokuserar på driftsäkerhet, tillgänglighet och förstklassig kundservice.
Din hemsida förtjänar det bästa - vi gör ditt val av webbhotell enkelt.
---

Tappat fokus?
kw_wasabi är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-06-12, 19:37 #162
patrikweb patrikweb är inte uppkopplad

Reg.datum: Nov 2004

Citat:
Ursprungligen postat av kw_wasabi Visa inlägg
Mina två viktigaste sajter har legat nere hela dagen.

Dags att byta välkomstmeddelande på Loopia.se kanske?

---

Välkommen till Loopia Webbhotell

Varmt välkommen till Loopia - Sveriges främsta leverantör av webbhotell och domännamn.
Vi fokuserar på driftsäkerhet, tillgänglighet och förstklassig kundservice.
Din hemsida förtjänar det bästa - vi gör ditt val av webbhotell enkelt.
---

Tappat fokus?
Menar du detta:

Fattar inte hur dom kan vara så jävla inkompetenta och inte lösa problemet snabbt. Fast om man läser detta så har dom alltså lokal storage utan virtuell miljö? Låter rätt antikt sett hos en hosting leverantör med så många kunder.

Men hur svårt ska det vara att göra en återställning? Återställ till läge innan update. Eller bara dra upp en ny server betydligt snabbar. Kör dom över datan med modem till dem temporära servern eller?

Citat:
"2010-06-10 08:44: I morgon 2010-06-11 kommer samtliga Windows-servrar att patchas med de senaste säkerhetsuppdateringarna vilket innebär en omstart och nertid på ca 5 minuter per server. Omstarterna kommer ske mellan 05:00 och 05-30.

2010-06-11 06:15: Uppdateringen är nu slutförd på samtliga servrar förutom S143 som drabbats av en störning vid uppgraderingen, felsökning pågår.

2010-06-11 08:00: Arbetet med S143 fortsätter, vi beklagar störningen men jobbar på att återställa den i normal drift så fort som möj´ligt.

2010-06-11 10:27: Vi utför en kontroll av serverns (S143) diskar vilket gör att arbetet drar ut på tiden.

2010-06-11 14:35: Tyvärr så tar arbetet längre än förväntat. Vi beklagar detta men vi jobbar på att så snabbt som möjligt återställa servern till normal drift.

2010-06-12 09:14: Problemet med S143 är så pass omfattande att samtliga kunder kommer att flyttas till en temporär server. Arbetet med detta har påbörjats och beräknas vara klart under dagen.

2010-06-12 13:15: Den temporära servern är förberedd och arbetet med att flytta siter påbörjas nu

2010-06-12 15:55: En stor del av siterna är nu flyttade och inom kort ska samtliga siter fungera igen."
patrikweb är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-06-12, 20:11 #163
kw_wasabis avatar

kw_wasabis avatar

Citat:
Ursprungligen postat av patrikweb Visa inlägg
Menar du detta:

Fattar inte hur dom kan vara så jävla inkompetenta och inte lösa problemet snabbt. Fast om man läser detta så har dom alltså lokal storage utan virtuell miljö? Låter rätt antikt sett hos en hosting leverantör med så många kunder.

Men hur svårt ska det vara att göra en återställning? Återställ till läge innan update. Eller bara dra upp en ny server betydligt snabbar. Kör dom över datan med modem till dem temporära servern eller?
Ja det där utdraget från driftbloggen är ju smått komiskt. Det har tagit dem 1,5 dygn att fixa något som sket sig under en uppdatering. Jag är ingen serverexpert, men känner på mig att det borde kunna fixas på åtminstone några timmar.
Oläst 2010-06-12, 20:43 #164

Citat:
Ja det där utdraget från driftbloggen är ju smått komiskt. Det har tagit dem 1,5 dygn att fixa något som sket sig under en uppdatering. Jag är ingen serverexpert, men känner på mig att det borde kunna fixas på åtminstone några timmar.
Nej så klart du inte är serverexpert, dom har ska ju ha några av Sveriges bästa tekniker. Det får du väl vara glad över att dom är så bra så det bara tagit 1.5 dyg ännu och hoppas det inte tar 1 vecka :P

