FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Datorbutiken.com använder sig av oskäliga avtalsvillkor, enligt Konsumentverket.
Konsumentverket konstaterar i ett meddelande att internetbutiken Datorbutiken.com, som återuppstod 2009 efter en uppmärksammad konkurs, bryter mot Distans- och hemförsäljningslagen. Detta efter en granskning där Konsumentverket upptäckt att korrekt information om ångerrätten saknas på Datorbutiken hemsida. Läs mer på: http://www.idg.se/2.1085/1.299031/ko...atorbutikencom |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Udda att KO skulle whina på DB. Dem är ju bäst av alla nätbutiker på byten/återköp osv.
Jag har ju ffs lyckats byta ett mobo som fattade eld 4 gånger. Förutom moderkort av den typen har jag aldrig haft några som helst problem med att handla hos db och byta grejer osv. Både med gamla ägarna och nya. Och jag har ändå handlat för nästan 200k hos db....... |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Flitig postare
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
Citat:
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Jo, jag vet att det återuppstod... Men det var väl som ett helt "nytt" företag, med helt ny personal, och kan inte direkt räknas som "samma" företag som innan konkursen? Vad jag menar är, de kan väl heller inte förtjäna respekt eller få skit för bra/dåliga saker som begicks utav företag innan konkursen?
Alltså har väl crazzy's uppfattning ytav Datorbutiken som "bäst på byten/återköp" inte längre någon betydelse, då det i princip är ett helt nytt företag, endast med samma namn? (Vilket gör det "OK" att DB blir undersökta av KO, trots att DB har en "historia" som ett väldigt bra företag gällande byten/återköp. Förlåt om det är virrigt, trött i huvudet och har lite svårt att förklara mig.) |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Flitig postare
|
tycker inte heller att erfarenheter från gamla ägarna spelar någon större roll iom att det i praktiken är ett annat företag
förstår inte heller varför detta skulle vara negativt på något sätt, att svenska företag som bedriver handel på nätet granskas (mer eller mindre) ser jag endast som något positivt, både som företagare och kund |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Medlem
|
Det är väl inte direkt något att bli upprörd över.
De behöver ju bara publicera korrekta uppgifter och så är allt frid och fröjd sedan. Den här kritiken är ju endast konstruktiv och ämnad att förbättra rådande situation. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Medlem
|
Vad jag förstått så var det en enkel webbmiss. Någon uppdatering som kördes med ett språkstöd och den biten föll bort.
Inte direkt så att DB motsatte sig rekommendationen att lägga tillbaka det. Men intället för att bara uppmärksamma butiken om att det saknas villkor så skapar man ett helt ärende på Konsumentverket.. Hönan, fjäder och ägg... |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|