FAQ |
Kalender |
![]() |
#41 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
Men saknar ändå möjligheten att ändra subdomän * och www. I det här fallet vill jag använda dessa till en annan server och använda ett par andra subdomäner till Binero-kontot. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |||
|
||||
|
Citat:
Citat:
För att sitta och redigera via ssh låter lustigt i min mening, trodde de var 2010. Kollar ni mailen via telnet för att göra det de lite mer spännande? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | ||
|
|||
|
Citat:
Och ja det har faktiskt kollat mailen via telnet flera gånger genom att köra telnet direkt till pop3 servern och läst ut. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | ||
|
|||
Nykomling
|
Citat:
Sen bör FTP egentligen aldrig användas, annat än vid anonymt bruk, t.ex. publika mirrors. Kanon av Binero att erbjuda SSH! |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |||
|
||||
|
Citat:
MS smittade :P Citat:
Jag själv gillar webbeditor, https session. Ser inte att de är så mycket steg extra. Typ öppna webbläsaren = öppna putty. Skriv in adressen/klicka på en favorit, samma sak med putty. Välj folder, samma med putty att du behöver browsa till rätt katalog. Och sedan redigera. Visserligen inga steg extra i min mening men smaken är som baken. Ta inte illa upp av de jag säger, jag säger inte att de är fel att köra via ssh'n. Utan de känns "liiiite" 99, men glimten i ögat. PS, telnet historian skrev jag som skämt, men tydligen har patrik använt de :P |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Har inget negativt att säga om Binero. Underbart företag med underbara tjänster. Tack!
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Är inte sftp precis lika säkert som ssh?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | ||
|
|||
Nykomling
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Nja, inte direkt.
Det är inte FTP-trafik utan filöverföring över SSH protokollet. FTP (File transfer protocol) är inte inblandat. Kort sagt, det är givetvis samma säkerhet som enbart SSH, eftersom det är samma protokoll - bara två olika utnyttjanden. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | ||
|
|||
Nykomling
|
Yes, du har rätt. Men fortfarande lika säkert som du säger.
|
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|