Citat:
"Loopia har några av landets duktigaste och mest engagerade tekniker."
Om nu Jimmie anser att dom har anställt några av Sveriges bästa tekniker bör han nog avgå som personal ansvarig.
Oläst 2010-06-12, 22:21 #165
Danieloss avatar
Danielos Danielos är inte uppkopplad

Reg.datum: Oct 2005
Danieloss avatar

Citat:
Ursprungligen postat av patrikweb Visa inlägg
Om nu Jimmie anser att dom har anställt några av Sveriges bästa tekniker bör han nog avgå som personal ansvarig.
Men jag tror att Loopia har duktiga tekniker, men som pressas av den dåliga ledningen för Loopia att följa lednings okunskap, jag tror att teknikerna är rätt bakbundna av Loopias dåliga inkompetenta ledning. Obs, jag vill poängtera att mina slutsatser inte är byggda utifrån fakta, utan att det är rena spekulationer och ett försök till att förstå vad som egentligen händer på Loopia.

Senast redigerad av Danielos den 2010-06-12 klockan 22:26 Anledning: stavfel
Danielos är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-06-12, 22:24 #166

Citat:
Ursprungligen postat av danielos Visa inlägg
Men jag tror att Loopia har duktiga tekniker, men som pressas av den dåliga ledningen för Loopia att följa lednings okunskap, jag tror att teknikerna är rätt bakbundna av Loopias dåliga inkompenta ledning.
Även om dom inte får pengar av ledning att bygga vettig driftmiljö så ska det ju ändå inte ta över 1.5 dygn att lösa ett problem med en server av en update. Det är ju ändå på teknikernas nivå.
Oläst 2010-06-12, 22:31 #167
Danieloss avatar

Danieloss avatar

Men då är det riktig illa ställt, vi har en ledning som jag uppfattar har många bra nya idéer och tar många intiativ, men som saknar kompentens, och en ledning som saknar kompetens lär inte kunna avgöra om man har anställt kompententa tekniker eller inte. Speciellt inte när man har så många fel som är så svåra att åtgärda och som fortsätter att hävda att det inte är teknikernas fel, vems är då felet?
Danielos är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-06-13, 03:37 #168
kw_wasabis avatar

kw_wasabis avatar

Mina sajter ligger fortfarande nere 48 timmar efter (den planerade) uppdateringen på servern.

Citat:
2010-06-12 15:55: En stor del av siterna är nu flyttade och inom kort ska samtliga siter fungera igen.
Skippa skitsnacket Loopia! Gör något åt saken, jag har förlorat uppskattningsvis två års webbhotellkostnad dessa 48 timmar. Kompensation kommer väl inte på fråga!

Jag och Loopia verkar ha olika uppfattningar om vad "inom kort" betyder.

Senast redigerad av kw_wasabi den 2010-06-13 klockan 03:49
Oläst 2010-06-13, 04:04 #169
abergmans avatar
abergman abergman är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Feb 2010
abergman abergman är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
abergmans avatar

Reg.datum: Feb 2010
Citat:
Mina sajter ligger fortfarande nere 48 timmar efter (den planerade) uppdateringen på servern.

Skippa skitsnacket Loopia! Gör något åt saken, jag har förlorat uppskattningsvis två års webbhotellkostnad dessa 48 timmar. Kompensation kommer väl inte på fråga!

Jag och Loopia verkar ha olika uppfattningar om vad "inom kort" betyder.
Det finns bara ett sätt att visa sitt missnöje, byta leverantör till en som kan leverera bra upptid och stabila tjänster

Senast redigerad av abergman den 2010-06-13 klockan 04:05 Anledning: stavfel och missade ord.
abergman är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-06-14, 13:34 #170
kw_wasabis avatar

kw_wasabis avatar

Nu är s143.loopia.se åter igång och fungerar. 13 av mina sajter låg nere i 3 dygn.
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 20:14.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017