FAQ |
Kalender |
![]() |
#21 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Du kan nog inte få F-skatt innan du är 16. Det är först när man
är 16 år som man ansvarar för sin egen ekonomi. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Jaha.
Men skall jag Ta F-skattsedel när jag är 16 eller köra på Enskild firma när jag e 16 eller behöver man/det är ett måste att ha F-skattsedel innan enskild firma? :P |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | ||
|
|||
|
F-skattesedel är ungefär detsamma som enskild firma. I alla fall
i vår bransch där alla jobbar mer eller mindre med tjänster. Registrera dig för moms och F-skatt så har du en enskild firma. Vill du skydda ditt namn kan du dessutom registrera dig hos Bolagsverket. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | ||
|
|||
|
Citat:
En affärsplan är till för att du själv ska tvingas tänka igenom hur din verksamhet ska fungera och du kan då få synpunkter från andra personer, exempelvis mamma/pappa eller någon anan som du litar på och som kan ske har erfarenhet av att driva eget företag. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | ||
|
|||
Flitig postare
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
Hoppas du inte tar illa upp om jag skickar några pm till dig och frågar lite frågor osv? ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
Jag tycker det är kul med folk i min ålder som tar tag i saker som du gör. Trodde från hela början att det hade med SEO och webbdesign att göra, men såg sedan att det var tapeter och dylikt som det gällde. Att driva en verksamhet där du ska jobba som en tapetserare lär nog vara mycket svårare än att driva en liten firma som sysslar med SEO. Nåja, vad du än bestämmer dig för att göra så önskar jag dig lycka till. Se bara till att du inte ställer till med något fuffens då det är du som är den juridiska personen. Om du hamnar i skiten och kronofogden tar tag i det så kommer du behöva betala pengar direkt ur din personliga kassa. Kan vara bra att tänka på... |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Tack så mycket Sweely, uppskattar att du vill mitt bästa.
Jag tog tapetserare som kanske ett exempel, vill ju jobba med webbdesign, kanske reklam. Men efter det jag läst i forumt här, så kan man inte gå från Enskild Firma till AB då? |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|